Akvizicija od 390 miliona evra u industriji zabave

Sony preuzeo franšizu o Snupiju i Čarliju Braunu

KulturaLifestyleSvet

19.12.2025 15:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Sony preuzeo franšizu o Snupiju i Čarliju Braunu Sony preuzeo franšizu o Snupiju i Čarliju Braunu
Sony je preuzeo faktičku kontrolu nad jednim od najprepoznatljivijih brendova stripa u istoriji popularne kulture, franšizom Peanuts, koja uključuje Snupija i Čarlija Brauna, u... Sony preuzeo franšizu o Snupiju i Čarliju Braunu

Sony je preuzeo faktičku kontrolu nad jednim od najprepoznatljivijih brendova stripa u istoriji popularne kulture, franšizom Peanuts, koja uključuje Snupija i Čarlija Brauna, u transakciji vrednoj oko 630 miliona kanadskih dolara (oko 390 miliona evra).

Japanski konglomerat kupio je dodatnih 41 odsto udela u kompaniji Peanuts Holdings od kanadske firme za dečju zabavu WildBrain, čime je svoj ukupni vlasnički udeo, koji gradi još od 2018. godine, povećao na 80 odsto. Preostalih 20 odsto ostaje u vlasništvu porodice Šulc, naslednika autora franšize Čarlsa M. Šulca, prenosi Guardian.

Peanuts je započeo život 1950. godine kao strip objavljivan u svega sedam američkih novina, ali je tokom decenija prerastao u globalni multimedijalni fenomen, prisutan na televiziji, filmu, u industriji igračaka i tematskim parkovima. Strip je izlazio svakodnevno sve do Šulcove smrti 2000. godine, a njegovi likovi od tada žive kroz brojne adaptacije i licencirane proizvode.

Aktuelni aranžmani dodatno potvrđuju komercijalnu vitalnost franšize. Apple TV je u oktobru produžio ugovor kojim ostaje ekskluzivni striming dom za Peanuts sadržaje do 2030. godine, uključujući i produkciju novog animiranog dugometražnog filma sa Snupijem i Čarlijem Braunom. Podsetimo, film The Peanuts Movie iz 2015. producirali su 20th Century Fox Animation i Blue Sky Studios.

Za Sony, ova akvizicija uklapa se u širu strategiju jačanja prisustva u industriji zabave i originalnog sadržaja. Kompanija, čije poslovanje obuhvata film, televiziju, muziku, gejming i elektroniku, poslednjih godina beleži značajne uspehe, uključujući globalno zapaženu seriju The Last of Us, adaptaciju istoimene PlayStation igre.

„Sa ovim dodatnim vlasničkim udelom, uzbuđeni smo što možemo da dodatno unapredimo vrednost brenda Peanuts oslanjajući se na globalnu mrežu i kolektivno iskustvo Sony grupe“, izjavio je Šunsuke Muramacu, izvršni direktor Sony Music Entertainmenta, naglasivši posvećenost očuvanju nasleđa Čarlsa Šulca i njegove porodice.

Iako gubi vlasnički udeo, WildBrain neće u potpunosti izaći iz price, kompanija će ostati uključena kroz višegodišnji ugovor o pružanju usluga, zadužena za licenciranje, produkciju i distribuciju sadržaja vezanog za Peanuts. WildBrain, koji je svoj prvobitni većinski udeo u franšizi stekao 2017. godine, i dalje u portfoliju ima prava na druge poznate brendove, među kojima su Strawberry Shortcake, Teletubbies, Degrassi i Inspector Gadget.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.