Aplikacije koje štede novac, ali i vreme
3.6.2022 16:06 Autor: Marija Krsmanović 21
U poslednjih nekoliko meseci prilikom kupovine u supermarketima na kasi vas gotovo neizostavno dočekuje pitanje: “Da li imate našu aplikaciju?” Ukoliko nemate, dobijate preporuku da je instalirate, jer možete ostvariti različite pogodnosti.
Programi lojalnosti u marketima postoje već decenijama i do sada su uglavnom podrazumevali da pogodnosti ostvarujete preko kartice. Ovakve pogodnosti sada možete očekivati i u drugim vrstama maloprodaja, poput prodavnica odeće, tehnike i većih knjižara.
Načini na koje vam one donose korist su različiti – od popusta na određene proizvode do bodova koji će, nakon što ih sakupite u određenom broju, umanjiti vaš račun. Neki kupci tvrde sa se isplati imati ih. Drugi ih pak izbegavaju jer ne vide korist ili im je dosta neželjenih promotivnih materijala, koji obično počnu da pristižu putem e-pošte ili SMS poruka nakon izdavanja kartice.
Potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Zoran Nikolić smatra da aplikacije zaista mogu da donesu uštedu novca, ali i vremena. On je uveren da je svako od nas bar jednom iskoristio pogodnosti lojalti programa.
„Te aplikacije su korisne dok god nisu obavezne. One su samo jedan od načina da marketi povećaju svoj profit, a na nama je da odlučimo da li ćemo ih koristiti ili ne“, navodi Nikolić.
On napominje da su različiti programi lojalnosti u radnjama i njemu koristili da kupi određene stvari po povoljnijoj ceni, a kao primer navodi prošlogodišnju akciju sakupljanja markica za kupovinu noževa, u kojoj je učestvovao veliki broj naših sugrađana.
„Jednostavno, gledate kako ćete jeftinije kupiti nešto što vam je potrebno. U pitanju je čista matematika“, zaključuje Zoran Nikolić.
Razlike između aplikacije i programa lojalnosti
Gotovo svi lanci marketa imaju i platforme za kupovinu preko telefona. Da li je onda bila neophodna aplikacija lojalnosti? U kompanijama Delhaize Srbija i Lidl smatraju da jeste, pa su u februaru, jedna za drugom, predstavile aplikacije Moj Maxi i Lidl Plus.
“Lidl Plus je u Srbiji do kraja marta instaliralo oko 500.000 potrošača, a taj broj i dalje raste”, navode iz Sektora za korporativne komunikacije nemačkog maloprodajnog lanca.
Sa njom su kupci dobili mogućnost ostvare brojne pogodnosti, među kojima su dodatni popusti, personalizovani kuponi, brzo pronalaženje najbliže Lidl prodavnice, informacije o aktuelnoj ponudi. Uštede, navode iz nemačke kompanije, mogu biti i do 40 odsto.
Aplikaciju Moj Maxi instaliralo je, takođe, više od pola miliona ljudi.
“Konstantno beležimo trend rasta korišćenja, a reakcije kupaca su veoma pozitivne, jer im aplikacija štedi novac i vreme prilikom kupovine i donosi im personalizovane pogodnosti i popuste koji odgovaraju njihovim navikama”, navode iz kompanije Delhaize Srbija.
Pročitajte još:
I Lidl Plus i Moj Maxi nude opcije za personalizovanu kupovinu, a iz kompanije Delhaize Srbija navode da njihova aplikacija u te svrhe koristi algoritam koji pamti izbore kupaca, tako da svake nedelje dobijaju set promocija koje su u skladu sa njihovim potrebama.
Obe kompanije promovišu svoje aplikacije ne samo kao uštedu novca, nego i vremena. Da li su zaista isplative, zavisiće, baš kao i kada su u pitanju njihove prethodnice kartice, od individualnih navika potrošača.
Anna
3.6.2022 #1 AuthorNa žalost sa ovakvim životnim standardom narod je primoran da se dovija na razne načine. Svakako aplikacije koje omogućavaju dodatnu uštedu su uvek dobro došle. Roda je pre svih njih imala kartice na kojima su se skupljali bodovi. I te uštede su mogle biti značajne kada je u pitanju porodična kupovina.
GINKO
4.6.2022 #2 AuthorOdličan potez, svaki dinar uštede znači
SRDJAN
3.6.2022 #3 AuthorPopust na kasicicu.
TINA
3.6.2022 #4 AuthorIsovremana usteda I vremena I novca, tesko da postoji negde
MARKO7
3.6.2022 #5 AuthorPa sada svaki market ima aplikaciju svoju…
MARA
4.6.2022 #6 AuthorTako je, ne zaostajemo ni deset godina za ostatkom sveta..
GOCA BG
3.6.2022 #7 AuthorTo im je i namena,usteda novca i vremena…
GAGA
3.6.2022 #8 AuthorJos jedan vid pracenja navika, potreba i kretanja potrosaca
VOJKAN
4.6.2022 #9 AuthorMislim da ova modernizacija svega ne vodi nikud
Bella
4.6.2022 #10 AuthorSad ce sve biti preko aplikacija
Milisavka
4.6.2022 #11 AuthorJoš jedan način praćenja navika i potreba potrosaca
VERA
4.6.2022 #12 AuthorTu nije neka velika usteda ali eto vise je reklama.
SNEZANA
5.6.2022 #13 AuthorI ja bih rekla vise reklama
Gaga45
5.6.2022 #14 Authorusteta i vremena i novca
FRUIT04
5.6.2022 #15 AuthorSve je to u marketingske svrhe
VILENJAK
5.6.2022 #16 AuthorŠto nam govori, došla teška vremena..
STRAHINJA
5.6.2022 #17 AuthorNije neka velika usteda, ali svakako svaki dinar znaci
Milovan94
5.6.2022 #18 AuthorStvarno ima dosta korisnih aplikacija
BIJUTI27
6.6.2022 #19 AuthorKorisno u svakom slučaju.
Dragana
6.6.2022 #20 AuthorLep gest
BIJUTI27
10.12.2023 #21 AuthorMeni je ovo vrlo efikasno