Četrnaesti broj magazina „Biznis.rs” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i dešavanja iz regiona i sveta…
Sadržaj
6 VESTI
12 PORESKI KALENDAR
14 TEMA BROJA
Dešavanja na globalnim finansijskim tržIštima mogla bi da pojačaju pritisak na devizni kurs
Da li je dinar precenjen ili potcenjen?
Relativna stabilnost kursa je snažno monetarno sidro i jedan od ključnih faktora za ostvarivanje osnovnih ciljeva NBS – stabilnosti cena i finansijskog sistema u uslovima i dalje visokog stepena evroizacije naše ekonomije, poručuju iz centralne banke. Dinar je precenjen, a NBS sprovodi de facto fiksni kurs, smatraju pojedini ekonomisti i privrednici. Čini se da je zajednički zaključak da nije mudro konkurentsku prednost biznisa graditi na vrednosti valuta, kako god da se one budu kretale u narednom periodu.
22 INTERVJU
Saša Ranđelović, profesor Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Prvi signali usporavanja srpske privrede
„Inflacija u Srbiji dostigla je u avgustu 13,2 odsto, i to je najviši nivo u prethodnih deset godina, od čega je jedan deo, odnosno bazna inflacija (bez hrane, alkohola, duvana i energije), dostigao 7,9 odsto, i to je ta takozvana uvezena inflacija.“
28 INTERVJU
Jasna Terzić, predsednica Izvršnog odbora Erste banke
Raste interesovanje za kredite sa fiksnom kamatom
32 INTERVJU
Nikola Grulović, finansijski direktor Continental Automotive Serbia
Prva „high-tech“ fabrika u Novom Sadu podiže proizvodnju na novi nivo
38 KOMPANIJE
Beograd čini 42 odsto domaće ekonomije i u njemu radi trećina zaposlenih građana Srbije
42 BERZA
Investiranje na tržištu “medveda”
44 KRIPTOVALUTE
Čudan mesec bitcoina
46 E-COMMERCE
Pouzdana dostava
48 PR TEKST
Faktoring kao izvor obrtnog kapitala
50 TRŽIŠTE RADA
Obuka zaposlenog firmu može da košta i do 30.000 evra
54 SVET
Tri promene za novi raspored snaga u svetu
56 NOVAC
Srpski carinici za 10 godina zaplenili više od 42 miliona neprijavljenih evra
58 TEHNOLOGIJA
Nove generacije NFT-ova u službi blistavije budućnosti
Ko poseduje naše lične podatke?
Trenutno postoji neuravnoteženost koja je usko povezana sa monetizacijom podataka. Ko stvara podatke? Svi mi. Kako ih stvaramo? Tako što postojimo. A ko zarađuje od njih? Tehnološki giganti. Razmislite o tome – generišemo podatke, a neko drugi zarađuje od toga. To nema baš mnogo smisla, zar ne?
62 TEHNOLOGIJA
Blokčejn i nove mogućnosti zarade za srpska preduzeća
64 ODRŽIVOST
Poboljšanje mobilnosti građana najveći izazov modernih održivih gradova
68 SPORT
Najskuplje svetsko prvenstvo u istoriji u senci rata i ekonomske krize