Rukovodstvo kafeterije nije zadovoljno učinkom u prvom kvartalu

Starbucks zabeležio prvi pad prodaje od 2020.

BerzaNovacPoslovanjeSvet

1.5.2024 17:17 Autor: Redakcija Biznis.rs 8

Starbucks zabeležio prvi pad prodaje od 2020. Starbucks zabeležio prvi pad prodaje od 2020.
Prihodi od prodaje kompanije Starbucks pali su prvi put od 2020. godine, a čak ni kafa upola cene ni „late od lavande“ nisu uspeli... Starbucks zabeležio prvi pad prodaje od 2020.

Prihodi od prodaje kompanije Starbucks pali su prvi put od 2020. godine, a čak ni kafa upola cene ni „late od lavande“ nisu uspeli da privuku potrošače koji sve više vode računa o svojim kućnim budžetima.

Akcije su nakon objavljivanja rezultata pale 13 odsto, što bi mogao da bude najveći pad od marta 2020. i samog početka pandemije, javlja Bloomberg.

„Starbucks je možda imao najgori finansijski izveštaj od svih velikih kompanija koje su u ovom kvartalu dosad izveštavale o svom poslovanju“, rekao je Adam Crisafulli, analitičar kompanije Vital Knowledge.

Kompanija je svoje projekcije rasta prodaje smanjila na niske jednocifrene iznose, i signalizirala je da bi rast profita mogao i da izostane.

Starbucksu je sve teže da ispuni očekivanja koja je postavilo prethodno rukovodstvo. Generalni direktor Laxman Narasimhan, koji je na funkciji tek nešto više od godine, već nekoliko puta je morao da spušta projekcije. Poslednji rezultati pokazuju da nije lako za šest dolara prodati late nekome koga mori uporna inflacija.

Kompanija je zabeležila pad prodaje od četiri odsto, a analitičari su očekivali rast. U Kini je zabeležen pad od čak 11 procenata. Broj kupovina je pao za šest odsto, a prodaja beleži pad u svim oblastima gde Starbucks posluje. Konsolidovani prihodi od prodaje su pali, a ispod očekivanja analitičara bila je i zarada po akciji, prenosi Bloomberg.

Finansijski direktor Rachel Ruggeri rekla je da je rezultate ugrozilo i hladnije vreme, oprez potrošača i sukob na Bliskom istoku.

„Nismo zadovoljni učinkom u ovom kvartalu“, rekla je Ruggeri u intervjuu. „Izoštrili smo fokus i imamo jasan plan za budućnost“, dodala je.

Kompanija planira da više klijenata privoli da koriste aplikaciju i da se pretplate na program lojalnosti. Kako navodi rukovodstvo, potrošači koji se pretplate na ove usluge češće svraćaju u kafeteriju.

  • AJA

    2.5.2024 #1 Author

    Njihova stvar kako ce da menjaju strateginu i idu dalje.

    Odgovori

  • SHALIMAR

    2.5.2024 #2 Author

    Mora nekad i da dodje do blagog pada..

    Odgovori

  • MIKIMILE

    3.5.2024 #3 Author

    Sve je to normalno

    Odgovori

  • ELLA

    6.5.2024 #5 Author

    Bitno je da je naziv na cirilici. Kod nas nije sigurno pad prodaje. Bitno je da je brend i da se pokazemo

    Odgovori

  • Faith

    6.5.2024 #6 Author

    I oni osecaju krizu inflacije

    Odgovori

  • SUNCICA

    6.5.2024 #7 Author

    I najveci osecaju krizu

    Odgovori

  • Dux

    7.5.2024 #8 Author

    Mora malo i do toga doci, ali jaki su bice to dobro.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.