ZA NJIHOVU ZIMNICU NEMA ZIME Tradicionalni slatki i slani proizvodi iz Vlasotinca i pored krize nalaze svoj put do kupaca

AgrobiznisBiznisMoja firmaPreduzetnik

30.11.2020 10:46 Autor: Ljiljana Begović 0

ZA NJIHOVU ZIMNICU NEMA ZIME Tradicionalni slatki i slani proizvodi iz Vlasotinca i pored krize nalaze svoj put do kupaca ZA NJIHOVU ZIMNICU NEMA ZIME Tradicionalni slatki i slani proizvodi iz Vlasotinca i pored krize nalaze svoj put do kupaca
Iako se ove godine slave obeležavaju dosta drugačije nego prethodnih godina, uglavnom u krugu porodice, trpeze i dalje ostaju tradicionalno bogate. Neke od namirnica koje... ZA NJIHOVU ZIMNICU NEMA ZIME Tradicionalni slatki i slani proizvodi iz Vlasotinca i pored krize nalaze svoj put do kupaca

Iako se ove godine slave obeležavaju dosta drugačije nego prethodnih godina, uglavnom u krugu porodice, trpeze i dalje ostaju tradicionalno bogate. Neke od namirnica koje će većina domaćica poslužiti jesu razne varijante zimnice.

Pravnik koji je zaposlen kao sekretar škole u Vlasotincu jedan je od najvećih proizvođača zimnice u Srbiji.

Milan Petković se proizvodnjom slane i slatke zimnice bavi od 2011.godine. Međutim, sama ideja za bavljenjem ovog posla je nastala još 2005, 2006. godine tokom Milanovog studiranja.

“Boraveći u jednom velikom mestu, shvatio sam da je vreme novac i da ljudi nemaju mnogo vremena za spremanje hrane pa i zimnice, a sa druge strane potreba ljudi za zdravim proizvodima, naročito onim tradicionalnim, takođe i okretanje sve većeg broja ljudi ka zdravoj, organskoj hrani, rodila je ideju za jednim ovakvim poslom”, kaže Milan Petković za Biznis.rs.

Foto:Milan Petković-privatna arhiva

Prva online prodavnica zimnice

Naš sagovornik kaže da je hteo da tržištu ponudi  tradicionalne proizvode pripremljene na starinski način, u kombinaciji sa modernim načinom prodaje.

“Odmah po pokretanju ovog projekta pokrenuo sam sopstveni sajt ili online prodavnicu (www.zimnica.rs), za koji slobodno i sa ponosom mogu reći da je prva takva prodavnica u Srbiji i da smo uopšte prvi u Srbiji počeli sa prodajom hrane putem interneta gde u nekoliko koraka naručite željeni proizvod, registrujete se a već sutradan taj isti proizvod se nalazi na vašem stolu”, sa ponosom ističe Milan.

Za vrlo kratko vreme Milanov sajt je imao više od pet hiljada poseta dnevno.

Foto:Milan Petković-privatna arhiva

Stari recepti za nove kupce

Milan Petković kaže da je jedna od ideja vodilja od početka stvaranja biznisa bilo da kupcima ponudi zdrave proizvode, pripremljene na tradicionalni način bez aditiva, konzervanasa i veštačkih boja po receptima naših baka.

„Razlog je stvaranje domaćeg ali i svetskog brenda kao i promocija ovog kraja Srbije za koji smatram da je najlepši i najzdraviji u zemlji a možda i šire a koji je zapostavljen, a zna se dobro da za razliku od mnogih krajeva Srbije koji se vode kao zdrave sredine poput Kopaonika, Zlatibora, Tare nikad nije bio izložen nekom zagađenju, ratnim dejstvima“, kaže Milan.

Na samom početku Milanu je trebalo mnogo više vremena za spremanje i proizvodnju zimnice. Kako je vreme prolazilo naš sagovorik je biznis razvijao, ulagao u opremu, zapošljavao radnike, standardizovao recepturu, pa je i proizvodnja bila sve brža a i količina gotovih proizvoda je bila veća.

„Mi u našem asortimanu imamo blizu 100 artikala. Proizvodimo skoro sve od slane i slatke zimnice (džemove, sokove, ajvare, slatka, turšiju…) što jedno domaćinstvo koristi. Radimo i po narudžbini, proizvodimo i pod robnim markama. Od sledeće godine krećemo sa proizvodnjom novih proizvoda namenjenih HORECA sektoru gde će se između ostalog naći sokovi sa 100 odsto voća u flašicama od 200 ml, sirupi za koktele i još mnogo toga“, navodi Milan Petković.

Foto:Vlasinsko jezero

Plodovi Vlasine

Milanov proizvodni program prati tok reke Vlasine od njenog izvorišta, oko koga nastaju i rađaju se najlepši šumski plodovi poput šumske jagode, borovnice, kupine, maline, zatim lekovito bilje kao što su zova, nana, kopriva, pa nizvodno 60 km do njenog ulivanja u reku Južnu Moravu oko koje se uzgaja povrće poput paprike, paradajza, krastavca.

„Zato sam pored logoa ‘Zimnica’ dodao slogan ‘Plodovi Vlasine’ i na svakom koraku promovišem i potenciram upravo to. Te dve reči imaju ogromnu težinu i znače sledeće: ovaj kraj je jedinstven u Evropi i svetu po tome što se retko gde može naći da na samo 60 kilometara sa jedne strane imate plodnu ravnicu a sa druge strane planinske vrhove koji su takođe prebogati šumskim plodovima, lekovitim biljem, kao i voćem i povrćem“, kaže ovaj proizvođač zimnice.

Foto:Milan Petković-privatna arhiva

Pandemija nije uticala na prodaju tradicionalnih proizvoda

I pored krize Milan kaže da je ova godina zaista posebna i specifična kada je reč o prodaji zimnice.

„Nama je ova pandemija donela više posla i veću prodaju. Naučila nas je mnogim stvarima, nekoj novoj organizaciji, uvođenju novih stvari i u proizvodnji, prodaji, distribuciji, marketingu, dovela nove kupce. Mi smo firma koja je prva u Srbiji počela još 2011. godine da prodaje hranu online. Tako da kad je krenuo prvi talas pandemije, većina firmi je bila odsečena od svojih kupaca, morali su da se preorijentišu, dorađuju svoje sajtove, ubacuju elektronske korpe. Mi taj problem nismo imali. Bili smo spremni na to, tako da smo preko noći uvećali svoju prodaju i zadržali do danas“, navodi Milan.

Foto: Pixabay.com

Kada zaista verujete u svoju ideju i ulažete u posao, novac se vrati. U Srbiji od pravljenja zimnice zaista može da se živi.

„Ako se uloži novac, radi ozbiljno, profesionalno, može se živeti od ovoga. Svi kad ulazimo u neki posao, krećemo kako bismo dopunili porodični budžet, došli do još jedne plate pored one postojeće i obično se radi svaki posao u početku s vremena na vreme, sezonski. Neki ostanu godinama, pa i decenijama na takvom razmišljanju, bez registrovanja firmi. Mi smo drugačije razmišljali. Od samog početka smo sav novac koji bi zaradili od prodaje ulagali u dalji razvoj našeg brenda i cele ove naše priče“, zaključuje Milan Petković.

Kvalitet proizvoda Milana Petkovića nagrađen je i medaljama. „Zimnica“ je višegodišnji dobitnik zlatnih medalja na međunarodnom sajmu Etno hrane i pića u Beogradu. Na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu proizvodi Milana Petkovića nagrađeni su sa 16 zlatnih medalja.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...