Istraživanje portala Biznis.rs: korporativne proslave (2)

Praznične proslave za zaposlene u Velikoj Britaniji strogo kontrolisane, u SAD raznovrsne

IzdvajamoPoslovanjeSvetZanimljivosti

1.12.2024 08:01 Autor: Marko Miladinović 11

Praznične proslave za zaposlene u Velikoj Britaniji strogo kontrolisane, u SAD raznovrsne Praznične proslave za zaposlene u Velikoj Britaniji strogo kontrolisane, u SAD raznovrsne
Korporativni praznični događaji nisu samo prilika za proslavu, oni imaju dugoročne koristi za izgradnju timskog duha, poboljšanje motivacije i opšte zadovoljstvo zaposlenih, što sve... Praznične proslave za zaposlene u Velikoj Britaniji strogo kontrolisane, u SAD raznovrsne

Korporativni praznični događaji nisu samo prilika za proslavu, oni imaju dugoročne koristi za izgradnju timskog duha, poboljšanje motivacije i opšte zadovoljstvo zaposlenih, što sve posledično doprinosi uspehu poslovne organizacije. Takvi događaji često služe kao način da se zaposlenima izrazi zahvalnost za njihov rad tokom godine, čime se povećava zadovoljstvo, kreira vrednost zajedništva i međusobne podrške, što je osnova zdrave korporativne kulture.

Ovo je i prilika da se zaposleni zabave, čime se doprinosi boljoj ravnoteži između poslovnog i privatnog života. U opuštenoj atmosferi zaposlenima može pasti na pamet više kreativnih ideja i rešenja, a razgovori sa kolegama iz drugih sektora mogu doprineti inovacijama i boljoj saradnji na projektima.

Verovatnije je da će zaposleni koji se osećaju uvaženo i poštovano ostati u organizaciji, što doprinosi smanjenju fluktuacije u firmi. Na kraju, ovakvi događaji mogu biti odlična prilika za prenošenje važnih informacija o budućim planovima, ciljevima i inicijativama, u opuštenijem okruženju, što može povećati angažman zaposlenih.

Ali, koliko svečani ručkovi ili večere za zaposlene obično koštaju na Zapadu?

Naravno da u zavisnosti od okruženja, tipa restorana, opcija menija, broja gostiju i nivoa formalnosti cena poslovne večere može dramatično da varira.

Recimo, poslovna večera u nekom američkom restoranu srednje klase košta između 30 i 100 dolara po osobi, uključujući pića, obroke, predjela i deserte. Najprestižniji poslovni magazini u SAD dali su i preporuku – za kompanijske večere za veliki broj zaposlenih prosek od oko 37 dolara po glavi, dok se iznos veći od 68 dolara po osobi smatra izdašnijim.

“Firme do 25 zaposlenih mogu da prođu sa cehom oko hiljadu dolara”, slažu se u finansijsko-analitičkoj kompaniji NAV Technologies.

Foto: Freepik

Međutim, ova cena varira ne samo u odnosu na veličinu kompanije, već i na delatnost kojom se bavi. U finansijskom sektoru, na primer, očekuje se da će prosek biti 75-200 dolara po zaposlenom.

Pored toga, elementi poput konzumiranja alkohola, napojnica i dodatnih usluga mogu povećati konačnu cenu. Prilikom izračunavanja cene poslovne večere važno je uzeti u obzir posebne okolnosti i želje.

Svaki čitalac najpre će ove cene pokušati da uporedi sa iznosima u srpskim restoranima. Naočigled, one su veoma blizu, ali treba imati na umu da su cene hrane u SAD niže nego u Srbiji.

Imajući na umu da su u isto vreme profiti američkih kompanija mnogo veći, njihov realni trošak mogao bi, kad se podvuče crta, da bude znatno manji po zaposlenom nego kod nas – mada za ovu tvrdnju nema konkretnih dokaza. Zvanična statistika o “cenama prazničnih proslava” ne postoji i sve je zasnovano na preporukama menadžera i savetodavnih firmi i ličnim iskustvima.

Koliko cena hrane igra ulogu vidi se i na primeru britanskih preduzeća. I u Ujedinjenom Kraljevstvu, naime, postoji kultura povremenog korporativnog druženja, a najčešće u susret praznicima. Za razliku od SAD, hrana je na Ostrvu značajno skuplja.

No, za razliku od Amerikanaca, Britanci imaju striktnu politiku dozvoljenog limita za potrošnju na kompanijske događaje – koju reguliše država, a preko tog iznosa ih dodatno oporezuje po brutalnoj stopi od 90 odsto. Ispod tog limita dozvoljeno je 150 funti po osobi za kompanijske događaje i proslave godišnje.

Kako je još ranije pisao SAP UK, “za svakog zaposlenog koji plaća porez po stopi od 40 odsto na svoja primanja, prelazak granice od 150 funti (teoretski, čak i za jednu funtu) koštaće kompaniju otprilike 90 odsto više. Drugim rečima – božićna zabava od 200 funti po zaposlenom (pritom, ovaj trošak uključuje PDV, kao i piće, prevoz i smeštaj) na kraju košta kompaniju organizatora 380 funti.“

Pročitajte i prvi deo našeg istraživanja: Za kompanijsku novogodišnju proslavu poslodavci izdvajaju i više od 100.000 evra

Tagovi
ZABAVA
  • zvezda

    1.12.2024 #1 Author

    veoma zanimljivo

    Odgovori

  • HANA

    1.12.2024 #2 Author

    Sve je u parama i to je tako!

    Odgovori

  • VALERIJA

    1.12.2024 #3 Author

    Nijedno ogranočenje kod nas ne bi funkcionisalo.

    Odgovori

  • REA

    1.12.2024 #4 Author

    Ko koliko ima toliko i izdvoji..

    Odgovori

  • KIMCHI

    1.12.2024 #5 Author

    Kontolisani troškovi i u pogledu svega

    Odgovori

  • LAV

    1.12.2024 #6 Author

    Nekada je bolje novac ulozen u proslavu podeliti zaposlenima.

    Odgovori

  • ZVONČICA

    1.12.2024 #7 Author

    I treba da postoji kontrola

    Odgovori

  • JEKSICA25

    1.12.2024 #8 Author

    I treba

    Odgovori

  • ELLA

    2.12.2024 #9 Author

    Treba ceniti radnika, pokazati da je bitan za komlaniju

    Odgovori

  • Inquiete

    2.12.2024 #10 Author

    Poštuj radnika da bi te poštovao, malo zabave ne može da škodi, naprotiv, samo će više ceniti firmu.

    Odgovori

  • SENSEI

    2.12.2024 #11 Author

    Praznične proslave za firme su uvek dobro došle za podizanje energije

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.