drastično pala prodaja električnih vozila

Tesla gubi „tlo pod nogama“ u Kini

AutomobiliFirme u fokusuLifestyleSvetU fokusuVesti

11.8.2021 11:29 Autor: Redakcija Biznis.rs

Tesla gubi „tlo pod nogama“ u Kini Tesla gubi „tlo pod nogama“ u Kini
Prodaja Teslinih vozila u Kini naglo je pala u julu, prema izveštaju Kineskog udruženja trgovaca automobilima (CPCA), što po oceni američke tv mreže CNN... Tesla gubi „tlo pod nogama“ u Kini

Prodaja Teslinih vozila u Kini naglo je pala u julu, prema izveštaju Kineskog udruženja trgovaca automobilima (CPCA), što po oceni američke tv mreže CNN nagoveštava da američka kompanija gubi „tlo pod nogama“ na najvećem svetskom tržištu tradicionalnih i električnih vozila.

Kako je saopšteno iz CPCA, Teslina prodaja u Kini se stropoštala u julu za gotovo 70 odsto u odnosu na prethodni mesec, i pala na 8.621 automobila.

Međutim, izvoz automobila proizvedenih u ovoj fabrici u Šangaju skočio je prošlog meseca na 24.347 jedinica u odnosu na 5.017 automobila izvezenih u junu. To znači da je ukupna prodaja Teslinih vozila proizvedenih u Kini generalno opala za manje od jedan odsto, navodi CNN, a prenosi Tanjug.

Kritičari kažu da je nagli pad prodaje kineskim kupcima još jedan signal sve većih problema s kojima se Tesla suočava u toj zemlji. Navode u tom kontekstu jačanje konkurencije kineskih proizvođača električnih vozila i loš publicitet koji prati proizvođača električnih vozila u poslednje vreme, uključujući opoziv gotovo svih automobila proizvedenih u Šangaju.

Kompanija se takođe suočila sa protestima Teslinih kupaca na ovogodišnjem salonu automobila u Šangaju, zbog lošeg kvaliteta automobila i raznih bezbednosnih problema koje su konstatovali kineski regulatori.

U ukupnoj julskoj prodaji električnih automobila u Kini, Tesla je imao udeo od samo 3,9 posto u odnosu na 12,6 procenata u junu, izjavio je analitičar Gordon Džonson (Gordon Johnson), jedan od najoštrijih kritičara kompanije. Prema njegovim rečima, ovaj pad pokazuje da se Tesla suočava sa sve žešćom konkurencijom kineskih startapova na tržištu električnih vozila.

„Sve u svemu, sada je izgleda jasno da je Tesla predimenzionirao kineske kapacitete u poređenju sa domaćom potražnjom, što će rezultirati daljim smanjenjem cena i pritiskom na marže“, ocenio je Džonson, dodajući da bi to trebalo da zabrine investitore.

Ipak, čini se da ulagače u Teslu pad prodaje nije uznemitio, budući da su akcije kompanije skliznnule na jučerašnjem trgovanju na Wall Street-u za manje od jedan odsto.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.