Maloprodajni lanac primetio pad potrošnje

Akcije Walmarta pale nakon opreznih prognoza

BerzaNovacSvet

17.11.2023 09:44 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Akcije Walmarta pale nakon opreznih prognoza Akcije Walmarta pale nakon opreznih prognoza
Walmart je nadmašio procene zarade Wall Streeta u trećem fiskalnom kvartalu pošto je prodaja porasla, ali je maloprodajni trgovac zauzeo oprezan ton sa svojim... Akcije Walmarta pale nakon opreznih prognoza

Walmart je nadmašio procene zarade Wall Streeta u trećem fiskalnom kvartalu pošto je prodaja porasla, ali je maloprodajni trgovac zauzeo oprezan ton sa svojim izgledima nakon što je primetio pad potrošnje na kraju perioda.

Akcije kompanije skliznule su za više od sedam odsto na jutarnjem trgovanju nakon što su prethodnog dana dostigle najviši nivo u istoriji. Walmart je dao nešto nižu prognozu od očekivane za godinu koja se nalazi u kritičnoj sezoni praznične kupovine, piše Seebiz.

Kompanija predviđa prilagođenu zaradu po akciji od 6,40 do 6,48 dolara za godinu, nižu od očekivanih 6,48 dolara, ali više od prethodnog raspona. Walmart očekuje da će konsolidovana neto prodaja porasti za pet odsto na 5,5 odsto, što je, takođe,  povećanje u odnosu na prethodni raspon.

Inflacija je, takođe,  ublažila – a za neke kategorije je zavladala deflacija – trend koji bi mogao pomoći Walmartovim kupcima, ali naštetiti prodaji kompanije. Cene nekih namirnica su i dalje veće, ali su pale za mlečne proizvode, jaja, piletinu i morske plodove, rekao je izvršni direktor Dag Mekmilon (Doug McMillon) na pozivu kompanije o zaradi. On je dodao da stiže olakšanje za kupce koji traže praznične poklone.

Cene opštih roba su nastavile da padaju, što je kompaniju dovelo do preokreta. Njegova prodaja je delimično porasla zato što su kupci morali da plaćaju više cene za mnoge artikle tokom perioda inflacije.

„U SAD ćemo možda biti suočeni sa periodom deflacije u narednim mesecima i iako bi to izvršilo veći pritisak na nas, mi to pozdravljamo jer je bolje za naše kupce“, rekao je on.

U odvojenom intervjuu za CNBC, glavni finansijski direktor Džon Dejvid Rejni (John David Rainey) rekao je da potrošači „u velikoj meri naginju“ velikim promocijama dok prate svoju potrošnju i traže ponude. Kako kupci traže niže cene, kompanija je zabeležila pad kupovine pre i posle prodaje.

„Naši događaji su bili snažni“, rekao je on. „Bili smo zadovoljni njima. Noć veštica je generalno bila dobra, ali u poslednjih nekoliko nedelja oktobra, sigurno su postojali neki trendovi u poslovanju koji su nas naterali da zastanemo i na neki način ponovo razmislimo“, konstatuje Rejni.

  • LAV

    19.11.2023 #1 Author

    U ovom vremenu sve se uzima pod rezervom.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...