Zajednička železnička stanica sa Severnom Makedonijom košta 5,2 miliona evra
BiznisInfrastrukturaRegionSrbijaVesti
8.9.2021 12:03 Autor: Redakcija Biznis.rs



Koncept „zelenih koridora“, koji je promovisan na Zapadnom Balkanu kao privremen i brz odgovor na vanredno stanje izazvano pandemijom virusa Covid-19, pokazao se kao jedan od najuspešnijih primera regionalne saradnje, a Srbija i Severna Makedonija idu korak dalje s njegovom nadogradnjom, izjavio je makedonski ministar saobraćaja i komunikacija Blagoj Bočvarski.
„Trenutno je u toku implementacija projekta Zajednička železnička stanica za granični prelaz s Republikom Srbijom. Ukupna procenjena vrednost investicije je 5,2 miliona evra“, rekao je Bočvarski na panelu „Javna i privatna ulaganja i konkurentnost“, a preneo je portal Frontline.mk.
Prema njegovim rečima, projektom je predviđena izgradnja nove, moderne zajedničke stanice u skladu sa standardima Evropske unije, u kojoj će biti smešteno službeno osoblje granične policije, carinskih i inspekcijskih službi dve zemlje.
Takođe će biti nadograđene postojeće zgrade za smeštaj osoblja iz železničke infrastrukture i železničkih prevoznika, a predviđena je i izgradnja novog vodovodnog i kanalizacionog sistema s postrojenjem za prečišćavanje vode, te poboljšanje veze između drumskog i železničkog prelaza izgradnjom novog pristupnog puta, dodao je.
„Objekti će biti ukupne površine 2.500 kvadratnih metara“, precizirao je Bočvarski.
Naglašavajući značaj i ekonomske koristi od saobraćajnog povezivanja regiona, primetio je da postoji i veliko interesovanje poslovne zajednice za uvođenje „zelenih koridora“ na graničnim prelazima.
Bočvarski je ocenio da je nužno i povezivanje dva koncepta – zelenog pojasa EU i ZB6 – što podrazumeva sprovođenje niza zajedničkih mera na graničnim prelazima između Zapadnog Balkana i EU.
Na panelu je konstatovano da uvođenje „zelenih koridora“ za očuvanje trgovinskih tokova u regionu ne samo da je donelo značajne ekonomske koristi, već se pokazalo kao neprocenjivo u rešavanja hitnih potreba stanovništva tokom pandemije.