Problemi na beogradskom aerodromu se ubrzano rešavaju, poverenje putnika ipak poljuljano
AnalizaInfrastrukturaIzdvajamoPoslovanje
28.6.2023 12:04 Autor: Ljiljana Begović 15
Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu od početka letnje turističke sezone ima problem sa nedostatkom osoblja, koji utiče na funkcionisanje kompletnog avio-saobraćaja. Osim gužvi nastaju i brojna kašnjenja, otkazivanja letova, raste količina izgubljenog prtljaga.
Iz Vlade Srbije uveravaju nezadovoljne putnike da čine sve što mogu da se situacija reši što je brže moguće.
Urednik i vazduhoplovni novinar portala Aviatica Dragan Nikolić u razgovoru za Biznis.rs kaže da je situacija sa manjkom osoblja mogla da se predvidi i reši pre nego što nastanu gužve.
“Problem je što zapošljavanje na aerodromu nije tako jednostavno. To je proces koji zahteva specijalne provere kandidata i dodatnu obuku. To zahteva vreme i većina procesa ne zavisi samo od poslodavca, u ovom slučaju aerodroma, već i od Direktorata civilnog vazduhoplovstva koji je zadužen za licenciranje radnika. Zašto se na vreme nije krenulo u povećanje broja radnika pitanje je za sam aerodrom”, ističe Nikolić.
On dodaje da je jedan od razloga malog broja radnika i visina zarada koja ne prati težinu i zahteve posla.
“Kako smo videli iz nedavnih izjava tokom razgovora sa ministrom Goranom Vesićem, aerodrom daje male plate radnicima na veoma teškim poslovima, te bi uzrok ovog nedostatka moglo da bude i nezadovoljstvo uslovima rada i smanjeno interesovanje. Sudeći po dogovoru koji je postignut, to će se rešiti povećanjem plata”, navodi Nikolić.
Na pitanje kakve efekte ova situacija može da ima na dalje poslovanje i aerodroma i kompanije Air Serbia, naš sagovornik kaže da su posledice više nego izvesne.
“Poverenje putnika u kompaniju Air Serbia je ozbiljno poljuljano i sigurno će se odraziti na pad prodaje u narednom periodu i rast prodaje kod konkurencije, tamo gde postoji. Ipak, nije da smo mi ovde emancipovano potrošačko društvo koje bi na ovakve stvari reagovalo žestoko. Kod nas se sve završava na oštrim kritikama po medijima i društvenim mrežama, dok prave reakcije uvek izostaju. Zato ne verujem da će posledice po domaću avio-kompaniju biti previše značajne”, smatra urednik portala Aviatica.
Međutim, prema njegovim rečima, sa ozbiljnijim posledicama mogao bi da se suoči aerodrom kojim upravlja kompanija Vinci Airports.
“Stvoreno je nepoverenje države koja je toj firmi ustupila koncesiju i stvoren je utisak u javnosti da je na aerodrom krenuo sinhronizovani napad, kako iz Vlade tako isto i od Air Serbia. Postavlja se ključno pitanje zašto tek sada reaguju kada mi imamo javno preduzeće koje mesečno košta preko milion evra i koje je zaduženo da nadgleda upravljanje aerodromom od strane koncesionara. Šta je to preduzeće radilo sve ovo vreme i zašto nisu reagovali? A podsetiću da ovo nije jedini propust. Setimo se prošlogodišnjih kiša kada je aerodrom prokišnjavao, a putnici se saplitali sa koferima po blatu i potocima na gradilištu. Ni tada niko ništa nije rekao – pominjali su svi vremenske nepogode i višu silu, ali se niko nije pitao da li je koncesionar totalno podbacio kada je u pitanju organizacija rada aerodroma”, naglašava Nikolić.
Dok putnici čekaju rešenje, menadžeri da prihvate odgovornost
Zbog svih preduzetnih mera, situacija na aerodromu Nikola Tesla se polako rešava, ali ovaj propust ne bi trebalo zaboraviti.
“Radovi se polako privode kraju, manje je prepreka, iz vlade su pripretili, povećane su zarade radnika na opsluživanju putnika i prtljaga, a Air Serbia sa druge strane intenzivno radi na stabilizaciji reda letenja dodavanjem iznajmljenih aviona u svoju flotu. Naravno, ne treba im zaboraviti ni oprostiti ogromne propuste koje su napravili”, smatra Nikolić
Pročitajte još:
On dodaje da jeste činjenica da na tržištu aviona trenutno postoje problemi, ali pravi stručnjaci bi trebalo takve probleme da uračunaju kada prave planove o razvoju mreže linija, posebno kada su ti planovi preambiciozni.
“Osim normalizacije ovde je potrebna i odgovornost. Menadžeri koji su krivi za ovakvo stanje moraju da odgovaraju. Ali, ne mislim da će se to desiti”, zaključuje urednik i vazduhoplovni novinar portala Aviatica Dragan Nikolić.
tamara71
28.6.2023 #1 AuthorDa vidimo i to cudo
Maky
28.6.2023 #2 AuthorNormalno da ce se stvoriti kolaps kad nema dovoljan broj zaposlenih….
MAJA
28.6.2023 #3 AuthorKakva crna stabilizaciji sa toliko problema koji su dugoročno neresivi
Emilija
28.6.2023 #4 AuthorTamo je raspad sistema
Jj992
28.6.2023 #5 AuthorNe cudi nezadovoljstvo putnika.
SHALIMAR
28.6.2023 #6 AuthorDo sada nisu imali propuste,moze i njima nekad da se desi…
SUZI
28.6.2023 #7 AuthorI treba da snose posledice, a obzirom da kod nas niko ni za sta ne snosi posledice pa nece ni Vinci.
Dux011
28.6.2023 #8 AuthorPa kako i da ne bude poljuljano…
DOBRILA
29.6.2023 #9 AuthorNiko nista ne radi..
STEPA
29.6.2023 #10 AuthorNeverovatno kakav su haos napravili.
ELLA
29.6.2023 #11 AuthorTotalni kolaps koji se neće uskoro srediti a sezona u punom jeku
AJA
1.7.2023 #12 AuthorTotalno ludilo i haos u sred sezone
Minnie
2.7.2023 #13 AuthorNista se promenilo nije. 22. sam putovala i dozivela stravican stres. Danas, u povratku, cekala sam prtljag skoro 2 sata
Brana
23.7.2023 #14 AuthorOpravdano poljuljano poverenje
NIKOLIC MARIJANA
4.10.2023 #15 AuthorVISE OD 2 MESECA CEKAM PRTLJAG ILI BILO KAKVO OBJASNJENJE O ISTOM.
VESIC,PRAZNA PRICA,PREOSTAJE JEDINO TUZENJE ZA NADOKNADU STETE, A VEROVATNO I D TOGA NECE BITI NISTA.POSLALA SAM SVE STO SU TRAZILI PA CAK I SLIKU KOFERA.
KOME STETA NJEMU I SRAMOTA