Platforma optužena da zarađuje milione od lažnih tvrdnji

YouTube pod pritiskom zbog sadržaja o klimatskim promenama

SvetU fokusu

16.1.2024 18:16 Autor: Vladimir Jokanović 1

YouTube pod pritiskom zbog sadržaja o klimatskim promenama YouTube pod pritiskom zbog sadržaja o klimatskim promenama
YouTube zarađuje milione dolara godišnje od oglašavanja na kanalima koji iznose lažne tvrdnje o klimatskim promenama, jer kreatori sadržaja koriste nove taktike koje izbegavaju... YouTube pod pritiskom zbog sadržaja o klimatskim promenama

YouTube zarađuje milione dolara godišnje od oglašavanja na kanalima koji iznose lažne tvrdnje o klimatskim promenama, jer kreatori sadržaja koriste nove taktike koje izbegavaju politike platforme društvenih medija u borbi protiv dezinformacija, navedeno je u izveštaju koji je objavljen u utorak.

Centar za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH) koristio je veštačku inteligenciju da pregleda transkripte 12.058. video snimaka iz poslednjih šest godina na 96 YouTube kanala. Ovi kanali su promovisali sadržaj koji podriva naučni konsenzus o klimatskim promenama da ljudsko ponašanje doprinosi dugoročnim promenama u temperaturi i vremenskim obrascima, navedeno je u izveštaju, prenosi Reuters.

CCDH je neprofitna organizacija koja prati govor mržnje na mreži, saopštila je da je analiza otkrila da se sadržaj poricanja klimatskih promena udaljio od lažnih tvrdnji da se globalno zagrevanje ne dešava ili da ga ne izazivaju gasovi staklene bašte stvoreni sagorevanjem fosilnih goriva. Video snimcima koji podržavaju takve tvrdnje izričito je zabranjeno da ostvaruju prihod od oglasa na platformi YouTube.

Umesto toga, 70 odsto sadržaja koji poriče klimatske promene fokusirano je na napad na klimatska rešenja kao neisplativa, na prikazivanje globalnog zagrevanja kao bezopasnog ili korisnog, ili na nauku i ekološki pokret kao nepouzdane. Pet godina ranije taj narativ činio je 35 procenata sadržaja.

YouTube zarađuje oko 13,4 miliona dolara godišnje od reklama na kanalima koji su analizirani u izveštaju, saopštio je CCDH, dodajući da je analiza napravljena pomoću AI modela koji može da razlikuje razumni skepticizam od lažnih informacija. CCDH pozvao je YouTube da ažurira svoju politiku o sadržaju koji negira klimatske promene.

YouTube nije direktno komentarisao izveštaj, ali je saopštio da su dozvoljene debate o klimatskim promenama, uključujući javne politike ili istraživanja. „Međutim, kada sadržaj pređe granicu poricanja klimatskih promena, prestajemo da prikazujemo oglase na tim video snimcima“, navedeno je u saopštenju kompanije.

  • SHALIMAR

    16.1.2024 #1 Author

    Na kraju ce Al da saopsti da zapravo sve sto se radi sto ugrozava planetu je dobro…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.