najviše se kupovali polovnjaci proizvedeni između 2007. i 2011.

U Srbiji prošle godine prodato 2,8 odsto manje polovnih automobila nego 2022.

AutomobiliSrbijaVesti

23.1.2024 15:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

U Srbiji prošle godine prodato 2,8 odsto manje polovnih automobila nego 2022. U Srbiji prošle godine prodato 2,8 odsto manje polovnih automobila nego 2022.
U Srbiji je 2023. godine prodato 128.930 polovnih automobila iz uvoza, što je za 2,8 odsto manje u odnosu na 2022, navedeno je u... U Srbiji prošle godine prodato 2,8 odsto manje polovnih automobila nego 2022.

U Srbiji je 2023. godine prodato 128.930 polovnih automobila iz uvoza, što je za 2,8 odsto manje u odnosu na 2022, navedeno je u analizi stanja na tržištu novih i polovnih vozila u Srbiji sajta Polovni automobili.

Podatak, kako je istaknuto, deluje ohrabrujuće, jer je pad prodaje polovnih automobila u 2022. godini u odnosu na 2021. godinu iznosio 15 odsto, prenosi Beta.

Jedan od razloga pada prodaje nalazi se u činjenici da su mnogi potencijalni kupci očekivali subvenciju države od 2.100 evra za kupovinu polovnih automobila, standarda euro 6, uz reciklažu starijih automobila sa dizel motorima normi euro 1, euro 2 i euro 3.

Prema podacima „Autovista 24“, sa lošim prodajnim rezultatima polovnih vozila u prošlog godini pored Srbije, pad su beležile – Italija (10,9 odsto), Španija (2,5 odsto), Austrija (jedan odsto) i Švajcarska (0,2 odsto).

Istraživanje je pokazalo i da su tradicionalno, kupci polovnjaka u Srbiji i dalje okrenuti modelima sa dizel agregatima, kao i da su ti podaci gotovo identični onima iz 2022. godine.

Oko 64 odsto prodaje polovnih automobila iz uvoza u prošloj godini činila su vozila sa dizel motorom, a 29,7 odsto sa motorom na benzin.

Takođe, u prošloj godini najviše su se kupovali polovnjaci, proizvedeni između 2007. i 2011. godine i oni čine 43 odsto svih polovnjaka koji su u prethodnih 12 meseci po prvi put registrovani u Srbiji.

Foto: Freepik.com

Nešto manje od polovine svih prodatih polovnih automobila iz uvoza (47 odsto) u 2023. ispunjava emisione standarde euro 1 do euro 4, a to su vozila proizvedena do 2009. godine. Srbija je najavila zabranu uvoza tih vozila od 1. januara ove godine, ali se to za sada nije desilo.

U Srbiji prošle godine prodato je 25.422 nova automobila, što je za 11,6 odsto više u odnosu na 2022. godinu. 

I na tržištu EU je registrovana ekspanzija prodaje novih vozila. Prema podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA) u 2023. godini prodato je ukupno 10,5 miliona jedinica, što je za 13,9 odsto više u odnosu na 2022. godinu.

Kako je navedeno, sva velika tržišta sa kojih se uvoze polovnjaci beležila su rast – Italija (18,9 odsto), Francuska (16,1 odsto), Nemačka (7,3 odsto), Španija (16,7 odsto) – osim Mađarske koja je prošle godine prodala za 3,4 odsto manje nego 2022. godine.

U prošloj godini više od polovine svih prodatih novih vozila je sa benzinskim agregatima, dok „dizelaši“ čine svega 18,9 odsto tržišta.

I dalje raste prodaja „hibrida“, koji su dostigli 23,62 odsto tržišta novih vozila, kao i prodaja potpuno električnih vozila, ali oni i dalje zauzimaju veoma mali procenat ukupnog tržišta.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.