Mask ukinuo reklamni nalog Evropske komisije na platformi X
9.12.2025 10:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Društvena mreža X zabranila je Evropskoj komisiji da se reklamira na toj platformi, svega nekoliko dana nakon što je EU izrekla kaznu od 120 miliona evra kompaniji X, u vlasništvu Ilona Maska (Elon Musk), zbog sistema plavih verifikacionih oznaka.
Nikita Bir, visoki zvaničnik u kompaniji X, optužio je regulatora EU da je pokušao da „iskoristi propust“ u sistemu za oglašavanje kako bi promovisao objavu o novčanoj kazni. On je poručio da izgleda kao da Evropska komisija smatra da se pravila ne odnose na njen nalog, pa je saopštio da je reklamni nalog Komisije ugašen. Portparol Evropske komisije rekao je da Komisija „uvek koristi sve društvene mreže u dobroj veri“, prenosi BBC.
Kazna izrečena kompaniji X u petak prva je sankcija po novom Zakonu o digitalnim uslugama (Digital Services Act). Evropski regulator ocenio je da je sistem plavih oznaka obmanjujući, jer kompanija ne sprovodi stvarnu proveru korisnika. Time se, prema navodima EU, korisnici izlažu prevarama, lažnom predstavljanju i drugim oblicima manipulacije.
Regulator je takođe naveo da X ne pruža dovoljnu transparentnost u vezi sa oglasima i da ne omogućava istraživačima pristup javnim podacima. Platforma ima rok od 60 dana da odgovori na ove primedbe, a u suprotnom joj prete dodatne kazne.
Nakon izricanja kazne, Mask je na svojoj mreži objavio da bi Evropsku uniju „trebalo ukinuti“, a podelio je i objavu drugog korisnika koji je EU uporedio sa fašizmom. Američki državni sekretar Marko Rubio (Marco Rubio) i američka Savezna komisija za komunikacije optužili su EU da napada i cenzuriše američke kompanije, poručivši da su „dani cenzurisanja Amerikanaca na internetu završeni“.
Spor je dodatno zaoštren kada je Nikita Bir optužio Evropsku komisiju da je aktivirala retko korišćen oglasni nalog kako bi iskoristila propust u sistemu i objavila link koji je, kako tvrdi, obmanjivao korisnike i izgledao kao video-snimak radi veće vidljivosti. Naveo je da je taj propust sada uklonjen.
Pročitajte još:
Oglašivački nalozi na mreži X omogućavaju kompanijama da pokreću i analiziraju plaćene kampanje i promovisane objave, odvojeno od redovnih korisničkih naloga. EK je odgovorila da je samo koristila alate koje same platforme nude korporativnim nalozima i da očekuje da ti alati budu u skladu sa pravilima platforme i zakonodavstvom EU.















Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.