Nova arapska avio-kompanija namerava preko noći da zauzme deo globalnog tržišta
Firme u fokusuInvesticijeSvetTurizamU fokusu
14.6.2023 12:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 9
U 78 godina otkako je Saudijska Arabija pokrenula svoju avio-kompaniju pod imenom Saudia, sa jednim avionom koji je ovoj zemlji poklonio tadašnji američki predsednik Frenklin D. Ruzvelt (Franklin D. Roosevelt), nacionalni avionski prevoz putnika u velikoj meri služio je za vernike koji su pohodili Meku uz pridržavanje strogih društvenih i religioznih pravila.
U avionima se ne služi alkohol, a žene moraju da nose odeću koja im pokriva noge. Kabinsko osoblje može da odvoji žene od muškaraca koji nisu pripadnici njihovih porodica, piše Bloomberg.
Međutim, Saudijska Arabija sada stvara drugog avio-prevoznika koji će se zvati Riyadh Air, sa ciljem da utrostruči dolaske u arapsko kraljevstvo i prikupi deo biznisa od konkurenata. Iako je objavljeno relativno malo detalja, avio-prevoznik ima za cilj da otpočne sa letovima 2025. godine, avionima ofarbanim u plavu i boju lavande.
Predstavnici novoosnovane kompanije odbijaju da kažu da li će alkohol biti dostupan u njenim avionima, napominjući samo da će raditi u okviru saudijskih zakona. U isto vreme, njen fokus će biti na stranim turistima, dok će stara Saudia nastaviti da pruža usluge za verske hodočasnike.
Riyadh Air planira da obuhvati 100 destinacija u svom portfoliju do 2030. godine, povezujući putnike preko Međunarodnog aerodroma “Kralj Salman”, velikog novog objekta koji će se uzdizati u pustinji u blizini glavnog grada i koji je dizajniran da do kraja decenije obradi 120 miliona putnika godišnje – što je čak 30 odsto više od kapaciteta aerodroma u Dubaiju. Cilj je navesti ih da ostanu na poslovnim sastancima ili izletima do istorijskih spomenika, planina ili plaža u zemlji.
Budući prevoznik je naručio 39 aviona Boeing 787 Dreamliner sa opcijama za još desetine, a na tržištu je nabavio 400 uskotrupnih aviona. Posmatrači iz industrije očekuju da će predstaviti još jedan ogroman poslovni dogovor na predstojećem Paris Air Show-u.
„Sve veća populacija Saudijske Arabije ima potrebu za avio-povezivanjem svetske klase“, kaže Toni Daglas (Tony Douglas), izvršni direktor kompanije, veteran avijacije koji je donedavno vodio rivalski Etihad Airways. „S obzirom na veličinu kraljevstva u smislu kopnene mase, neophodno je imati više od jednog nacionalnog prevoznika”, komentariše Daglas za Bloomberg.
Ovi potezi su deo šireg napora prestolonaslednika Mohameda bin Salmana da diversifikuje ekonomiju izvan proizvodnje nafte, uz ulaganja sport, zabavu i turizam. Ali naterati mase ljudi iz inostranstva da posete vruću, pustinjsku zemlju u kojoj se ne služi alkohol je teško, bez obzira na to koliko su luksuzni avioni.
„Iako nema sumnje da Saudijska Arabija ima sredstva i resurse da uloži u izgradnju svoje turističke industrije, to ne znači da će to biti lako“, kaže Džon Strikland (John Strickland), analitičar JLS Consulting u Londonu. „Riyadh Air će se boriti protiv kompanija Qatar Airways i Emirates, koje su godinama gradile svoje poslovne modele.”
Pročitajte još:
Saudijci pak planiraju da dodaju i jednog niskotarifnog avio-prevoznika koji će leteti iz Damama, centra naftne industrije zemlje, i još jednu novu avio-kompaniju sa punim uslugama sa sedištem u Neomu, futurističkom gradu u izgradnji na obali Crvenog mora.
Istovremeno, Emirates i Turkish Airlines prave zalihe širokotrupnih aviona za narednu fazu svog rasta, „zatrpavajući“ ionako u ovom trenutku problematično tržište.
Riyadh Air će se boriti da dobije slotove za poletanje i sletanje na velikim aerodromima u inostranstvu. Primera radi, Emirates svakog dana šalje šest superdžambo letelica A380 na londonski aerodrom Hitrou, gde su mesta odavno oskudna.
Simbol | Vrednost | % | Promet |
---|---|---|---|
BELEXline | - | - | - |
Simbol | Cena | % | Promet |
---|---|---|---|
NIIS | - | - | - |
KMBN | - | - | - |
AERO | - | - | - |
MTLC | - | - | - |
TGAS | - | - | - |
ALFA | - | - | - |
ENHL | - | - | - |
JESV | - | - | - |
FITO | - | - | - |
IMPL | - | - | - |
Simbol | Vrednost | % | Promet |
---|---|---|---|
SBITOP | - | - | - |
Simbol | Cena | % | Promet |
---|---|---|---|
KRKG | - | - | - |
LKPG | - | - | - |
NLBR | - | - | - |
PETG | - | - | - |
POSR | - | - | - |
TLSG | - | - | - |
UKIG | - | - | - |
ZVTG | - | - | - |
Simbol | Vrednost | % | Promet |
---|---|---|---|
CROBEX | - | - | - |
Simbol | Cena | % | Promet |
---|
Simbol | Vrednost | % | Promet |
---|---|---|---|
BIRS | - | - | - |
Simbol | Cena | % | Promet |
---|
Simbol | Vrednost | % | Promet |
---|---|---|---|
SASX-30 | - | - | - |
Simbol | Cena | % | Promet |
---|
Simbol | Vrednost | % | Promet |
---|---|---|---|
MONEX | - | - | - |
Simbol | Cena | % | Promet |
---|
Dux011
14.6.2023 #1 AuthorPa izborice se ako vredi, kao i prethodnici…
SHALIMAR
14.6.2023 #2 AuthorSreca prati hrabre,verujem da ce uspeti…
AJA
15.6.2023 #3 AuthorNadam se da ce ispeti
BOBICA
18.6.2023 #4 AuthorSigurno će uspeti, nema sumnje
PIKSI
18.6.2023 #5 AuthorLepo samo neka napreduju
REA
18.6.2023 #6 AuthorNije im to problem kako imaju novca za sve,i tu ce da budu preko noci prvi
DUCA
18.6.2023 #7 AuthorVreme će pokazati da li će uspeti.
Goga13
25.6.2023 #8 AuthorPa oni imaju novca, njima to verovatno neće biti problem.
DASHA
3.7.2023 #9 AuthorArapi su bas rasirili krila