Sokobanja preuzela primat po broju noćenja od Vrnjačke Banje
31.3.2023 08:55 Autor: Redakcija Biznis.rs 6
Vrnjačka Banja prvi put nije najposećenije mesto u Srbiji. U odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu, ovde je zabeležen pad od 151.750 noćenja. Mesto „kraljice banja” po broju noćenja preuzela je Sokobanja, koja je u 2022. godini zabeležila veći broj noćenja ne samo od Vrnjačke Banje, nego i najveći broj u odnosu na sva turistička mesta u Srbiji.
Kako pokazuje istraživanje ekonomiste Aleksandra Radivojevića za najnovije izdanje biltena „Kvartalni monitor”, Sokobanja ima 179.303 noćenja više u odnosu na 2019. godinu, i to isključivo na rastu domaćih turista za 39 odsto, dok je broj stranaca opao za čak 61 procenat. Banjska mesta su inače zabeležila rast od deset odsto broja noćenja takođe zahvaljujući domaćim gostima. Istraživanja pokazuju da su se naše banje najbrže oporavile od krize, piše Politika.
Prema rečima Đorđa Makuljevića, predsednika Udruženja hotelijera Vrnjačke Banje, ovo turističko mesto napravilo je veliki iskorak i zahvaljujući ulaganjima sve više postaje destinacija koju posećuju platežniji gosti.
Iako je nekada u sindikalnim odmaralištima u Vrnjačkoj Banji odmarala srednja klasa, gosti sa plićim džepom preselili su se polako u Sokobanju, ali i druga banjska mesta koja imaju pristupačnije cene.
Makuljević navodi da su ovo prvi efekti ulaganja koja su počela još pre nekoliko godina. Dodaje da je u poslednjih pet godina izgrađeno deset novih hotela, a ove i sledeće biće ih još pet.
“To su sve hoteli visoke kategorije, sa četiri i pet zvezdica. U ovom trenutku je prosečna cena noćenja 50 evra po osobi za polupansion, a cene su više i u privatnom smeštaju”, napominje Makuljević i dodaje da je razlog što je Sokobanja ove godine najposećenija i to što je tamo podeljen najveći broj vaučera za subvencionisani odmor u Srbiji.
I Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne organizacije turističkih agencija Yuta, kaže da ima logike što u Vrnjačkoj Banji ove godine ima manje gostiju.
“Ovde je u proteklom periodu uloženo nekoliko desetina miliona evra, svi hoteli su renovirani, a ušli su i veliki investitori. Svi stari hoteli su potpuno preuređeni, a nikli su i novi objekti. Kada je reč o privatnom smeštaju, i tu se situacija promenila. Uglavnom su to novi, komforni stanovi. Infrastruktura u banji je sređena, ima tradicionalne manifestacije i to sve je uticalo na posećenost klijenata koji mogu da priušte malo skuplji odmor”, objašnjava Seničić.
Pročitajte još:
Direktor Nacionalne organizacije turističkih agencija Yuta napominje da je prosečna cena u ovom trenutku veća za oko 30 odsto u odnosu na 2018, a da više nema ni apartmana koji mogu da se iznajme za 20-30 evra. I vanpansionska potrošnja je skuplja nego što su to gosti navikli ranijih godina.
TATJANA
1.4.2023 #1 AuthorLepša, prijatnija, jeftinija a ima odličnu ponudu
NINICA
2.4.2023 #2 AuthorDosta je lepša i jeftinija!
MALENA
2.4.2023 #3 AuthorSvakako je sadržajnija i lepša.
Ika
2.4.2023 #4 AuthorLepa banja, lepa priroda, vazduh odlican a i cene
Miki
5.4.2023 #5 AuthorVrnjačka nikad punija. Podaci o manjem broju gostiju su proizvod „zlatiborizacije“ Vrnjačke Banje. Izgradnjom i prodajom ogromnog broja apartmana, posetioci postaju nevidljivi.
Vale
22.4.2023 #6 AuthorTreba je obavezno posetiti