SRPSKI VOZAČI SVE VIŠE ZAINTERESOVANI ZA ELEKTRIČNE I HIBRIDNE AUTOMOBILE Registrovano čak 50 odsto više vozila na ove pogone 2020. godine

AutomobiliLifestyle

22.12.2020 13:24 Autor: Ljiljana Begović 0

SRPSKI VOZAČI SVE VIŠE ZAINTERESOVANI ZA ELEKTRIČNE I HIBRIDNE AUTOMOBILE Registrovano čak 50 odsto više vozila na ove pogone 2020. godine SRPSKI VOZAČI SVE VIŠE ZAINTERESOVANI ZA ELEKTRIČNE I HIBRIDNE AUTOMOBILE Registrovano čak 50 odsto više vozila na ove pogone 2020. godine
Godina na izmaku bila je izuzetno teška za globalno tržište automobila, posebno u Evropi. Iako je registracija automobila opala je za 29 odsto tokom... SRPSKI VOZAČI SVE VIŠE ZAINTERESOVANI ZA ELEKTRIČNE I HIBRIDNE AUTOMOBILE Registrovano čak 50 odsto više vozila na ove pogone 2020. godine

Godina na izmaku bila je izuzetno teška za globalno tržište automobila, posebno u Evropi.

Iako je registracija automobila opala je za 29 odsto tokom prvih devet meseci godine, došlo je do skoka kupovine hibridnih i električnih automobila.

Tokom oktobra 2020. godine u Evropskoj uniji hibridi i električni automobili činili su čak 27 odsto tržišta novih motornih vozila, odnosno čak za procenat više od dizelaša, pokazuju podaci kompanije za analizu tržišta, JATO Dynamics.

Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova u Srbiji su ukupno registrovana 102 putnička vozila na električni pogon i 1.416 hibridnih putničkih vozila. Da interesovanje za vozila na ove vrste pogona raste pokazuje i podatak da je samo tokom 2020. taj broj uvećan za više od 50 odsto.

Foto: Pixabay

Ono što je specifično za vozila sa električnim i hibridnim pogonom jeste to da su teža od svojih konvencionalnih modela, a tome doprinosi baterija, odnosno motor, elektromotor i rezervoar za gorivo kod hibrida.

Takođe, ova vozila ostvaruju i veći broj obrtaja pa je iz tog razloga poželjno da na sebi imaju gume prilagođene njihovim karakteristikama. Neke od njih su sigurnost na mokrim i suvim putevima, precizno upravljanje, kratak put kočenja i posebno važno za električne automobile, vrlo nizak otpor kotrljanja.

Foto:Continental

Kompanija ​​Continental dizajnirala je posebne gume za električne automobile, autobuse i kamione. Dodatna težina vozila nadoknađuje se povećanjem nosivosti karkase odnosno tela gume, i najčešće je označena simbolom XL na bočnoj strani.

„Trenutno se preduzimaju koraci za standardizaciju guma sa još većim nosivostima, koje bi tada verovatno imale simbol XL +. Veoma nizak otpor kotrljanja gume postiže se adekvatnom mešavinom smeše gazećeg sloja, šarama profila i konstrukcijom gume, a posebno bočne strane, kao i održavanjem ukupne težine na minimumu. Sve ove mere treba pažljivo koordinisati kako bi se osiguralo da gume zadrže kvalitet i svojstva“, navode iz kompanije Continental.

Foto:Continental

Ova kompanija proizvodi i specijalne dodatke za ograničenje buke.

„To se može postići dodavanjem posebne vrste umetka od pene, odnosno koristeći ono što Continental naziva ContiSilent tehnologijom. Uzorak gazećeg sloja, dizajn i podaci na bočnoj strani slični su uobičajenim modelima. Kako su gotovo sve ove gume za električne automobile i hibride deo originalne verzije opreme, obaveznim i standardnim informacijama na bočnoj strani pridružen je i OE kod (koji se razlikuje od proizvođača do proizvođača)“, objašnjavaju proizvođači.

Continental takođe proizvodi gume za komercijalna vozila koje su prilagođene potrebama električnog pogona, kao što je Conti Urban HA3 za električne linijske autobuse.

Foto:Continental

Dubina profila se već može pratiti senzorima

Kada je reč o opremi koja se uveliko najavljuje za električne automobile je i praćenje dubine šare i kvaliteta gume putem senzora, specijalnih softvera i telemetrije. Svi podaci se čuvaju na „klaudu“, zahvaljujući odgovarajućim algoritmima, a preciznost je dovedena gotovo do savršenstva.

„To doprinosi da u narednom periodu vozači imaju informaciju u realnom vremenu u vezi sa kvalitetom njihovih pneumatika, istrošenosti gazećeg sloja, i da mogu da biraju kada će da odu na zamenu guma, umesto redovnog servisiranja kod vulkanizera dva puta godišnje“, navode iz kompanije Continental.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...