Zatvaranje Šangaja veliki izazov za celu svetsku industriju
BiznisFirme u fokusuSvetU fokusuVesti
1.4.2022 16:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Poslednje dve godine bile su izuzetno turbulentne za svetsku ekonomsku scenu, ali ni tim izazovima nije došao kraj. S obzirom na nova dešavanja u istočnoj Aziji, gde je Covid-19 ponovo uzeo maha i doveo do zatvaranja jednog od najvećih finansijskih centara u svetu – Šangaja, jedno od pitanja koje se postavlja je i to da li su se globalne kompanije privikle na ad hoc delovanje?
Situacija u pomenutom delu sveta je takva da su stanovnici u obavezi da ostanu u zatvorenom prostoru, a neophodne potrepštine pribavljaju se bez bliskog kontakta. Kina se i dalje pridržava “pravila nulte tolerancije”, vođena idejom da je ovo najbolja i najefektnija strategija u borbi protiv Covida-19.
Lokalna vlada odlučila je da dvofazno zatvara područja grada, počevši od finansijskog distrikta Pudong. Zatvaranje je planirano u trajanju od 10 dana, međutim može se očekivati da se ovaj period produži. Sve kompanije, osim onih koje obezbeđuju građanske neophodnosti, svoje poslovanje obavljaće od kuće.
Kako će ova situacija uticati na tržiše logistike i transporta objasnio je direktor prodaje i razvoja kompanije cargo-partner Srbija, Nebojša Đekić:
“Nažalost ovo je samo jedan od brojnih izazova u nizu, koji su nas zadesili u proteklom periodu. Mi u cargo-partneru pažljivo pratimo dešavanja u Kini, gde sve veći broj slučajeva Covid-19 dovodi do različitih restriktivnih mera vladajućih organa. Zatvaranje Šangaja jeste veliki izazov, ne samo za nas već za celu industriju. Trenutno je većina transporta, skladišta i lučkih objekata u funkciji, pa smo naše pošiljke preusmerili na obližnje luke, ali kako možemo očekivati dalja zatvaranja i nove izazove, već radimo na alternativnim rešenjima”.
Kako će novonastala situacija uticati na celokupno tržište logistike, teško je predvideti sa sigurnošću, ali velika je verovatnoća da ukoliko ova situacija potraje, kapaciteti Šangaja neće tako lako biti nadoknađeni, što će posledično dovesti do zastoja i usporavanja pošiljki.
“Pored toga svedoci smo i dešavanja u Ukrajini, gde smo u stalnom kontaktu sa našim operaterima kako bismo brzo i efikasno raspolagali informacijama. Naravno i ovde nam je fokus na intenzivnom razvoju fleksibilnih rešenja, kako ni te okolnosti ne bi ugrozile vaše pošiljke na relaciji Azija-Evropa -Azija. U skladu sa motoom naše kompanije – we take it personally – nastavićemo da činimo sve što je moguće da pošiljke naših klijenata dođu do konačnog odredišta, u celosti, ali i na vreme“, rekao je Đekić.
Trenutne alternative su još uvek moguće, kako okolne luke, od kojih se posebno izdvaja Ningbo i dalje neometano rade. Na osnovu dosadašnjeg iskustva, ukoliko se navedena zatvaranja u Kini produže mogu se predvideti neki od sledećih scenarija.
Prvi bi mogao biti taj da se obustavi lanac proizvodnje i posledično manja proizvodnja u državama koje uvoze sirovine iz Kine (neki od velikih proizvođača, poput automobilske marke Tesla, proizvode upravo u Šangaju, čija je fabrika trenutno zatvorena).
Pročitajte još:
Zatim, potencijalno “zaglavljivanje” kontejnera i neravnoteže između uvoza i izvoza, potom poskupljenje samih transportnih usluga i na kraju kašnjenje i produžavanje vremena dostave pošiljki.
“U ovakvim situacijama od krucijalnog značaja je raspolaganje informacijama. Široka mreža, kako sopstvenih, tako i partnerskih kancelarija u Kini, sa kojima smo u stalnoj komunikaciji, naša je ključna prednost, pa se trudimo da uvek budemo korak ispred i da se koliko je u našoj mogućnosti uvek prilagodimo novonastaloj situaciji”, dodao je na Đekić.
STEFAN
1.4.2022 #1 AuthorPa iskreno to i nije bas dobro
GAGA
1.4.2022 #2 AuthorKinezi su neverovatni
GOCA BG
1.4.2022 #3 AuthorBice zastoja,ali oni su resili da budu zatvoreni u zvanicnom roku…
STRAHINJA
3.4.2022 #4 AuthorAko se oduzi ovo ce biti svakako opasno po mnoge trgovine
ZVEZDICA01
3.4.2022 #5 AuthorBrzo će oni to rešiti