Promena tradicionalnog biznisa

Intrapreduzetništvo uvodi startup model u okviru kompanija

BiznisInovacijePoslovanjePreduzetnik

4.8.2022 13:57 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Intrapreduzetništvo uvodi startup model u okviru kompanija Intrapreduzetništvo uvodi startup model u okviru kompanija
Intrapreduzetništvo predstavlja sistem koji zaposlenom u okviru određene kompanije ili korporacije dozvoljava da se ponaša kao preduzetnik. Upravo to daje veću prednost u odnosu... Intrapreduzetništvo uvodi startup model u okviru kompanija

Intrapreduzetništvo predstavlja sistem koji zaposlenom u okviru određene kompanije ili korporacije dozvoljava da se ponaša kao preduzetnik. Upravo to daje veću prednost u odnosu na samo preduzetništvo, jer se na taj način intrapreduzetniku obezbeđuju resursi, sredstva, sve ono što sistem pruža a što preduzetnik nema kao podršku iza sebe, rekao je Dejan Ranđić, generalni direktor DNA Communications i koosnivač ICT Huba, u okviru predavanja na SAM Akademiji.

U okviru ovog ekskluzivnog programa Srpske asocijacije menadžera on je naglasio da intrapreduzetništvo donosi inovacije kroz unapređenje sistema, procesa, organizacije i time doprinosi poslovanju budućnosti, odnosno benefitu za kompaniju zbog lakše realizacije, uštede, efikasnosti.

U središtu svega nalazi se ‘startup’ kao model koji višestruko povećava poslovanje. Kroz poređenje kako izgleda sam razvoj neke ideje u korporaciji, a kako u startupu ili intrapreduzetništvu, Dejan Ranđić je objasnio čitav proces nastajanja nekog proizvoda, rešenja ili usluge.

Korporacije kao tromi sistemi ideju testiraju na samom kraju, posle ogromnog posla uloženog u realizaciju iste, dok se u startupu nakon prvog napravljenog koraka ideja testira odmah. Nakon dobijenog feedbacka znaju se sledeći koraci, odnosno da li se ide u dalju realizaciju ili se nešto menja. Na taj način se malim koracima ide ka rezultatima koje daje tržište i ideja se razvija u skladu sa onim što korisnici misle i žele, pa su uštede vremena i sredstava ogromne, za razliku od realizovanih ideja korporacija, koje ako nisu uspešne na kraju, koštaju mnogo“, istakao je Ranđić.

Tržište je ključni činilac jer nam daje povratnu informaciju da li smo na dobrom putu ili ne, a tržište čine potrošači, korisnici i vizija zajedno.

Generalni direktor DNA Communications poručio je da svakom intrapreduzetniku sistem mora dati sve što je potrebno kako bi se njegova ideja realizovala, jer su ogromni benefiti ukoliko ona uspe, a ne tako veliki troškovi ukoliko ne bude uspešna.

„Dozvolite svojim zaposlenima da budu startup u okviru vaše kompanije, dajte im motiv da imaju osećaj da rade za sebe i na kraju ih obavezno adekvatno nagradite za to“, poručio je na kraju Dejan Ranđić i zaključio da najveći prostor za inovacije upravo dolazi u korelaciji sa tradicionalom industrijom, odnosno osavremenjivanjem i promenom tradicionalnih biznisa uvođenjem startup modela.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.