i devizni priliv srbije u ovoj oblasti mogao bi da nadmaši rekord

Turističke agencije: Prihodi od turizma na 70 do 80 odsto od rekordnih iz 2019. godine

BiznisTurizam

23.8.2022 18:12 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Turističke agencije: Prihodi od turizma na 70 do 80 odsto od rekordnih iz 2019. godine Turističke agencije: Prihodi od turizma na 70 do 80 odsto od rekordnih iz 2019. godine
Prihodi domaćih turističkih agencija za nešto više od pola ove godine porasli su i približili se na 70 do 80 odsto, rekordnim iz prepandemijske... Turističke agencije: Prihodi od turizma na 70 do 80 odsto od rekordnih iz 2019. godine

Prihodi domaćih turističkih agencija za nešto više od pola ove godine porasli su i približili se na 70 do 80 odsto, rekordnim iz prepandemijske 2019. godine, rekli su u utorak turistički operateri.

I devizni priliv Srbije od te privredne grane mogao bi ove godine nadmašiti rekord od 1,596 milijardi evra u 2021. godini, ali se i odliv, zbog masovnog odlaska putnika u inostranstvo, meri, kako su rekli u turističkim agencijama, milijardama evra.

Komercijalni direktor Plana tursa Milan Vasić rekao je za Betu da su u Srbiji popunjeni svi kapaciteti turističkih destinacija, da su najtraženiji Zlatibor, Vrnjačka banja, Kopaonik i Divčibare.

„Rastu domaćeg turizma definitivno su doprineli vaučeri koje je država dodelila, ali značajno rastu i odlasci građana u inostranstvo i zbog toga je sezona nadmašila naša očekivanja“, rekao je Vasić.

Devizni priliv Srbije od turizma tokom prvih šest meseci 2022. godine dostigao 969 miliona evra i to je rast od 57,9 odsto u odnosu na isti period 2021. godine i porast od 72,4 odsto u odnosu na 2019. Vlada Srbije je tokom ove godine dodelila pored prvih 100.000 vaučera u vrednosti od 5.000 dinara još 200.000 u vrednosti od 10.000 i 15.000 dinara za letovanje u Srbiji.

Vasić je rekao da je do sada ta turistička agencija ostvarila 70 odsto prihoda iz 2019. godine, do tada najuspešnije, nakon čega je počela pandemija korona virusa zbog čega je ograničeno kretanje, pa je ta privredna grana pretrpela ogromne štete i u Srbiji i u svetu.

Foto: Selo.rs

Direktor turističke agencije Sabra travel Vladimir Vlaho rekao je da je agencija na dobrom putu da dostigne prihode iz 2019. godine i da su oni do sada za 20 odsto manji.

„Tražnja aranžmana za odmor je ove godine ponekad prevazilazila naše kapacitete, pa ćemo ih povećavati. Još nismo uspeli da povećamo grupni dolazak turista iz Azije, Kine, Tajvana, Severne Koreje i Japana za koje smo se specijalizovali. Ima pojedinačnih dolazaka, ali ne masovnijih, grupnih“, rekao je Vlaho.

Najviše turista u Srbiju je, kako je rekao, ove godine doputovalo iz okolnih zemalja, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore, zatim su najmasovniji Izraelci i Turci.

Dodao je da građani još nisu iskoristili zamenske vaučere i da oni mogu da se realizuju i za rani buking sledeće godine, a da ako ne žele agencije su dužne da do 1. februara vrate novac.

Prema rečima direktora turističke agencije Euroturs Milana Petkovića rastu domaćeg turizma „definitivno“ su doprineli vaučeri.

„Sve turističke destinacije su bile pune, često se dešavalo da nemamo slobodnog mesta za neku domaću destinaciju, ali i za stranu, naročito za Grčku, pa su građani putovali bez rezervacije kolima i spavali više noći u njima“, rekao je Petković.

Ekskluzivni aranžmani u skupim crnogorskim hotelima sa avio-prevozom nisu, kako je rekao, bili rasprodati.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.