Vozila starija od 10 godina čine više od 80 odsto uvoza polovnih automobila

Stabilizacija auto-industrije moguća 2024. godine?

AutomobiliBiznisFirme u fokusuPoslovanjeSvetU fokusu

11.10.2022 16:11 Autor: Miljan Paunović 14

Stabilizacija auto-industrije moguća 2024. godine? Stabilizacija auto-industrije moguća 2024. godine?
Problemi u auto-industriji se nastavljaju, a većina turbulencija u ovom sektoru posledica je trenutne krize na globalnom nivou, koja se najviše ogleda u nedostatku... Stabilizacija auto-industrije moguća 2024. godine?

Problemi u auto-industriji se nastavljaju, a većina turbulencija u ovom sektoru posledica je trenutne krize na globalnom nivou, koja se najviše ogleda u nedostatku komponenti za vozila. Ovi problemi se prenose na krajnje potrošače, jer su cene vozila nastavile da rastu, pa su novi, ali i polovni automobili, znatno skuplji nego pre dve ili tri godine.

Direktorka Delta Auto Group i predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Đurđević rekla je u podkastu sajta Polovni automobili „Autopriče“ da je rast cena automobila kompleksna tema i da je do njega došlo usled više faktora, a jedan od njih je obavezna dodatna oprema i tehnologija koju imaju današnji automobili.

„Pooštreni su standardi, pre svega evropski, ali i globalni, da su veoma zahtevni i u bezbednosnom i u ekološkom smislu, te diktiraju niz tehnologija koje su izuzetno skupe za nova vozila. Danas novo vozilo ne možete da kupite, odnosno registrujete, u Evropi bez određenih sistema pasivne i aktivne bezbednosti i uopšte tehnologija koje omogućavaju mnogo manju emisiju nego ranije. Dakle, pred uvoznike je stavljen tako strog standard da su sva nova vozila koja se proizvode mnogo skuplja“, rekla je Đurđević gostujući u ovom podkastu.

Kako je istakla, na cenu automobila uticala je i nestašica mikročipova, i taj problem je nastao još na početku pandemije. Đurđević je rekla da jedan automobil u proseku ima od 1.500 do 3.000 mikročipova, a da električna vozila imaju duplo više.

Pitanje na koje svi čekaju odgovor je – kada će doći do stabilizacije ovog tržišta, jer bi to značilo i da će cene da se zaustave, a trebalo bi i da se pojača ponuda.

Foto: Unsplash.com/Andrew Roberts

„Stabilizaciju možemo očekivati u 2024. godini, ona se retko dešava naglo. Oporavak svakako očekujemo od proizvođača, zavisi ko je koliko bio spretan u planiranju i koliko je jak igrač na globalnom tržištu, ali mislim da će do oporavka kod određenih jačih igrača doći čak i ranije“, rekla je Đurđević.

Srbija je posebna priča, jer poznato je da su automobili na drumovima kod nas prilično stari, što je za bezbednost u saobraćaju veoma opasno.

U Srbiji još veći udeo vozila starijih od 10 godina

Aleksandra Graovac, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, rekla je za Biznis.rs da su cene vozila porasle od 15 do 25 odsto, u zavisnosti od brenda.

To nije tako jednostavan parametar jer zavisi od više faktora, kao što su pooštravanje sigurnosnih standarda i sve veći paketi osnovne opreme aktivne i pasivne sigurnosti, nove tehnologije za povezanost i multimediju, pa na kraju i veća potražnja u odnosu na ponudu. Sve su to faktori koji su u poslednje dve do tri godine doveli do rasta cena kako novih, tako posledično i polovnih automobila“, kaže Graovac.

Naše tržište je i dalje najveći konzument polovnih automobila iz Evrope. U toku protekle tri godine broj prvi put registrovanih polovnih vozila kretao se oko 155.000 vozila godišnje.

„U ovoj godini zaključno sa avgustom beleži se oko 10 odsto manje vozila. Sa porastom cena koji se odrazio i na polovnjake, osim manjeg broja vozila imamo još veći udeo vozila starijih od 10 godina, koja čine više od 80 odsto uvoza polovnih automobila“, ističe naša sagovornica.

  • Anna

    11.10.2022 #1 Author

    Nećemo mi skoro dostići ostatak sveta.

    Odgovori

  • VERA

    11.10.2022 #2 Author

    Samo polovna vozila su cesto koriscena par godina.

    Odgovori

  • VOJKAN

    11.10.2022 #3 Author

    Ova 2023. godina je tako blizu, da je sve prerano za nju

    Odgovori

  • Dunja5

    11.10.2022 #4 Author

    Logično je da i u ovoj industriji divljaju cene, nadamo se da ce se to stabilizovati sto pre.

    Odgovori

  • GOCA BG

    11.10.2022 #5 Author

    Prognozirati bilo sta u ovoj situaciji je rizicno…

    Odgovori

  • DUŠICA

    11.10.2022 #6 Author

    Bilo bi lepo da se stabilizuje ali mislim da ce to biti veoma tesko

    Odgovori

  • BIJUTI27

    11.10.2022 #7 Author

    U Sr jedva registruje o vozilo, a tek novo-misaona imenica za mnoge..

    Odgovori

  • TATJANA

    12.10.2022 #8 Author

    Ako nas ne pogodi neki novi virus

    Odgovori

  • BOJANA

    12.10.2022 #9 Author

    Moguća, a da li će i biti!?

    Odgovori

  • goca87

    12.10.2022 #10 Author

    Pitanje je uopšte da li će i tada biti….

    Odgovori

  • DUSICA

    12.10.2022 #11 Author

    Bilo bi lepo da se stabilizuje

    Odgovori

  • Emilija

    12.10.2022 #12 Author

    A do 2024…..ima dosta

    Odgovori

    • Tina

      12.10.2022 #13 Author

      To su samo planovi, a videcemo koliko ce se ostvariti

      Odgovori

  • BRANA19

    13.10.2022 #14 Author

    Ima vremena do 2024…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.