kompanije rade na poboljšanju profitabilnosti

Stagnira rast e-trgovine u Južnoj Koreji

BiznisFirme u fokusuSvetU fokusu

15.4.2022 19:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Stagnira rast e-trgovine u Južnoj Koreji Stagnira rast e-trgovine u Južnoj Koreji
Lokalne kompanije za e-trgovinu u Južnoj Koreji primetile su da njihov rast prodaje ove godine stagnira, usred intenziviranja konkurencije, jer sve više firmi ulazi... Stagnira rast e-trgovine u Južnoj Koreji

Lokalne kompanije za e-trgovinu u Južnoj Koreji primetile su da njihov rast prodaje ove godine stagnira, usred intenziviranja konkurencije, jer sve više firmi ulazi u brzo rastući sektor maloprodaje na internetu.

Operateri e-trgovine su ranije beležili rast za najmanje 20 do 30 procenata svake godine, ali je utvrđeno da je stopa u februaru usporila na 12 procenata u odnosu na pre godinu dana, prema podacima koje je objavio Statistički zavod Južne Koreje, prenosi KoreaTimes.

Ove godine kompanije rade na poboljšanju svoje profitabilnosti kako bi nastavile sa širenjem ili planiranjem inicijalne javne ponude (IPO) kako bi osigurale sredstva usled zaoštravanja konkurencije.

Coupang, najveća kompanija za e-trgovinu u zemlji osnovana 2010. godine, postavila je novi rekord prodaje od 22 triliona vona (17,8 milijardi dolara) prošle godine. Kompanija je rasla za skoro 30 procenata svake godine na osnovu svog sistema isporuke, sa oko 100 distributivnih centara širom zemlje koji su nastali „preko noći“.

SSG.com, jedinica za e-trgovinu Shinsegae grupe, prihodovala je 5,71 triliona vona (4,6 triliona dolara) bruto vrednosti robe u 2021. godini, što je povećanje od 22 procenta u odnosu na prethodnu godinu. Ovo je značajno dostignuće s obzirom na to da su lokalne firme u proseku beležile rast od 15,7 odsto u istom periodu. Međutim, SSG.com je zabrinut zbog opadanja poslovanja eBai Korea koga je kupio za 3,4 triliona vona (2,8 triliona dolara) prošlog juna. Problem vide u tome što ne uspevaju da stvore veliku sinergiju između eBai Korea i njegovih drugih maloprodajnih jedinica.

„Konkurencija na lokalnoj sceni e-trgovine postaje ozbiljna svake godine, ali prilika za rast i dalje postoji. Kada se tržište na mreži zasiti, kompanija koja poseduje i online i offline maloprodajne kanale imaće prednost“, rekao je istraživač Kivoom Securities Park Sang-joon.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...