Dobra biznis ideja koju je pandemija značajno usporila

Parking u blizini aerodroma može da donese profit, ali samo kada je pun

AutomobiliPoslovanjePreduzetnik

21.9.2021 10:59 Autor: Julijana Vincan

Parking u blizini aerodroma može da donese profit, ali samo kada je pun Parking u blizini aerodroma može da donese profit, ali samo kada je pun
Možda je pandemija korona virusa u poslednjih godinu i po dana usporila avio industriju i sve usluge i aktivnosti povezane sa vazdušnim transportom, ali... Parking u blizini aerodroma može da donese profit, ali samo kada je pun

Možda je pandemija korona virusa u poslednjih godinu i po dana usporila avio industriju i sve usluge i aktivnosti povezane sa vazdušnim transportom, ali pojedine biznis ideje pokazale su se kao veoma isplative i mnogo pre vanrednih okolnosti u kojima još uvek živimo. Naime, koliko ste se puta pred polazak na putovanje avionom upitali koja je najpovoljnija opcija za odlazak na aerodrom i gde biste mogli da ostavite svoj automobil, a da on bude bezbedan i da istovremeno ne bankrotirate kad platite parking za nekoliko dana odsustva?

Poslednjih godina se kao dobra poslovna ideja pokazalo otvaranje parkinga u blizini beogradskog aerodroma, najčešće u naseljima poput Surčina ili Dobanovaca, čiji vlasnici bi vam pričuvali vozilo po ceni povoljnijoj nego da se parkirate na službenom aerodromskom parkingu. Takođe vam obezbeđuju i transfer do i od aerodroma.

Cene ovakvih usluga kreću se od 700 dinara po danu do 7.500 dinara za 30 dana, uz napomenu da je cena parkinga kod aerodroma za period duži od 40 dana 200 dinara dnevno.

„Funkcionišemo tako što korisnici naše usluge rezervišu parking mesto telefonom ili putem mejla ili društvenih mreža. Dođu, parkiraju svoj automobil, prebacimo stvari u naše službeno vozilo i vozimo ih do samog ulaska na terminal. Po povratku pratimo njihov let preko sajta aerodroma, sačekamo ih na terminalu i vratimo na parking“, objašnjava za Biznis.rs Sunčica Ivanušić koja vodi Airpark u Dobanovcima.

Kako kaže, do ideje da otvori aerodrom parking došla je sasvim slučajno, nakon nezadovoljstva tadašnjim poslom.

„Nisam bila zadovoljna u firmi u kojoj sam radila, bilo je to 2017. godine, i krenula sam da tragam za dodatnim angažmanom. Malo po malo ušla sam u posao i sa sestrićem rešila da započnemo da vodimo uslužni parking. On je imao plac, a ja znanje, i tako je sve počelo“, priseća se naša sagovornica.

Ivanušić kaže da su u početku najviše novca trošili na reklame i mesečne dažbine.

Baš kao što su avio-prevoznici osetili negativan uticaj širenja bolesti Covid-19, sličan je slučaj i sa onima koji zavise od uspešnog poslovanja avio-industrije. Naša sagovornica ističe da joj je pandemija korona virusa dosta poremetila posao. „Neko vreme uopšte nismo radili“, konstatovala je Ivanušić.

Parking
Foto: Unsplash.com

Vlasnik parkinga Air Park u blizini Aerodroma Nikola Tesla, Bojan Ćosović, kaže da njegova firma zapravo posluje pod Udruženjem invalida, a da je sam parking otvorio kako bi zaposlio svoje prijatelje koji su, kako kaže, nažalost hendikepirani.

„Ovaj parking je stvar koju oni mogu da rade. Trenutno imamo oko pet do šest vozila u proseku na parkingu, jer je pandemija korona virusa učinila svoje i teško opstajemo“, požalio se naš sagovornik i dodao da su početna ulaganja bila značajna.

Ćosović je za plac izdvojio 80.000 evra, za asfaltnu podlogu oko 35.000 evra, a za kancelariju 10.000 evra.

„Arterijski bunar, sa mogućnošću izgradnje autoperionice, koštao je 5.000 evra, kao i rampa, toalet i nivelacija za osobe sa posebnim potrebama za koje je isto bilo potrebno izdvojiti 5.000 evra. Dakle, ukupno oko 135.000 evra za parking kapaciteta 130 vozila“, naglasio je naš sagovornik.

Aerodrom Beograd
Foto: Youtube printscreen

Po njegovoj proceni, idealno bi bilo ako bi se sva ulaganja vratila kroz sedam do osam godina.

„Zbog pandemije smo propustili jednu celu godinu, pa čak i drugu, tako da može da prođe i decenija dok se ne vrati uloženo. Mesečno može da se zaradi jedna normalna prosečna srpska plata, negde oko 500 do 600 evra, ali to se može zaraditi tokom sezone (jun, jul i avgust, pola septembra), a ovo ostalo se maltene radi za troškove. Recimo, ja imam i drugi posao, a zimi ne mogu da radim samo to i ne mogu da živim isključivo od toga“, objašnjava Ćosović.

Podsetio je i da, kada je bilo zatvaranje radi sprečavanja širenja bolesti Covid-19, aerodrom parkinzi nisu imali gotovo nijedno vozilo parkirano, a ovo je, kako kaže, prva godina u kojoj se posao malo pokrenuo.

„Imali smo ove godine nešto starih i vrlo malo novih korisnika. Problem je i što ima dosta ovakvih parkinga i oni mnogo utiču na naše poslovanje, samim tim što su nelojalna konkurencija – oni čak imaju i loše urađene parkinge bez asfaltiranih podloga, na nekom kamenu i blatu, stoga naravno da se njima isplati da smanje cene parkinga i da daju to jeftinije, i naravno da to utiče na nas koji poslujemo regularno“, napominje naš sagovornik.

Ovakvi parkinzi obično rade svakog dana u svako doba tokom cele godine, tako da su stalno dostupni onima kojima su potrebni.

„Cena se obračunava po kalendarskom danu od trenutka ostavljanja vozila. Ukoliko dođete na parking nakon 22 sata, taj dan vam neće biti obračunat, a ukoliko parkiranje završite do dva sata ujutru, taj dan vam takođe neće ući u obračun“, istaknuto je na jednom sajtu aerodrom parkinga.

Ovakav biznis možda može da se pokaže kao dobra investicija onima koji imaju veliki prostor nedaleko od aerodroma, a koji su spremni na određena ulaganja. Tako neretko ovakvi parkinzi imaju i auto perionice i još sličnih usluga na svom prostoru.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.