Novi ugovor vredan 15 milijardi evra

UEFA povećala prihod od TV prava za 40 odsto

LifestyleNovacSvetVestiZanimljivosti

15.2.2022 17:07 Autor: Stanislav Stanišić 9

UEFA povećala prihod od TV prava za 40 odsto UEFA povećala prihod od TV prava za 40 odsto
U nedelji kada se utakmicama osmine finala Lige šampiona nastavlja prolećni deo najelitnijeg fudbalskog takmičenja stižu informacije da je UEFA povećala cenu televizijskih prava... UEFA povećala prihod od TV prava za 40 odsto

U nedelji kada se utakmicama osmine finala Lige šampiona nastavlja prolećni deo najelitnijeg fudbalskog takmičenja stižu informacije da je UEFA povećala cenu televizijskih prava u evropskim klupskim takmičenjima za 40 odsto od 2024. godine. Skok cene povezuje se sa proširenjem Lige šampiona.

Kako javlja agencija Frans pres, ugovoreni su novi aranžmani na globalnom nivou u vrednosti od 15 milijardi evra za tri sezone ili pet milijardi po sezoni. Očekuje se da će ukupan iznos za ovu sezonu biti 3,6 milijardi evra.

Povećanje zarade od TV prava uticaće i na iznos koji se deli učesnicima takmičenja, tako da se procenjuje da će to zaustaviti bilo kakvu ideju o formiranju nezavisne Superlige koju je 12 klubova imalo u aprilu prošle godine. Među najglasnijima su tada bili Real Madrid, Barselona i Juventus.

Prema saopštenju UEFA, novi format Lige šampiona kojim se broj učesnika povećava sa 32 na 36 klubova od 2024. godine, uz korišćenje „švajcarskog modela“, imaće u svojoj ponudi više dana sa multiprenosima (deset u odnosu na sadašnjih šest), što predstavlja dodatni komercijalni karakter.

Prema švajcarskom modelu, 36 timova takmiči se u jednoj grupi. Posle 10 kola, najboljih 16 plasiraće se u prvu nokaut rundu. Promenom sistema takmičenja ukupan broj utakmica Lige šampiona u sezoni biće povećan sa 125 na 225.

Ovaj plan je izazvao i kritike, jer će se najmanje dva od dodatna četiri kluba kvalifikovati na osnovu dosadašnjih rezultata.

Foto: Pixabay.com

Neiskorišćeni izvori prihoda

UEFA je u pregovorima koristila dosadašnjeg posrednika TEAM Marketing, uz podršku još jedne marketinške kuće – Relevent Sports. Takođe, evropska kuća fudbala je dala veću ulogu Evropskoj asocijaciji klubova (ECA), koja predstavlja vodeće klubove širom kontinenta.

Predsednik UEFA Aleksander Čeferin zahvalio je na saradnji ECA, koju vodi Naser Al-Kelaifi (Nasser Al-Khelaifi), predsednik Pari Sen Žermena (Paris Saint-Germain), što je znak želje UEFA da klubove više uključi u upravljanje evropskim fudbalom.

Izvor Frans presa navodi da je na celokupnom projektu Al-Kelaifi vodio glavnu ulogu, uz blisku saradnju sa Čeferinom, i da je pismeno kontaktirao čak 230 klubova koji su članovi ECA.

„Uspeli smo da postignemo nivo komercijalnog uspeha koji nikada ranije nije viđen za evropska klupska takmičenja. Osim toga, postoje i drugi neiskorišćeni izvori prihoda koje aktivno proučavamo“, napisao je Al-Kelaifi.

Pored najelitnije Lige šampiona, UEFA vodi i Ligu Evrope i Ligu konferencija Evrope, kao i Superkup Evrope i Ligu mladih za igrače do 19 godina.

Koliko su isplativa TV prava?

O važnosti televizijskih prava svedočili smo poslednjih meseci, kada su se na domaćem medijskom nebu uzburkale strasti nakon što je Telekom Srbija otkupio prava na utakmice engleske Premier lige u periodu od 2022. do 2028. godine.

Kako je Biznis.rs ranije pisao, šest fudbalskih sezona – od 2022/23 pa do 2027/28 – sa po 380 utakmica u svakoj, a 2.280 ukupno, koštalo je po svoj prilici ukupno 600 miliona evra, odnosno 100 miliona evra po godini. To predstavlja veliki iznos i za daleko razvijenija tržišta od našeg. Sasvim logično pitanje je da li će se Areni, to jest Telekomu, ovakvo ulaganje isplatiti, i u kom tačno trenutku?

Treba uzeti u obzir da je Telekom kupio prava za prenošenje na prostoru svih šest država sa prostora bivše Jugoslavije. U pitanju je, dakle, tržište sa oko dvadesetak miliona ljudi, i različitim cenama televizijskog oglasnog prostora.

Najveća „škakljivost“ ove teme, pritom, nije bila u vesti da je Arena platila prava za prenošenje Premier lige, već u izračunavanju vrednosti oglasne sekunde, odnosno načina na koji se ona ugovara sa klijentima.

„Cenovnici za sportske događaje se formiraju posebno, pa je teško izvesti opštu kalkulaciju kako bi se dobio precizan račun“, poručuje naš izvor iz Hrvatske. Prema njegovim rečima, prilikom dogovaranja o uslovima i učestalosti reklamiranja, marketinške službe gotovo po pravilu ugovaraju popuste na količinu, ali i prema važnosti pojedinih utakmica, no prethodno se „osnovna cena oglasne sekunde umnožava koeficijentima do 2,0, već u zavisnosti od pozicije, tj. trenutka prikazivanja (kick off, kick out, time out, prekidi).“

  • GOCA BG

    15.2.2022 #1 Author

    Cenovnik se menja,svajcarski model im donosi jos veci prihod…

    Odgovori

  • Zorica S.

    16.2.2022 #2 Author

    Naravno da uvecavaju na 40%,imaju sve zakonom regulisano….

    Odgovori

  • VERA

    16.2.2022 #3 Author

    Tu je bitna samo zarada, postoje drugi sportovi koji su zapostavljeni zarada fudbala. Nadamo se da će ostali grupni sportovi biti više zastupljeni u tv prenosima.

    Odgovori

  • DANIJELA

    16.2.2022 #4 Author

    Naravno da su povecali cenu, fudbal ke ipak najplaceniji sport na svetu i prenosice se bez obzira na iznos.

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    16.2.2022 #5 Author

    Ima razloga.

    Odgovori

  • STEFAN

    16.2.2022 #6 Author

    Svaka cast, ipak fudbal je dosta isplaceniji od drugih sportova

    Odgovori

  • Milovan94

    16.2.2022 #7 Author

    Pa to je bilo očekivano da će povećati prihode jer je fudbal ipak najpopularniji sport a interesovanje je najveće

    Odgovori

  • MARIJANA

    16.2.2022 #8 Author

    Mislim da bi trebali i da obratimo paznje na druge sportove..

    Odgovori

  • SNEZANA

    17.2.2022 #9 Author

    Najvece interesovanje kada je rec o sportu je uvek vezano za fudbal,tako da im se moze.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.