U Brazilu i Izraelu velika potražnja za kineskim električnim automobilima
23.3.2025 16:34 Autor: Marko Miladinović 16



Globalno tržište električnih vozila (EV) se značajno proširilo, pa je 2024. godine prodato više od 17 miliona jedinica. Kineski proizvođači su agresivno tražili mogućnosti za veći izvoz, nudeći pristupačna vozila koja često potkopavaju lokalne konkurente.
Međutim, pristup tržištu je značajno varirao u različitim regionima. Sjedinjene Američke Države i Kanada su jedina tržišta na kojima električna vozila kineske proizvodnje nisu uopšte prisutna, zbog izrazito restriktivne politike, koja je u poslednje vreme još i pojačana.
SAD su zauzele čvrst stav protiv kineskih električnih vozila, uvodeći uvoznu tarifu od 100 odsto 2024. godine, a nedavno su donele zakone koji zabranjuju kinesku tehnologiju u električnim vozilima na svojim putevima.
S obzirom na svoje duboke ekonomske veze sa SAD, Kanada je sledila identične tarife.
Prema izveštaju RHO Motion, analitičke kuće u industriji automobila, evropsko tržište EV je završilo godinu u padu od tri odsto u odnosu na 2023, piše Eurostat. Tržište SAD i Kanade poraslo je za devet odsto u 2024, uz pomoć poreskih kredita za vozila koje je novi predsednik Tramp (Donald Trump) najavio da će smanjiti.
S druge strane, u Kini je prodaja električnih vozila porasla za čak 40 odsto u 2024. u poređenju sa 2023, sa još jednim mesečnim rekordom prodaje električnih vozila koji je postignut u decembru 2024. sa više od 1,3 miliona prodatih jedinica.
Evropska unija bila je otvorenija za kineska električna vozila, ali je i dalje oprezna u zaštiti svoje domaće automobilske industrije. U 2024. godini, nakon istrage protiv kineskih subvencija, EU je uvela varijabilne uvozne tarife za određene kineske proizvođače automobila do dodatnih 35,3 odsto.
U međuvremenu, u zemljama bez jake domaće automobilske industrije, kineska električna vozila su brzo stekla veliki tržišni udeo. Ovo se još uvek ne odnosi na Srbiju, ali pitanje je trenutka.
Pročitajte još:
To je posebno bilo evidentno u susednim azijskim zemljama i u Južnoj i Centralnoj Americi, gde se kineski proizvođači agresivno šire tako što počinju da grade proizvodne kapacitete i kapitalizuju potražnju za pristupačnim električnim vozilima.
Govoreći o učešću kineskih modela u novoprodatim EV u inostranstvu – ono je iznad 74 odsto u Nepalu, Indoneziji, Tajlandu – što je razumljivo s obzirom na geografsku blizinu ovih tržišta, ali je čak 82 odsto na ogromnom tržištu Brazila, i neočekivanih 64 odsto u Izraelu.
Šone
23.3.2025 #1 AuthorKineski električni automobili sve više osvajaju tržišta Brazila i Izraela, ipak, ostaje pitanje kako će se geopolitičke tenzije i potencijalne carine odraziti na dalji rast kineskih EV brendova širom sveta.
JANA
23.3.2025 #2 AuthorJesu pristupacniji od mercedesa i bmw-a ali isto tako kada istekne garancija od 3god servis morate u Sangaju da radite ,svako dobro zelim
ZVONČICA
23.3.2025 #3 AuthorPretpostavljam da su oni povoljniji
LAV
23.3.2025 #4 AuthorSajam automobila raj za muske oci a i za dzepove.
Grocka
23.3.2025 #5 AuthorNajjeftiniji verovatno
JEKSICA25
23.3.2025 #6 AuthorElektricni automobili su bas ekonomicni tako da me ne cudi
Jelena
23.3.2025 #7 AuthorKineski proizvođači električnih vozila ubrzano osvajaju nova tržišta zahvaljujući konkurentnim cenama i agresivnoj ekspanziji. Pitanje je vremena kada će i Srbija postati deo ovog globalnog trenda.
GAGA
23.3.2025 #8 AuthorTi automobili imaju visok kvalitet
LJUBOMIR
24.3.2025 #9 AuthorMoglo bi se reći
ZELJKA
24.3.2025 #10 AuthorOni prate svetski trend i potraznju. Uvek su u svemu medju prvima, pa ih treba slediti
DOBRILA
24.3.2025 #11 AuthorTako je ,uvek su ispred svih
MinjaKristalŠminkanje
24.3.2025 #12 AuthorKinezi drže tržište svugde.
Dux011
24.3.2025 #13 AuthorPa da nista čudno.
Maja96
24.3.2025 #14 AuthorI kod nas moze tako
SASHKA
24.3.2025 #15 AuthorNajjeftiniji sigurno.
Jovica
25.3.2025 #16 AuthorSamo ne znam dokle ce to trajati. Oodakle nam toliko el. energije…