Pred letnju turističku sezonu u Crnoj Gori

Turisti iz regiona teško da mogu da popune kapacitete

BiznisRegionTurizamVesti

2.4.2022 13:29 Autor: Stanislav Stanišić 14

Turisti iz regiona teško da mogu da popune kapacitete Turisti iz regiona teško da mogu da popune kapacitete
„Planiranje turističke sezone u Crnoj Gori mora da se fokusira na pronalazak alternativnih tržišta kako bi se nadomestio gubitak od procenjenih 150 miliona evra... Turisti iz regiona teško da mogu da popune kapacitete

„Planiranje turističke sezone u Crnoj Gori mora da se fokusira na pronalazak alternativnih tržišta kako bi se nadomestio gubitak od procenjenih 150 miliona evra zbog nedolaska turista iz Rusije i Ukrajine“, kaže za Biznis.rs sekretarka Odbora za turizam Privredne komore Crne Gore (PKCG) Sanja Marković.

Pored turista iz regiona, koji su prošle godine činili 55 odsto strukture gostiju, ona ističe da je potrebno fokus prebaciti na goste iz Češke, Slovačke, Mađarske i Poljske, koji tradicionalno vole Mediteran. Posebnu pažnju treba obratiti i na skandinavske turiste koji preferiraju zdravstveni turizam i nisu vezani za sezonu.

Naša sagovornica navodi da je oko 254.000 Rusa i Ukrajinaca prošle godine letovalo na crnogorskom primorju. Takođe ističe da se crnogorska turistička privreda, i dalje nedovoljno oporavljena, sprema i planira događaje sa nadom da će svi oružani sukobi i ono što se dešava u Evropi brzo prestati, ali i uz pretpostavku da će turistička sezona biti neizvesna i ove godine.

Odbor udruženja turizma i ugostiteljstva crnogorske privredne komore inicirao je početkom marta da se prihvati jedan broj izbeglih i raseljenih osoba zbog ratnih sukoba u Ukrajini, u skladu sa mogućnostima turističkog sektora.

„Privredna komora i Odbor udruženja turizma i ugostiteljstva pripremaju se za letnju sezonu razmatrajući i aktuelne geopolitičke događaje“, navodi Sanja Marković ističući da je Crna Gora tradicionalno tržište ruskih i ukrajinskih gostiju koji su činili čak 21 odsto prošlogodišnjih posetilaca.

Poučeni iskustvom iz doba pandemije, ali i zbog dugoročne stabilnosti, ključno je, kako navodi, pronaći alternative ruskom i ukrajinskom tržištu. Međutim, kako ističe, samo u saradnji nadležnog ministarstva, turističke privrede i nacionalnog avio-prevoznika mogu da se ostvare rezultati ove godine.

“U razgovoru sa nadležnima iz Nacionalne turističke organizacije zahtevali smo da se nađu alternativna tržišta, da se marketinške aktivnosti usmere na centralnu i zapadnu Evropu, Češku, Poljsku, Mađarsku, Nemačku, Austriju, Tursku, Emirate“, prenosi Marković.

Dodaje da postoje uveravanja i nacionalnog avio-prevoznika da će se povezati direktno sa Češkom, ali i da se računa na low cost letove. Ono što predstavlja problem za ovu godinu, navodi naša sagovornica, je smanjenje budžeta Nacionalne turističke organizacije, koji je za 69 odsto manji u odnosu na prošlu godinu.

„Smatramo da je iznos od 300.000 evra za sve marketinške aktivnosti tokom cele godine nedovoljan za marketinšku delatnost koja je neophodna za snažan priliv. Sredstva iz budžeta treba preusmeriti u ovu svrhu jer turizam inače čini 25 odsto bruto domaćeg proizvoda“, navela je Marković.

Ona poručuje da se u situacijama svetskih nestabilnosti, koje su obeležile poslednje dve godine, uočava nedostatak strateškog marketinškog plana koji nikada nije usvojen u Crnoj Gori.

Siva ekonomija i nedostatak kvalifikovane radne snage, uz nedovoljno razvijenu infrastrukturu, kao i nedovoljno čista destinacija za visokoplatežne turiste, problemi su koji prate crnogorsku turističku privredu, zaključuje Sanja Marković u razgovoru za Biznis.rs.

  • LIMUN ŽUT

    2.4.2022 #1 Author

    Nikad se ne zna, stvari se menjaju velikom brzinom.

    Odgovori

  • LUKA

    2.4.2022 #2 Author

    Jos cemo videti I’ma jos do sezone

    Odgovori

  • TINA

    2.4.2022 #3 Author

    Moraju na sve nacine da privuku nove turiste I cenom I kvalitetom usluga

    Odgovori

  • FRUIT04

    2.4.2022 #4 Author

    Docice Rysi I Ukrajinci da se uzmire na Jadranskom moru

    Odgovori

  • VANJA

    2.4.2022 #5 Author

    Od nas najvise i zarade tokom sezone!

    Odgovori

  • GOCA BG

    2.4.2022 #6 Author

    Sigurna sam da im sezona nece biti kao prosle godine..

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    2.4.2022 #7 Author

    Bez Rusa će im propasti sezona

    Odgovori

  • ZVE84

    2.4.2022 #8 Author

    I po hiljaditi put tvrdim da CG ozbiljno mora da poradi na turizmu….

    Odgovori

  • SANJA

    3.4.2022 #9 Author

    Opste je poznato da ako oces skupo da prodjes a da ne dobijes ono sto placas ides u CG, pod hitno trebaju da razmotre sta rade,sami sebi jedu rep.

    Odgovori

  • VILENJAK

    3.4.2022 #10 Author

    CG kao i uvek nezadovoljna u svemu! Prošle godine im je sezona bila odlična…većinski su bili turisti iz Srbije.

    Odgovori

  • Milovan94

    3.4.2022 #11 Author

    Nešto baš ne verujem u ovu turističku sezonu.

    Odgovori

  • MAJALG

    3.4.2022 #12 Author

    Normano da ne mogu da nadomeste, pogotovo zbog platezne moci koja je glavni razlog.

    Odgovori

  • MARE

    3.4.2022 #13 Author

    Vreme je za alternativne biznis planove

    Odgovori

  • NATI29

    4.4.2022 #14 Author

    Kada budu spustili cene i smestaja i hrane onda ce moci da popune kapcitete

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...