YouTube pod pritiskom zbog sadržaja o klimatskim promenama
16.1.2024 18:16 Autor: Vladimir Jokanović 1
YouTube zarađuje milione dolara godišnje od oglašavanja na kanalima koji iznose lažne tvrdnje o klimatskim promenama, jer kreatori sadržaja koriste nove taktike koje izbegavaju politike platforme društvenih medija u borbi protiv dezinformacija, navedeno je u izveštaju koji je objavljen u utorak.
Centar za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH) koristio je veštačku inteligenciju da pregleda transkripte 12.058. video snimaka iz poslednjih šest godina na 96 YouTube kanala. Ovi kanali su promovisali sadržaj koji podriva naučni konsenzus o klimatskim promenama da ljudsko ponašanje doprinosi dugoročnim promenama u temperaturi i vremenskim obrascima, navedeno je u izveštaju, prenosi Reuters.
CCDH je neprofitna organizacija koja prati govor mržnje na mreži, saopštila je da je analiza otkrila da se sadržaj poricanja klimatskih promena udaljio od lažnih tvrdnji da se globalno zagrevanje ne dešava ili da ga ne izazivaju gasovi staklene bašte stvoreni sagorevanjem fosilnih goriva. Video snimcima koji podržavaju takve tvrdnje izričito je zabranjeno da ostvaruju prihod od oglasa na platformi YouTube.
Umesto toga, 70 odsto sadržaja koji poriče klimatske promene fokusirano je na napad na klimatska rešenja kao neisplativa, na prikazivanje globalnog zagrevanja kao bezopasnog ili korisnog, ili na nauku i ekološki pokret kao nepouzdane. Pet godina ranije taj narativ činio je 35 procenata sadržaja.
YouTube zarađuje oko 13,4 miliona dolara godišnje od reklama na kanalima koji su analizirani u izveštaju, saopštio je CCDH, dodajući da je analiza napravljena pomoću AI modela koji može da razlikuje razumni skepticizam od lažnih informacija. CCDH pozvao je YouTube da ažurira svoju politiku o sadržaju koji negira klimatske promene.
Pročitajte još:
YouTube nije direktno komentarisao izveštaj, ali je saopštio da su dozvoljene debate o klimatskim promenama, uključujući javne politike ili istraživanja. „Međutim, kada sadržaj pređe granicu poricanja klimatskih promena, prestajemo da prikazujemo oglase na tim video snimcima“, navedeno je u saopštenju kompanije.
SHALIMAR
16.1.2024 #1 AuthorNa kraju ce Al da saopsti da zapravo sve sto se radi sto ugrozava planetu je dobro…