Miloš Jevtić, generalni direktor kompanije BYD za Srbiju i Crnu Goru, za Biznis.rs o osvajanju regiona i budućnosti auto-industrije

Na razvoju BYD tehnologije radi 2.000 doktora nauka

AutomobiliHi-techIntervjuInvesticijeIzdvajamoPoslovanje

28.3.2025 14:16 Autor: Marko Andrejić 7

Na razvoju BYD tehnologije radi 2.000 doktora nauka Na razvoju BYD tehnologije radi 2.000 doktora nauka
Kineska tehnološka kompanija i proizvođač električnih automobila BYD stigao je u Srbiju. Pet modela e-vozila predstavljeno je sredinom marta u Sava centru, a BYD... Na razvoju BYD tehnologije radi 2.000 doktora nauka

Kineska tehnološka kompanija i proizvođač električnih automobila BYD stigao je u Srbiju. Pet modela e-vozila predstavljeno je sredinom marta u Sava centru, a BYD je bio prisutan i na ovogodišnjem 56. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, koji je završen u sredu.

Upravo na njihovom štandu razgovarali smo sa Milošem Jevtićem, generalnim direktorom BYD za Srbiju i Crnu Goru. On u intervjuu za Biznis.rs najavljuje otvaranje prodajnih salona i servisnih centara u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, dolazak novih BYD modela na električni i hibridni pogon do kraja godine, kao i ulazak na tržište Crne Gore.

Naš sagovornik smatra da će kineska kompanija biti trendseter i da će ozbiljno pogurati celu priču o elektrifikaciji domaćeg tržišta, a njegovu ocenu aktuelnog trenutka globalne automobilske industrije i više detalja o narednim koracima BYD-a moći ćete da pročitate u aprilskom broju našeg štampanog izdanja.

Javnost u Srbiji je u poslednje vreme mogla nešto više da čuje o BYD-u, još otkako su prvi automobili stigli na globalno tržište, pa do najnovije revolucionarne tehnologije koja je predstavljena sredinom marta – za petominutno punjenje baterije automobila?

„Tako je, sve se više priča o BYD-u i mnogi su nestrpljivo očekivali dolazak na srpsko tržište. BYD je pre svega tehnološka, pa tek onda kompanija koja se bavi automobilima. U ovoj kompaniji radi veliki broj inženjera i prilično brzo se prilagođava potrebama kupaca širom sveta. Tako je nedavno lansirana na tržište i baterija za petominutno punjenje.

Miloš Jevtić, direktor BYD za Srbiju i Crnu Goru / Foto: Biznis.rs

Ono što potvrđuje tu brzinu jeste i sam početak naše saradnje. Stupili smo u kontakt u oktobru 2024. godine i inicijalno krenuli u dogovore. Već 31. decembra, pred samu novu godinu, smo se praktično sve dogovorili i te večeri su nam javili da smo postali uvoznici za Srbiju i Crnu Goru. Već 8. januara smo se našli u Šenženu i tako je sve počelo.

Svakako, pošto je bilo malo vremena morali smo da uložimo dodatni napor. I zaista, iza mog tima i mene stoji veliki rad i trud i ponosni smo što smo za dva meseca uspeli kako da dogovorimo ugovorne i komercijalne uslove, tako i da organizujemo launch event u Sava centru i da se pojavimo na beogradskom sajmu automobila.“

Prvi prodajni salon tek treba da bude otvoren?

„Prvi BYD prodajni salon (show room) će biti otvoren u Bulevaru Milutina Milankovića na Novom Beogradu, u novoj X zgradi. Imaće površinu od 500 kvadratnih metara i tu će svi zainteresovani moći da vide ovih pet modela koji su izloženi na sajmu, a u narednom periodu planiramo da lansiramo i još jedan model.

Otvaranje salona je planirano za jun, a tada planiramo da otvorimo i prvi servis koji će se nalaziti u Krnjači. Na Makišu imamo carinsko skladište, tu će biti i lager rezervnih delova. Generalno smo kao grupacija poznati i po razvijanju dilerske mreže, i da imamo velike lagere vozila i rezervnih delova, tako da je to nešto što planiramo da implementiramo i kada je BYD u pitanju.“

Miloš Jevtić, direktor BYD za Srbiju i Crnu Goru / Foto: Biznis.rs

Znači, budući vozači BYD-a ne moraju da brinu za rezervne delove?

„Apsolutno. To je možda i najveća briga kupaca kada dođe neki novi brend, pogotovo iz Kine. Obično razmišljaju – šta će biti ako se slučajno pokvari automobil, koliko će čekati na rezervni deo… Mi nećemo imati taj problem, najpre zato što ćemo i sami ovde investirati u lager delova, a zatim i jer BYD kao kompanija ima veliko carinsko skladište u Roterdamu. Oni investiraju u carinska skladišta širom Evrope, tako da ćemo imati pristup njihovom lageru, odakle ćemo moći da povlačimo potrebne delove.“

Infrastruktura za električna vozila kod nas još uvek nije dovoljno razvijena, iako se ulaže i ima naznaka da će se dodatno razvijati u narednom periodu.

„U Srbiji za sada imamo oko 200 javno dostupnih punjača, a plan je da se do kraja godine ta brojka poveća na 250. Iskreno mislim da će BYD kao kompanija biti trendseter, da će zaista pogurati celu tu priču o elektrifikaciji našeg tržišta i automobilske industrije. Tržište električnih automobila se postepeno povećava iz godine u godinu, a verujem da će ove godine ta brojka biti i duplirana u odnosu na prethodnu.“

Ko kod nas trenutno vozi električne automobile? Čini se da su to uglavnom kompanijske flote, dostavna vozila…

„Tako je. Na našem tržištu je veliki broj stranih kompanija i one su te koje će među prvima zameniti flote u potpuno električna vozila. Već sada imamo zahteve. Definitivno su svi pod utiskom dolaska BYD brenda na naše tržište, a opet, isto tako, imamo dosta zahteva i kada su u pitanju fizička lica.“

Po čemu se BYD izdvaja od ostalih električnih, ali i konvencionalnih vozila?

„Generalno mislim da je BYD, pre svega, izazvao hajp kao brend. Kompanija je, naravno, tehnološki bez premca i to je ono što je izdvaja od svih ostalih. Ima takođe i podbrendove i luksuzni segment. Ali, pored tog tehnološkog dela, oni su uradili stvarno neverovatan marketinški posao i zaista ulažu u tom pravcu. Tako su bili i sponzor Evropskog prvenstva u fudbalu prošle godine. Jako su agresivni, jako su brzi.

BYD ima 120.000 zaposlenih inženjera, verovali ili ne. Milion radnika, od toga 120.000 inženjera, a među njima 2.000 doktora nauka. Imaju 11 istraživačko-razvojnih (R&D) centara širom sveta i izbacuju 80 patenata dnevno. Neverovatno je koliko ulažu u tehnologiju i mislim da je to ono što ih izdvaja od svih ostalih na zapadu.“

Prvi veći kontingent vozila stiže u junu

Kada neko ko je naručio BYD na sajmu može da očekuje da mu stigne auto?

„Pre nego što smo i lansirali brend mi smo dogovorili sa principalom određeni lager vozila. Tačnije, to su nova vozila koje trenutno uplovljavaju u Roterdam iz Kine. Ta vozila treba da uplove 25. aprila u Holandiju, i trebaće dve do tri nedelje dok stignu do Srbije i prođu carinske procedure. Tu će biti oko 70 automobila, što nije veliki broj i verovatno će biti rasprodata već za nekoliko dana, a mnoga su već i rezervisana. Sve ostalo se poručuje iz fabrike i prvi veći kontingent će stići u junu.“

  • Jelena

    28.3.2025 #1 Author

    BYD donosi ozbiljnu inovaciju na naše tržište! Brza ekspanzija, vrhunska tehnologija i jaka logistika delova su ključni za uspeh. Biće zanimljivo pratiti kako će ovo uticati na razvoj električne mobilnosti kod nas.

    Odgovori

  • WanderingSpirit

    28.3.2025 #2 Author

    Budućnost mobilnosti izgleda sve uzbudljivije

    Odgovori

  • ŽIZI

    29.3.2025 #3 Author

    Tehnologija napreduje… Nadamo se onim letećim automobilima…

    Odgovori

  • Aca1984

    29.3.2025 #4 Author

    8 razvojnih centara i 80 patenta dnevno. Stvarno impresivno.

    Odgovori

  • Nenad Spiridonovic

    29.3.2025 #5 Author

    Sve je tačno što reče za BYD u Kini. Ali sve će to pasti u vodu kada uskoro krene odlazak mnogih firmi koje posluju u Srbiji. Kad istrose donacije . A privatna lica , da baš će da kupuju ta E stanja a gde i kako da ih pune. Mislim, smešno

    Odgovori

  • Jovan

    30.3.2025 #6 Author

    Dzaba im ti silni doktori nauka kad se vidi kako los kocept ima samo auto. Pogledajte samo izgled a o ostalom ne smem ni da pricam.

    Odgovori

  • Kosovac

    30.3.2025 #7 Author

    Isto kao kod nas

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.