Nedostatak osoblja i flote mogao da se predvidi

Problemi na beogradskom aerodromu se ubrzano rešavaju, poverenje putnika ipak poljuljano

AnalizaInfrastrukturaIzdvajamoPoslovanje

28.6.2023 12:04 Autor: Ljiljana Begović 15

Problemi na beogradskom aerodromu se ubrzano rešavaju, poverenje putnika ipak poljuljano Problemi na beogradskom aerodromu se ubrzano rešavaju, poverenje putnika ipak poljuljano
Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu od početka letnje turističke sezone ima problem sa nedostatkom osoblja, koji utiče na funkcionisanje kompletnog avio-saobraćaja. Osim gužvi nastaju... Problemi na beogradskom aerodromu se ubrzano rešavaju, poverenje putnika ipak poljuljano

Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu od početka letnje turističke sezone ima problem sa nedostatkom osoblja, koji utiče na funkcionisanje kompletnog avio-saobraćaja. Osim gužvi nastaju i brojna kašnjenja, otkazivanja letova, raste količina izgubljenog prtljaga.

Iz Vlade Srbije uveravaju nezadovoljne putnike da čine sve što mogu da se situacija reši što je brže moguće.

Urednik i vazduhoplovni novinar portala Aviatica Dragan Nikolić u razgovoru za Biznis.rs kaže da je situacija sa manjkom osoblja mogla da se predvidi i reši pre nego što nastanu gužve.

“Problem je što zapošljavanje na aerodromu nije tako jednostavno. To je proces koji zahteva specijalne provere kandidata i dodatnu obuku. To zahteva vreme i većina procesa ne zavisi samo od poslodavca, u ovom slučaju aerodroma, već i od Direktorata civilnog vazduhoplovstva koji je zadužen za licenciranje radnika. Zašto se na vreme nije krenulo u povećanje broja radnika pitanje je za sam aerodrom”, ističe Nikolić.

On dodaje da je jedan od razloga malog broja radnika i visina zarada koja ne prati težinu i zahteve posla.

“Kako smo videli iz nedavnih izjava tokom razgovora sa ministrom Goranom Vesićem, aerodrom daje male plate radnicima na veoma teškim poslovima, te bi uzrok ovog nedostatka moglo da bude i nezadovoljstvo uslovima rada i smanjeno interesovanje. Sudeći po dogovoru koji je postignut, to će se rešiti povećanjem plata”, navodi Nikolić.

Avion AirSerbia
Foto: Air Serbia

Na pitanje kakve efekte ova situacija može da ima na dalje poslovanje i aerodroma i kompanije Air Serbia, naš sagovornik kaže da su posledice više nego izvesne.

“Poverenje putnika u kompaniju Air Serbia je ozbiljno poljuljano i sigurno će se odraziti na pad prodaje u narednom periodu i rast prodaje kod konkurencije, tamo gde postoji. Ipak, nije da smo mi ovde emancipovano potrošačko društvo koje bi na ovakve stvari reagovalo žestoko. Kod nas se sve završava na oštrim kritikama po medijima i društvenim mrežama, dok prave reakcije uvek izostaju. Zato ne verujem da će posledice po domaću avio-kompaniju biti previše značajne”, smatra urednik portala Aviatica.

Međutim, prema njegovim rečima, sa ozbiljnijim posledicama mogao bi da se suoči aerodrom kojim upravlja kompanija Vinci Airports.

“Stvoreno je nepoverenje države koja je toj firmi ustupila koncesiju i stvoren je utisak u javnosti da je na aerodrom krenuo sinhronizovani napad, kako iz Vlade tako isto i od Air Serbia. Postavlja se ključno pitanje zašto tek sada reaguju kada mi imamo javno preduzeće koje mesečno košta preko milion evra i koje je zaduženo da nadgleda upravljanje aerodromom od strane koncesionara. Šta je to preduzeće radilo sve ovo vreme i zašto nisu reagovali? A podsetiću da ovo nije jedini propust. Setimo se prošlogodišnjih kiša kada je aerodrom prokišnjavao, a putnici se saplitali sa koferima po blatu i potocima na gradilištu. Ni tada niko ništa nije rekao – pominjali su svi vremenske nepogode i višu silu, ali se niko nije pitao da li je koncesionar totalno podbacio kada je u pitanju organizacija rada aerodroma”, naglašava Nikolić.

Dok putnici čekaju rešenje, menadžeri da prihvate odgovornost

Zbog svih preduzetnih mera, situacija na aerodromu Nikola Tesla se polako rešava, ali ovaj propust ne bi trebalo zaboraviti.

“Radovi se polako privode kraju, manje je prepreka, iz vlade su pripretili, povećane su zarade radnika na opsluživanju putnika i prtljaga, a Air Serbia sa druge strane intenzivno radi na stabilizaciji reda letenja dodavanjem iznajmljenih aviona u svoju flotu. Naravno, ne treba im zaboraviti ni oprostiti ogromne propuste koje su napravili”, smatra Nikolić

On dodaje da jeste činjenica da na tržištu aviona trenutno postoje problemi, ali pravi stručnjaci bi trebalo takve probleme da uračunaju kada prave planove o razvoju mreže linija, posebno kada su ti planovi preambiciozni.

“Osim normalizacije ovde je potrebna i odgovornost. Menadžeri koji su krivi za ovakvo stanje moraju da odgovaraju. Ali, ne mislim da će se to desiti”, zaključuje urednik i vazduhoplovni novinar portala Aviatica Dragan Nikolić.

  • tamara71

    28.6.2023 #1 Author

    Da vidimo i to cudo

    Odgovori

  • Maky

    28.6.2023 #2 Author

    Normalno da ce se stvoriti kolaps kad nema dovoljan broj zaposlenih….

    Odgovori

  • MAJA

    28.6.2023 #3 Author

    Kakva crna stabilizaciji sa toliko problema koji su dugoročno neresivi

    Odgovori

  • Emilija

    28.6.2023 #4 Author

    Tamo je raspad sistema

    Odgovori

  • Jj992

    28.6.2023 #5 Author

    Ne cudi nezadovoljstvo putnika.

    Odgovori

  • SHALIMAR

    28.6.2023 #6 Author

    Do sada nisu imali propuste,moze i njima nekad da se desi…

    Odgovori

  • SUZI

    28.6.2023 #7 Author

    I treba da snose posledice, a obzirom da kod nas niko ni za sta ne snosi posledice pa nece ni Vinci.

    Odgovori

  • Dux011

    28.6.2023 #8 Author

    Pa kako i da ne bude poljuljano…

    Odgovori

  • DOBRILA

    29.6.2023 #9 Author

    Niko nista ne radi..

    Odgovori

  • STEPA

    29.6.2023 #10 Author

    Neverovatno kakav su haos napravili.

    Odgovori

  • ELLA

    29.6.2023 #11 Author

    Totalni kolaps koji se neće uskoro srediti a sezona u punom jeku

    Odgovori

  • AJA

    1.7.2023 #12 Author

    Totalno ludilo i haos u sred sezone

    Odgovori

  • Minnie

    2.7.2023 #13 Author

    Nista se promenilo nije. 22. sam putovala i dozivela stravican stres. Danas, u povratku, cekala sam prtljag skoro 2 sata

    Odgovori

  • Brana

    23.7.2023 #14 Author

    Opravdano poljuljano poverenje

    Odgovori

  • NIKOLIC MARIJANA

    4.10.2023 #15 Author

    VISE OD 2 MESECA CEKAM PRTLJAG ILI BILO KAKVO OBJASNJENJE O ISTOM.
    VESIC,PRAZNA PRICA,PREOSTAJE JEDINO TUZENJE ZA NADOKNADU STETE, A VEROVATNO I D TOGA NECE BITI NISTA.POSLALA SAM SVE STO SU TRAZILI PA CAK I SLIKU KOFERA.
    KOME STETA NJEMU I SRAMOTA

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.