Istraživanje portala Biznis.rs: korporativne proslave (1)

Za kompanijsku novogodišnju proslavu poslodavci izdvajaju i više od 100.000 evra

Bolji posaoPoslovanjeSrbijaZanimljivosti

30.11.2024 08:01 Autor: Ljiljana Begović 4

Za kompanijsku novogodišnju proslavu poslodavci izdvajaju i više od 100.000 evra Za kompanijsku novogodišnju proslavu poslodavci izdvajaju i više od 100.000 evra
Period od kraja novembra do početka sledeće godine vreme je kada većina poslodavaca organizuje korporativna prednovogodišnja druženja. Poslovna proslava Nove godine je prilika za... Za kompanijsku novogodišnju proslavu poslodavci izdvajaju i više od 100.000 evra

Period od kraja novembra do početka sledeće godine vreme je kada većina poslodavaca organizuje korporativna prednovogodišnja druženja. Poslovna proslava Nove godine je prilika za okupljanje zaposlenih i menadžmenta u opuštenoj atmosferi kako bi se obeležila završnica poslovnog perioda i postignuti rezultati.

“Ove proslave često imaju važnu ulogu u jačanju timskog duha, unapređenju međuljudskih odnosa i motivaciji zaposlenih za predstojeće poslovne izazove”, kaže za Biznis.rs menadžerka ljudskih resursa Milica Stojadinović koja organizuje ovakvu vrstu događaja.

Naša sagovornica objašnjava da se za ovakve proslave najčešće biraju restorani, hoteli, konferencijske sale, pa čak i prostori u okviru same kompanije, zavisno od budžeta i preferencija.

“Kada organizujemo proslave ovog tipa sve se više trudimo da to budu tematske večeri, poput ‘retro zabave’, maskenbala ili elegantnih gala večeri. Tema često diktira dekoraciju, muziku i dres kod. Na samoj proslavi, ako je preduzeće sa velikim brojem zaposlenih, to znači da će biti organizovane i zabavne aktivnosti kao što su kvizovi ili nastupi bendova, DJ-eva ili stand-up komičara. Naravno, podrazumeva se da u program događaja bude uključen i kratak govor menadžmenta”, kaže Stojadinović.

U zavisnosti od veličine firme i ciljeva događaja, budžet za korporativnu proslavu Nove godine može ići od nekoliko stotina evra, pa sve do 100.000 evra.

Foto: Pixabay

Male kompanije, koje imaju do 50 zaposlenih, obično predvide budžet od 10 do 50 evra po osobi.

“Mala preduzeća proslave obično organizuju u nekom restoranu ili kao ketering u kancelariji, a zaposleni dobijaju skromnije poklone. To je obično proslava u lokalnom restoranu sa večerom i pićem”, navodi naša sagovornica.

Preduzeća koja imaju između 50 i 250 zaposlenih izdvajaju nešto veći budžet za radnike. Obično je to između 50-150 evra po osobi.

“Kada je reč o malo većim firmama onda se podrazumeva iznajmljivanje celog restorana ili sale za korporativnu proslavu. Na takvim događajima često organizujemo tematsku dekoraciju, muziku uživo ili DJ-a. U decembru baš organizujemo za jedno takvo preduzeće proslavu u hotelu sa koktel večerom, nagradama za zaposlene i animacijom”, kaže menadžerka ljudskih resursa.

Velike kompanije vole i velike proslave. Veći broj zaposlenih znači veće troškove za hranu, piće i logistiku.

Ukoliko firma broji više od 250 zaposlenih, onda to mogu da budu zaista veliki budžeti koji se izdvajaju za proslave. Obično je iznos od 150 do 500 evra po osobi, a često je u to uključen i prevoz za zaposlene koji žive i rade van grada u kome se organizuje proslava.

“Najčešće su u okviru tako velikih budžeta organizovane gala večere u luksuznim hotelima, tematski događaji, angažovanje poznatih izvođača, personalizovani pokloni. Gala večera za 300 ljudi, nastupi poznatih izvođača, personalizovani pokloni znači da budžet prelazi 50.000 evra. Za firme koje broje oko 2.000 zaposlenih, budžet sigurno prelazi 100.000 evra”, ističe Stojadinović.

Saveti za optimizaciju troškova

Budžet se uvek prilagođava prioritetima i mogućnostima firme, ali je ključno da proslava ostavi pozitivan utisak bez prekomernog opterećenja finansija. Rano rezervisanje prostora i usluga može doneti značajne uštede, kao i uključivanje poslovnih partnera.

“Obezbeđivanje kvalitetnog događaja u okviru finansijskih ograničenja može biti izazovno. Potrebno je prilagoditi program kako bi svi bili zadovoljni, i zaposleni i menadžment. Veoma je bitno isplanirati ceo događaj do detalja, od izbora datuma do organizacije prevoza za zaposlene. Ukoliko je reč o preduzetniku koji ima manje od deset zaposlenih zadovoljavajuća može da bude i proslava u kancelariji sa keteringom i simboličnim poklonima, što može da košta manje od 1.000 evra. Dosta toga zavisi i kakve su želje poslodavca i odnos prema zaposlenima”, navodi Stojadinović.

Poreski tretman proslava i poklona za zaposlene

Troškovi ugostiteljskih usluga povodom obeležavanja Nove godine vode se kao reprezentacija i ti troškovi moraju biti dokumentovani računima. Troškovi ugostiteljskih usluga ne smatraju se zaradom i ne oporezuju se porezom na dohodak građana.

Poklon deci zaposlenih, starosti do 15 godina, povodom Nove godine i Božića, ne oporezuju se do 13.497 dinara.

Sutra: Praznične proslave za zaposlene u Velikoj Britaniji strogo kontrolisane, u SAD raznovrsne

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.