Splavovi od čelika sve popularniji, cena i više od 250.000 evra
BiznisLifestyleLuksuzNekretnine
3.4.2022 11:14 Autor: Stefan Petrović 13
Pandemija korona virusa koja je donela i atmosferu izolacije, izbegavanja velikih gužvi i držanje distance doprinela je, posledično, i razvoju nekih novih biznisa koji su do pre samo nekoliko godina spadali u domen stvari koje sebi mogu da priušte samo retki. Tako je izdavanje nekretnina prošireno za jedan nesvakidašnji vid rentiranja prostora na rekama.
Plovni objekti postaju sve popularniji, a nije mali broj analitičara koji ocenjuju da će oni biti i deo budućnosti građevinske industrije.
Koliko košta iznajmljivanje ili gradnja splava? Koje su prednosti, a koje mane nekretnina uz obalu, kao i takozvanih „pokretnih nekretnina“?
Aero i produkt inženjer Ilija Kecman iz kompanije Cunami house kaže u razgovoru za Biznis.rs da su se za ovaj posao odlučili odmah nakon što je buknula pandemija korona virusa, a tražnja za njihovim proizvodima i uslugama svakodnevno raste. Firma se prevashodno bavi proizvodnjom, prodajom i izdavanjem splavova, mada trenutno rade i na pokretnim splavovima – jahtama kojima će korisnici ploviti od obale do obale, a koji će biti predstavljeni na beogradskom Sajmu nautike od 7. do 11. aprila.
Prema rečima našeg sagovornika, potražnja za splavovima je ogromna, a razlog tome je što njihova firma koristi najkvalitetnije materijale.
„Mi imamo proizvod koji je superiorniji“, naglašava Kecman, dodajući da ih većina kompanija pravi od drveta, a oni od čelika.
Za kupovinu jednog takvog prostora u bazičnom obliku potrebno je izdvojiti nešto više od 250.000 evra, dok je za rentiranje po danu dovoljno oko 400-500 evra.
Na popularnost ovih objekata uticala je potreba ljudi, pre svega mlađih, da se na svojim proslavama izdvajaju od mase, naročito zbog već postojećih pravila i ograničenja u borbi sa pandemijom. U tom smislu, ovo jeste unosan posao s jedne, i zadovoljstvo korisnika, s druge strane.
Inače, od momenta naručivanja splav površine od 40 do 80 kvadrata može veoma brzo biti isporučen na adresu naručioca. Međutim, nisu svi objekti u vlasništvu ove firme, budući da se ona bavi i posredovanjem u izdavanju onih koje su već prodali.
Imajući sve u vidu, kaže da izgradnja stambenog ili prostora bilo koje druge namene na vodi predstavlja budućnost građevinske industrije, naročito ako se radi o „nekretninama koje su ipak pokretne“ – jer mogu da plove.
Kada je reč o zaradi, kaže da je ima, ali da nije prevelika, zbog toga što se u izgradnji koriste skupi materijali.
Pročitajte još:
Govoreći o neophodnom ulaganju, kažu da je veliko, budući da je samo za postavljanje pontona (osnove) i sređivanje dokumentacije potrebno oko 100.000 evra a pored toga, aktuelna situacija dovela je do poskupljenja svih vrsta građevinskog materijala.
Inače, iako su dosta traženi u Beogradu, najveći broj kupaca ovakvih splavova dolazi sa primorja. Što se tiče ostalih mesta, ogromna tražnja vlada na jezeru Perućac, Drini, u Zapadnoj Srbiji, ali i dobrom delu Vojvodine, na Divčibarama i Kosmaju.
Projekat Yacht house
Yacht House je jedan od najznačajnihjih poduhvata ove firme koji predstavlja kombinaciju vile, splava i jahte u jedan dizajn. Osnovu kuće na vodi čini katamaransko korito sastavljeno u beogradskom brodogradilištu. Kako su pontoni izgrađeni od lima debljine 5 mm, statički su stabilni i mogu prihvatiti opterećenje od čak 60 tona.
Katamaransko korito (ponton) je dimenzija 16×8 metara, plitkog je „gaza“ i prilagođeno je plovidbi po reci ili jezeru. Od ukupne površine „prizemlja“ 60 kvadratnih metara je zatvorenog prostora, a ostatak je namenjen boravku na otvorenom.
S druge strane, krovna terasa zauzima površinu od čak 90 kvadrata, a može da prihvati različite rekreativne sadržaje, kao što su bazen ili džakuzi kada.
Projekat Yacht House sačinjen je od više idejnih rešenja. U njegovo projektovanje i izgradnju uključeni su stručnjaci iz oblasti nautike, saobraćajnog, mašinskog i građevinskog inženjerstva. Tu su, pre svega, firma za metalne konstrukcije MK Metal, Goran Jovanović, robotičar, profesor dr Petar Mirosavljević i naš sagovornik Ilija Kecman.
STRAHINJA
3.4.2022 #1 AuthorPrvo nek rese gradjevinske dozvole obale, lako cemo za vodu…
JANA
3.4.2022 #2 AuthorBravo ,tako i treba na buricina znaju da potone ili da se napune vodom
LEPOSAVA
3.4.2022 #3 AuthorBas tako,gradjeviska dozvola prvo
STEFAN
3.4.2022 #4 AuthorOdlicno takvi splavovi od celika su bezbedniji
Milovan94
3.4.2022 #5 AuthorBaš zanimljivo.
Anna
3.4.2022 #6 AuthorČak i kada sve stane uvek ima neko ko ima ideju kako da zaradi.
ZVEZDICA01
3.4.2022 #7 AuthorPola njih nema dozvole…
DANIJELA
3.4.2022 #8 AuthorPa mislim i vise od pola.
IVAN
3.4.2022 #9 AuthorTako je prvo dolzvola
GOCA BG
3.4.2022 #10 AuthorDocice se i do dozvola,ovakvi splavovi su sigurniji i estetski lepsi …
Lelica
4.4.2022 #11 AuthorDa ali malo sutra,najteze je dobiti dozvolu.
IRINA
4.4.2022 #12 AuthorLepo izgleda
NINICA
3.6.2022 #13 AuthorPrelepi su i zanimljivi