Najviši nivo u poslednje dve i po godine

Rast optimizma u malim preduzećima u SAD

Moja firmaPreduzetnikSvet

13.8.2024 17:04 Autor: Vladimir Jokanović 2

Rast optimizma u malim preduzećima u SAD Rast optimizma u malim preduzećima u SAD
Indeks optimizma malih preduzeća u SAD porastao je na najviši nivo u skoro 2,5 godine u julu, što je još jedan pokazatelj da su... Rast optimizma u malim preduzećima u SAD

Indeks optimizma malih preduzeća u SAD porastao je na najviši nivo u skoro 2,5 godine u julu, što je još jedan pokazatelj da su strahovi finansijskog tržišta od recesije nakon prošlomesečnog porasta stope nezaposlenosti verovatno bili preterani.

Nacionalna federacija nezavisnog biznisa (NFIB) saopštila je u utorak da je njen indeks optimizma malih preduzeća porastao za 2,2 poena na 93,7 prošlog meseca, što je najviši nivo od februara 2022. godine, prenosi Reuters.

Iako su preduzeća i dalje zabrinuta zbog inflacije, manje njih je prijavilo povećanje nadoknada za radnike i prosečnih cena proizvoda, što je dobar znak za perspektivu inflacije. Više preduzeća planira da poveća zalihe u narednim mesecima, što bi moglo da podstakne rast BDP-a.

Izveštaju je prethodila anketa od prošle nedelje koju je sprovelo Udruženje za upravljanje nabavkama, a koja je pokazala oporavak indeksa PMI za nemanuafakturni sektor, ublažavajući zabrinutost da je ekonomija u recesiji ili na ivici pada. Straj je bio izazvan porastom stope nezaposlenosti na skoro trogodišnji maksimum od 4,3 odsto u julu.

Četvrtina vlasnika malih preduzeća prijavilo je da je inflacija njihov najvažniji problem u poslovanju, što je porast od četiri poena u odnosu na jun. To, zajedno sa neizvesnošću politike uoči predsedničkih izbora u novembru, doprinelo je tome da NFIB indeks ostane ispod proseka od 98 za poslednjih 50 godina već 31. mesec zaredom.

Ipak, inflacija se smiruje, trećina vlasnika prijavilo je povećanje nadoknada za zaposlene, što je najniži nivo od aprila 2021. godine i pad od pet poena u odnosu na jun. Ovo je u skladu sa nedavnim usporavanjem rasta plata. Udeo vlasnika koji povećavaju prosečne cene proizvoda pao je za pet procentnih poena na 22 odsto, što se uklapa u smanjenje pritiska na cene.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.