Strategiju prisustva na društvenim mrežama treba pažljivo planirati

Pravila Instagrama ne dozvoljavaju kupoprodaju i preuzimanje profila

BiznisHi-techPoslovanjeZanimljivosti

31.7.2022 08:01 Autor: Stanislav Stanišić 5

Pravila Instagrama ne dozvoljavaju kupoprodaju i preuzimanje profila Pravila Instagrama ne dozvoljavaju kupoprodaju i preuzimanje profila
Prisustvo na društvenim mrežama i deljenje odgovarajućeg sadržaja postali su već opšte mesto za razvoj biznisa. Dok se neki mogu pohvaliti da su svoj... Pravila Instagrama ne dozvoljavaju kupoprodaju i preuzimanje profila

Prisustvo na društvenim mrežama i deljenje odgovarajućeg sadržaja postali su već opšte mesto za razvoj biznisa. Dok se neki mogu pohvaliti da su svoj posao započeli i unapredili baš preko ovih kanala, veći deo poslovnih ljudi i preduzetnika ipak shvata svoje online prisustvo kao podršku razvoju i dobru marketinšku platformu.

U želji da što pre dobiju validaciju kroz broj pratilaca, smatrajući da će tako dobiti i veću vidljivost, kompanije se odlučuju na kupovinu već izgrađenih naloga koji imaju svoju publiku. Tako se nedavno pojavio i oglas za prodaju Instagram profila sa milion pratilaca, a početna cena bila je 5.000 evra.

Stručnjak za digitalni marketing Ivan Bildi u razgovoru za Biznis.rs upozorava da Instagram uvek može da primeni svoja stroga pravila.

„Preuzimanje profila generalno nije dozvoljeno, čak ni po pravilima Instagrama, tako da se može desiti da takvom nalogu budu uvedene određene restrikcije u plasiranju sadržaja (takozvani „shadowban“). Tada ste suštinski blokirani u smislu da mali broj ljudi, čak i vaših pratilaca, može da vidi objave, iako niste zvanično banovani“, objašnjava Bildi.

On navodi da je Instagram tu strategiju koristio za one koji su kupovali pratioce i koji su koristili alate za automatizaciju prikupljanja pratilaca.

„Takvi profili su bili kažnjavani u smislu smanjivanja vidljivosti samih objava. Zato je i prilikom kupovine naloga dosta veliki rizik da se može desiti nešto slično“, ocenjuje Bildi dodajući da će uvek postojati mogućnost da Instagram zbog velikog priliva na interakciju ne gleda blagonaklono.

Ljude treba upozoriti da kupovinom profila ulaze u rizik, jer je to poslovni potez kojim odlučujete da li ćete žrtvovati vidljivost zbog validacije vaše uspešnosti kroz broj pratilaca.

„Nalozi sa velikim brojem pratilaca uglavnom su opšteg karaktera. Takve profile mogu da koriste biznisi kojima je potrebna šira publika, kao što su na primer mediji koji su praktikovali da kupuju velike profile na Facebooku da bi zatim tu plasirali svoje vesti. Biznisi prave grešku kada odluče da kupe profil sa značajnim brojem pratilaca ne razmišljajući da su oni sakupljeni na različite načine, nagradnim igrama ili provokativnim slikama, i da te ljude ne zanima sadržaj koji će promovisati novi vlasnik profila“, napominje Ivan Bildi.

Naš sagovornik ističe da bi, bez obzira na to da li tek započinjete svoj nastup na Instagramu ili želite da unapredite postojeću strategiju putem ove društvene mreže, trebalo imati na umu sve navedene stvari, a posebno izmene u vidljivosti na mrežama.

„Kako je sada sve manja vidljivost (reach) na društvenim mrežama, biznisi gube interesovanje za kupovinu naloga, jer znaju da opet moraju da ulažu u marketing kako bi došli do brojnije publike“, zaključuje Bildi.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.