KRAJ PANDEMIJE I UBRZANOG RASTA KOMPANIJE NETFLIX Povratak na staro, ali sa vrha

BerzaIzdvajamoLifestyleNovacZanimljivosti

10.11.2020 14:29 Autor: Marko Miladinović

KRAJ PANDEMIJE I UBRZANOG RASTA KOMPANIJE NETFLIX Povratak na staro, ali sa vrha KRAJ PANDEMIJE I UBRZANOG RASTA KOMPANIJE NETFLIX Povratak na staro, ali sa vrha
Nakon šest meseci neprekinutog rasta u broju novih korisnika i ostvarenog profita, kompanija Netflix, zvanično najvrednija u svetskoj industriji zabave, treći godišnji kvartal završila... KRAJ PANDEMIJE I UBRZANOG RASTA KOMPANIJE NETFLIX Povratak na staro, ali sa vrha

Nakon šest meseci neprekinutog rasta u broju novih korisnika i ostvarenog profita, kompanija Netflix, zvanično najvrednija u svetskoj industriji zabave, treći godišnji kvartal završila je rezultatima koji su bili ispod očekivanih.

Kompanija i dalje beleži rast korisnika i zarade, ali znatno sporijim tempom.

Netflix je u prva tri meseca ove godine zabeležio 15,77 miliona novih korisnika, a 10,09 miliona u periodu između aprila i juna. Međutim, trend usporavanja posebno je došao do izražaja u trećem tromesečju, kada se za korišćenje usluga ove kompanije prijavilo tek 2,2 miliona novih pretplatnika.

To je za Netflix najmanji zabeleženi rast novih korisnika u poslednje četiri godine, i zasebno ne bi predstavljao znak za uzbunu, da se nije dogodio usred pandemije korona virusa, koja je generalno donela rekordne profite svim tehnološkim kompanijama, a posebno onima koje svoje servise nude online.

Treba imati na umu da je Netflix neverovatni nalet novih pretplatnika doživeo u vreme kada su na većini njegovih glavnih tržišta vladale restriktivne mere, poput zabrane izlaska i potpunih zatvaranja država i gradova u zemljama zapadne Evrope.

U aprilu je Netflix ustoličen na vrhu najbogatijih učesnika u svetskoj industriji zabave, kada je procenjen na 187 milijardi dolara tržišne vrednosti i prvi put na toj poziciji smenio kompaniju Disney, o čemu smo već pisali OVDE.

Sada Netflix vredi oko 235 milijardi dolara, sudeći prema analizama magazina Forbes.

Sa dodatnih 2,2 miliona korisnika kompanija trenutno ima 197 miliona pretplatnika širom sveta, i na dobrom je putu da ispuni ranija očekivanja od 200 miliona, imajući u vidu tradicionalno dobre rezultate ze vreme praznične sezone.

Ipak, struktura njegovih korisnika dosta se promenila u odnosu na prethodne godine. Nekada prevashodno okrenut domicilnoj, američkoj publici, gigant zabave se u vreme ekspanzije širokopojasnog interneta začas usmerio prema velikim ekonomijama sa istoka.

Foto: Pixabay

Podaci sa Statiste pokazuju da danas 46 odsto svih pretplatnika Netflix dobija sa teritorija Sjedinjenih Američkih Država i Kanade, a 32 procenata iz Evrope i Bliskog Istoka. Ali, kada se uporedi statistika novih korisnika, najveći rast dešava se na azijsko-pacifičkom tržištu, sa 46 odsto.

U toj činjenici leži i razlog dramatičnog nabavljanja novog lokalizovanog filmskog i serijskog sadržaja od strane kompanije. Trenutno se u njenom katalogu nalazi više od 100.000 naslova na većini svetskih jezika.

Nasuprot tome, u SAD je čak zabeležen gubitak pretplatnika po završetku trećeg tromesečja. Po objavljivanju te vesti vrednost akcija kompanije je u prvobitnom trgovanju pala za nekoliko procenata, ali se relativno brzo oporavila.

I to vestima o poskupljenju usluga na američkom tlu.

Naime, Netflix neće na prvi pogled mali gubitak američkih korisnika osetiti kroz gubitak prihoda, obzirom da su cene njegovih usluga pre nekoliko dana poskupele na tlu SAD sa 14 na 15 dolara za standardni paket, odnosno sa 16 na 18 dolara na paket premijum usluge.

Investitori su pozitivno reagovali na objavu o skupljem cenovniku, rastom vrednosti akcija od pet odsto.

Kada već govorimo o berzanskom poslovanju, treba napomenuti da je vrednost akcija kompanije Netflix samo u ovoj godini porasla za 60 odsto, i kreće se oko granice od 600 dolara.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.