Jedan od najprepoznatljivijih tonova inspirisan je video igrom

Kako je Kaspersky izabrao zvuk koji nas „plaši“ više od 20 godina

Hi-techLifestyleZanimljivosti

25.7.2021 15:41 Autor: Marko Andrejić 0

Kako je Kaspersky izabrao zvuk koji nas „plaši“ više od 20 godina Kako je Kaspersky izabrao zvuk koji nas „plaši“ više od 20 godina
Svi koji su od kraja devedesetih vodili računa o svojoj sajber bezbednosti sigurno su bar jednom skočili sa stolice kada ih je antivirus program... Kako je Kaspersky izabrao zvuk koji nas „plaši“ više od 20 godina

Svi koji su od kraja devedesetih vodili računa o svojoj sajber bezbednosti sigurno su bar jednom skočili sa stolice kada ih je antivirus program obavestio da je naišao na zlonamerni fajl u e-mail poruci, nebezbedan internet sajt ili digitalni sadržaj koji je možda zaražen nekom vrstom virusa. Zvuk skičanja, nalik oglašavanju svinje, bio je godinama karakterističan za kompaniju Kaspersky, a glavna namera kreatora bila je da upozori korisnike na moguću opasnost.

Iako je mnoge nervirao, svi su bili saglasni u jednom – da je zvuk sjajno odradio svoj posao, jer nikome nije moglo da promakne kada ga takav ton obavesti da ima “uljeza” na svom računaru. A kako je ovaj zvuk uopšte nastao i kome može da se pripiše autorstvo?

“Istorijatu svinjskog skičanja kod Kasperskog (Kaspersky piggy-squeal) nedostaju neke pojedinosti, jer je taj zvuk usvojen u ‘antičkim sajber vremenima’ devedesetih – neki svedoci ovog dešavanja više ne rade u kompaniji, dok se drugi jednostavno ne sećaju svih detalja. Ono što se sa sigurnošću može reći – u početku je zvuk bio inspirisan video igrom, koja je koristila isti efekat. Jedan od programera kompanije iz tog vremena sugerisao je da se koristi zvuk svinjskog skičanja kad god je ono što smo nekada zvali ‘antivirus’ otkrivalo zlonamerni fajl, kako bismo alarmirali korisnike. Ideja se svima svidela i ova karakteristika je dodata u proizvod”, objašnjava u razgovoru za Biznis.rs Oleg Gudilin, direktor marketinga kompanije Kaspersky za Rusiju, Kavkaski region i centralnu Aziju.

On dodaje da je zatim kreiran pravi, jedinstven i autorskim pravima zaštićen zvuk svinjskog skičanja, koji je napravljen specijalno za Kaspersky. Šaljivi kvazidokumentarni film o njegovom nastanku dostupan je na internetu.

Vremenom je to skičanje postalo simbol Kasperskog, prepoznatljiv širom sveta, baš kao što su svi znali ICQ i njegov „Uh-oh!“ ili melodiju kojom zvone Nokia telefoni.

“Međutim, kako su naši proizvodi postajali prisutniji, to se više korisnika žalilo na ovaj zvuk. Na primer, neki su tražili da ga zamenimo jer je iznenadno cviljenje plašilo njih ili njihovu decu. Posle toga je odlučeno je da se ‘svinjski solo’ promeni u neki pitomiji zvuk, kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo”, navodi Oleg Gudilin.

Ipak, kako ističe naš sagovornik, nakon njegovog uklanjanja obožavaoci originalnog svinjskog piska počeli su da traže povratak kultnog zvuka. Tako je pre nekoliko godina odlučeno da se on vrati kao moguća opcija.

“Korisnici Windowsa 10 nemaju ovu mogućnost jer ovaj operativni sistem sam konfiguriše zvukove notifikacija i na to se ne može uticati. Međutim, u verziji Windows 7, na primer, prase će zacvileti ako se odlučite za njega”, kaže Gudilin.

Koji zvuk vas asocira na sigurnost?

Kada je reč o zvukovima, Kaspersky je 2017. godine realizovao projekat “Sound of Safety”, pokrenut u znak obeležavanja 20 godina kompanije. U okviru njega, Kaspersky i naučni festival Starmus, zajedno sa sportskim zvezdama, istraživačima i muzičarima istraživali su koje zvukove ljudska psiha povezuje sa osećajem sigurnosti.

Da bi ova saznanja pretvorili u muziku, Kaspersky i međunarodna izdavačka kuća Diamondhouse Records lično su odabrali postavu od 10 svetski priznatih muzičkih producenata i di-džejeva da remiksuju niz ekskluzivnih numera. Album sa ovim numerama je objavljen i još uvek dostupan na glavnim digitalnim platformama. Kasnije je Kaspersky izdao i album na vinilu.

Tagovi
LIFESTYLE

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...