Izgradnja će skratiti putovanje vozom do Niša na 100 minuta

Vesić: Brza pruga Beograd-Niš koštaće oko 2,8 milijardi evra

InfrastrukturaSrbijaVesti

24.2.2023 16:09 Autor: Redakcija Biznis.rs 16

Vesić: Brza pruga Beograd-Niš koštaće oko 2,8 milijardi evra Vesić: Brza pruga Beograd-Niš koštaće oko 2,8 milijardi evra
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da će brza pruga Beograd-Niš koštati nešto manje od 2,8 milijardi evra i da je... Vesić: Brza pruga Beograd-Niš koštaće oko 2,8 milijardi evra

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da će brza pruga Beograd-Niš koštati nešto manje od 2,8 milijardi evra i da je njena izgradnja od „suštinskog značaja“ za razvoj Srbije.

„Danas putovanje vozom do Niša traje oko šest sati, a kada bude završena brza pruga trajaće tačno 100 minuta. Takođe, nastavićemo izgradnju pruge između Beograda i Novog Sada i prugu između Novog Sada i Subotice“, rekao je Vesić na sednici Skupštine Srbije, na kojoj se poslanicima obraća još nekoliko ministara, a prenela je agencija Beta.

Ministar je dodao da će pruga između Novog Sada i Subotice biti završena krajem 2024, a sredinom 2025. biće izgrađena i brza pruga između Beograda i Budimpešte.

„Kada bude završena pruga između Beograda i Niša, Niš će biti povezan brzom prugom i sa Budimpeštom“, rekao je Vesić.

Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Slobodan Aćimović ocenio je krajem decembra, u razgovoru za Biznis.rs, da je ulaganje u prugu Beograd-Niš „možda i najvažnija infrastrukturna investicija u narednom periodu“.

Kada je reč o pruzi Beograd-Niš, podsetio je da je planirano da se 56 odsto deonica modernizuje tako da može da podrži saobraćaj velikih brzina do 200 kilometara na čas, a da se ostatak „podigne“ na brzine do 160 kilometara na čas, što bi trebalo da obezbedi ono što je Srbiji dugo nedostajalo – moderan transport za modernu privredu.

„Železnica se mora revitalizovati iz najmanje dva razloga. Prvi je taj što se radi o izuzetno značajnom vidu prevoza robe i putnika za udaljenosti preko 200 kilometara, a drugi je što jednostavno ne možemo i ne treba da budemo ‘crna rupa’ na evropskom tlu, kao što smo godinama bili zato što nismo završavali izgradnju putnog Koridora 10“, naglasio je Aćimović za Biznis.rs.

  • Moon

    25.2.2023 #1 Author

    Konacno su se setili da ulazu i u zeleznicu

    Odgovori

  • Milovan94

    25.2.2023 #3 Author

    Samo neka se gradi i ulaze što više.

    Odgovori

  • Maria

    26.2.2023 #4 Author

    Daj Bože.

    Odgovori

  • DANIJELA

    26.2.2023 #5 Author

    Ovo je trenutna cena a kostace nas mnogo, mnogo vise…

    Odgovori

    • Lelica

      26.2.2023 #6 Author

      Kao i uvek,mnogo vise nepredvidjenih troskova.

      Odgovori

  • TATJANA

    26.2.2023 #7 Author

    Koštaće ali će mnogo znaciti

    Odgovori

  • DUSICA

    26.2.2023 #8 Author

    Neka košta treba da se ulaže u infrastrukturu.

    Odgovori

  • GOCA BG

    26.2.2023 #9 Author

    Konacno da se ulaze u zeleznicu,koliko god da kosta znacice puno…

    Odgovori

  • MADMAX

    26.2.2023 #11 Author

    Da li su karte u predprodaju kao za metro zna li se šta? Pitam za komšinicu.

    Odgovori

  • Milisavka

    26.2.2023 #12 Author

    Jel to u planu posle ili pre metroa?

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    26.2.2023 #13 Author

    Podrzavam svako ulaganje

    Odgovori

  • kaćica

    26.2.2023 #14 Author

    Samo neka je izgrade.

    Odgovori

  • VILENJAK

    26.2.2023 #15 Author

    Ovakve stvari rešavati kao prioritete!

    Odgovori

  • FRUIT04

    26.2.2023 #16 Author

    Kad tolike godine nije ulagano, naravno da Kosta.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...