Ispitanici krive više cene, a ne "skuplje" želje

Veća odvajanja od planiranih za praznične kupovine

SvetU fokusuVesti

22.11.2021 08:10 Autor: Redakcija Biznis.rs

Veća odvajanja od planiranih za praznične kupovine Veća odvajanja od planiranih za praznične kupovine
Usred sezone praznične kupovine, američki potrošači otkrivaju da se njihovi budžeti ne protežu onoliko koliko su očekivali. Više od trećine prazničnih kupaca kaže da... Veća odvajanja od planiranih za praznične kupovine

Usred sezone praznične kupovine, američki potrošači otkrivaju da se njihovi budžeti ne protežu onoliko koliko su očekivali.

Više od trećine prazničnih kupaca kaže da sada planiraju da potroše više nego što su očekivali u septembru, prema istraživanju kuće Deloitte. Od te grupe, 41 odsto ispitanika je izjavilo da su glavni razlozi za takvu promenu više cene. Prošle godine u isto vreme, 27 odsto ispitanika dalo je takav odgovor.

Inflacija je bila centralno pitanje ove praznične sezone, jer se trgovci na malo bore do koje mere će svoje veće troškove preneti na potrošače. Cene za mnoge vrste proizvoda već su rasle zbog povišenih troškova proizvodnje, zastoja u lancu snabdevanja i manjih popusta.

Uprkos pretnjama poverenju potrošača, situacija ne koči potrošnju. Praznična prodaja bi mogla da poraste za sedam do devet odsto ove godine, prema projekciji koju je Deloitte objavio u septembru.

Ali takav rast bi mogao biti teško postignut ako potrošači ne mogu da pronađu tražene poklone za kupovinu. Problemi sa snabdevanjem znače da mnogi artikli nisu na zalihama, posebno u ključnim kategorijama poklona kao što su elektronika, odeća i igračke. Šezdeset tri procenta kupaca koje je anketirao Deloitte reklo je da su već iskusili situaciju sa nestašicama zaliha.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.