Do 2040. godine 75 odsto vozila u upotrebi imaće pogon na sagorevanje

Tržište nije spremno naglo da se odrekne benzinskih motora

AutomobiliSvetU fokusuVesti

5.10.2022 08:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Tržište nije spremno naglo da se odrekne benzinskih motora Tržište nije spremno naglo da se odrekne benzinskih motora
Proizvođači automobila bi trebalo da konsoliduju svoje nasleđeno poslovanje kako električni automobili budu masovno ušli na tržište, ali uporedo s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem... Tržište nije spremno naglo da se odrekne benzinskih motora

Proizvođači automobila bi trebalo da konsoliduju svoje nasleđeno poslovanje kako električni automobili budu masovno ušli na tržište, ali uporedo s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji će još uvek biti traženi u godinama koje dolaze, navodi Aurobay, nova kompanija nastala spajanjem kineskog Zheijang Geely Holdinga i švedskog Volvo Carsa.

Spajanje jedinica za “neelktrične” auotmobile pomoglo bi da se poboljša hibridna tehnologija i poveća obim proizvodnje uz uštede troškova, rekao je Mihael Fleis (Michael Fleiss), izvršni direktor Aurobayovog švedskog ogranka, Powertrain Engineering Sweden. Volvo Cars i matična kompanija Zhejiang Geely Holding ovog leta su osnovali joint venture Aurobay, koji se sastoji od dve fabrike pogonskih agregata u Švedskoj i Kini, sa planovima da se pridobije što više spoljnih kupaca.

“Najgora stvar koja se može desiti klimi u svetu je da nema daljeg razvoja ovih tehnologija“, rekao je Fleis u intervjuu. Kombinovanje različitih sredstava “imalo bi apsolutno smisla ekonomski – to je prilično skup proizvod“, prenosi Bloomberg.

Volvo Cars je prošle godine saopštio da će prestati da proizvodi modele sa sagorevanjem do 2030. godine, dok je Ford Motor u martu rekao da odvaja svoje brzorastuće poslovanje EV i razvoj softvera od ostatka poslovanja. Renault SA će u novembru izložiti detaljne planove za izdvajanje svojih električnih vozila, dok je Mercedes-Benz AG rekao da će prodavati električne automobile samo do kraja decenije, gde je to moguće.

Aurobay ima za cilj da postane “što je moguće veći, i to što je brže moguće“, rekao je Fleis, što će zahtevati saradnju. “Čak i ako se sva ova predviđanja i ambicije prodaje ostvare, 2040. godine će čak 75 odsto automobila na putevima i ​​dalje biti zasnovano na pogonima sa unutrašnjim sagorevanjem.”

Jedinica, čiji je dve trećine vlasništvo Geelya, a ostatak Volvo Carsa, proizvela je 750.000 motora sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnih motora, kao i e-motora, u fabrici Skovde u južnoj Švedskoj i fabrici Žangjaku u provinciji Hebei u Kini.

Preduzeće zapošljava oko 2.900 radnika, a oba objekta su nekada pripadala Volvou, koji je u potpunom vlasništvu Geelyja od 2010. godine. Takođe postoji plan da se pogon Geely Automobile Holdings Ltd. doda tom poduhvatu u nekom trenutku u budućnosti.

Fleis, dugogodišnji izvršni direktor Volvo Carsa sa prethodnim ulogama u Volkswagenu, odbio je da komentariše pregovore koje Aurobay vodi sa Renoom o njihovim poslovnim planovima za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, konsolidacija takve imovine je nešto što “definitivno predstoji“, rekao je on.

Aurobay može razmotriti izlazak na berzu “za nekoliko godina“, ali nema nema aktivnih planova, rekao je Fleis, dodajući da iznenađujući broj zainteresovanih investitora traži opcije za kupovinu kompanije.

“Investitori vide da je još moguće napraviti puno proftia pre nego što tehnologija unutrašnjeg sagorevanja izumre“, rekao je Fleis.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...