prodaja porasla za 2,5 odsto

Heineken ostvario stabilan rast u 2023. uprkos izazovima na tržištu

Biznis

14.2.2024 18:03 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Heineken ostvario stabilan rast u 2023. uprkos izazovima na tržištu Heineken ostvario stabilan rast u 2023. uprkos izazovima na tržištu
Kompanija Heineken objavila je rezultate poslovanja za 2023, godinu koji pokazuju da je, uprkos izazovnim tržišnim uslovima, ostvarila još jednu godinu stabilnog rasta. U... Heineken ostvario stabilan rast u 2023. uprkos izazovima na tržištu

Kompanija Heineken objavila je rezultate poslovanja za 2023, godinu koji pokazuju da je, uprkos izazovnim tržišnim uslovima, ostvarila još jednu godinu stabilnog rasta.

U prilog tome govore i ključni pokazatelji: rast prihoda u iznosu od 3,6 milijardi evra, odnosno 4,9 odsto, organski rast neto prihoda 5,5 odsto, a po hektolitru 10,8 odsto, dok je rast ukupnih volumena piva uvećan za 3,4 odsto (isključujući Rusiju), navodi se u saopštenju.

Dolf van den Brink, predsednik izvršnog odbora i CEO kompanije HEINEKEN N.V, rekao je da je 2023. godina bila izvozna, ali i pored toga uspeli su da ostvare i zadrže tržišni udeo u volumenu u više od polovine tržišta u kojima posluju, dok su performanse u volumenu rasle u svakom kvartalu.

„Zabeležili smo rast neto prihoda i operativnog profit, a kad je reč o budućnosti, naš fokus će biti usmeren na dalji rast prihoda kroz nastavak ulaganja u brendove, inovacije, komercijalne kompetence i kanale distribucije ka potrošačima”, rekao je van den Brink.

Još neki od ključnih pokazatelja ostvarenih rezultata su bruto ušteda od 0,8 milijardi evra, 2,5 milijardi evra kumulativno u poređenju sa 2019. godinom. Prognoza za ovu, 2024. godinu, jeste organski rast operativnog profita – od niskih do visokih jednocifrenih procenata, navodi se u saopštenju.

Kad je reč o ukupnom volumenu piva, smanjen je za 4,7 odsto, budući da Vijetnam i Nigerija, kao tržišta pogođena izazovnim ekonomskim uslovima, predstavljaju više od 60 odsto ovog pada, dok je u volumenu na više od polovine svog tržišta kompanija Heineken u 2023. godini ostvarila ili zadržala tržišni udeo. Prodaja Heineken piva porasla je za 2,5, a bez Rusije za 3,4 odsto.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.