kako će se Riyadh Air izboriti sa velikom konkurencijom i nedostatkom slotova na velikim aerodromima?

Nova arapska avio-kompanija namerava preko noći da zauzme deo globalnog tržišta

Firme u fokusuInvesticijeSvetTurizamU fokusu

14.6.2023 12:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 9

Nova arapska avio-kompanija namerava preko noći da zauzme deo globalnog tržišta Nova arapska avio-kompanija namerava preko noći da zauzme deo globalnog tržišta
U 78 godina otkako je Saudijska Arabija pokrenula svoju avio-kompaniju pod imenom Saudia, sa jednim avionom koji je ovoj zemlji poklonio tadašnji američki predsednik... Nova arapska avio-kompanija namerava preko noći da zauzme deo globalnog tržišta

U 78 godina otkako je Saudijska Arabija pokrenula svoju avio-kompaniju pod imenom Saudia, sa jednim avionom koji je ovoj zemlji poklonio tadašnji američki predsednik Frenklin D. Ruzvelt (Franklin D. Roosevelt), nacionalni avionski prevoz putnika u velikoj meri služio je za vernike koji su pohodili Meku uz pridržavanje strogih društvenih i religioznih pravila.

U avionima se ne služi alkohol, a žene moraju da nose odeću koja im pokriva noge. Kabinsko osoblje može da odvoji žene od muškaraca koji nisu pripadnici njihovih porodica, piše Bloomberg.

Međutim, Saudijska Arabija sada stvara drugog avio-prevoznika koji će se zvati Riyadh Air, sa ciljem da utrostruči dolaske u arapsko kraljevstvo i prikupi deo biznisa od konkurenata. Iako je objavljeno relativno malo detalja, avio-prevoznik ima za cilj da otpočne sa letovima 2025. godine, avionima ofarbanim u plavu i boju lavande.

Predstavnici novoosnovane kompanije odbijaju da kažu da li će alkohol biti dostupan u njenim avionima, napominjući samo da će raditi u okviru saudijskih zakona. U isto vreme, njen fokus će biti na stranim turistima, dok će stara Saudia nastaviti da pruža usluge za verske hodočasnike.

Riyadh Air planira da obuhvati 100 destinacija u svom portfoliju do 2030. godine, povezujući putnike preko Međunarodnog aerodroma “Kralj Salman”, velikog novog objekta koji će se uzdizati u pustinji u blizini glavnog grada i koji je dizajniran da do kraja decenije obradi 120 miliona putnika godišnje – što je čak 30 odsto više od kapaciteta aerodroma u Dubaiju. Cilj je navesti ih da ostanu na poslovnim sastancima ili izletima do istorijskih spomenika, planina ili plaža u zemlji.

Budući prevoznik je naručio 39 aviona Boeing 787 Dreamliner sa opcijama za još desetine, a na tržištu je nabavio 400 uskotrupnih aviona. Posmatrači iz industrije očekuju da će predstaviti još jedan ogroman  poslovni dogovor na predstojećem Paris Air Show-u.

„Sve veća populacija Saudijske Arabije ima potrebu za avio-povezivanjem svetske klase“, kaže Toni Daglas (Tony Douglas), izvršni direktor kompanije, veteran avijacije koji je donedavno vodio rivalski Etihad Airways. „S obzirom na veličinu kraljevstva u smislu kopnene mase, neophodno je imati više od jednog nacionalnog prevoznika”, komentariše Daglas za Bloomberg.

Ovi potezi su deo šireg napora prestolonaslednika Mohameda bin Salmana da diversifikuje ekonomiju izvan proizvodnje nafte, uz ulaganja sport, zabavu i turizam. Ali naterati mase ljudi iz inostranstva da posete vruću, pustinjsku zemlju u kojoj se ne služi alkohol je teško, bez obzira na to koliko su luksuzni avioni.

„Iako nema sumnje da Saudijska Arabija ima sredstva i resurse da uloži u izgradnju svoje turističke industrije, to ne znači da će to biti lako“, kaže Džon Strikland (John Strickland), analitičar JLS Consulting u Londonu. „Riyadh Air će se boriti protiv kompanija Qatar Airways i Emirates, koje su godinama gradile svoje poslovne modele.”

Saudijci pak planiraju da dodaju i jednog niskotarifnog avio-prevoznika koji će leteti iz Damama, centra naftne industrije zemlje, i još jednu novu avio-kompaniju sa punim uslugama sa sedištem u Neomu, futurističkom gradu u izgradnji na obali Crvenog mora.

Istovremeno, Emirates i Turkish Airlines prave zalihe širokotrupnih aviona za narednu fazu svog rasta, „zatrpavajući“ ionako u ovom trenutku problematično tržište.

Riyadh Air će se boriti da dobije slotove za poletanje i sletanje na velikim aerodromima u inostranstvu. Primera radi, Emirates svakog dana šalje šest superdžambo letelica A380 na londonski aerodrom Hitrou, gde su mesta odavno oskudna.

  • Dux011

    14.6.2023 #1 Author

    Pa izborice se ako vredi, kao i prethodnici…

    Odgovori

  • SHALIMAR

    14.6.2023 #2 Author

    Sreca prati hrabre,verujem da ce uspeti…

    Odgovori

  • AJA

    15.6.2023 #3 Author

    Nadam se da ce ispeti

    Odgovori

  • BOBICA

    18.6.2023 #4 Author

    Sigurno će uspeti, nema sumnje

    Odgovori

  • PIKSI

    18.6.2023 #5 Author

    Lepo samo neka napreduju

    Odgovori

  • REA

    18.6.2023 #6 Author

    Nije im to problem kako imaju novca za sve,i tu ce da budu preko noci prvi

    Odgovori

  • DUCA

    18.6.2023 #7 Author

    Vreme će pokazati da li će uspeti.

    Odgovori

  • Goga13

    25.6.2023 #8 Author

    Pa oni imaju novca, njima to verovatno neće biti problem.

    Odgovori

  • DASHA

    3.7.2023 #9 Author

    Arapi su bas rasirili krila

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...