Neispunjavanje zadataka može uticati na zastoj celog poslovanja

Zašto je za napredovanje preduzeća neophodan akcioni plan?

AnalizaPoslovanjePreduzetnikU fokusu

18.6.2022 08:01 Autor: Ljiljana Begović 19

Zašto je za napredovanje preduzeća neophodan akcioni plan? Zašto je za napredovanje preduzeća neophodan akcioni plan?
Akcioni plan predstavlja jedan od osnovnih dokumenata preduzeća kojim se prati relizacija aktivnosti usvojenih budžetom, strategijom ili drugim planskim dokumentima preduzeća. Realizacija planiranog budžeta... Zašto je za napredovanje preduzeća neophodan akcioni plan?

Akcioni plan predstavlja jedan od osnovnih dokumenata preduzeća kojim se prati relizacija aktivnosti usvojenih budžetom, strategijom ili drugim planskim dokumentima preduzeća.

Realizacija planiranog budžeta glavni je signal i pokazatelj uspešnosti rada kompanije i njenih zaposlenih za eksterne procene od strane potencijalnih investitora, kreditora ili partnera.

Veoma često potreba za akcionim planom može da proistekne iz jednog ili niza sastanaka i preuzimanja obaveza zaposlenih, učesnika na tom sastanku, da neki zadatak završe. Akcioni plan je dobar alat za praćenje realizacije, počev od jednostavnih dnevnih, rutinskih operacija kod koji se uočavaju zastoji, ali i kompleksnih procesa, kao što je upravljanje projektima.

Poslovni konsultant Biljana Lazarević kaže da u slučaju malih i srednjih preduzeća (MSP) u intenzivno razvojnim fazama posao postaje složeniji, veća je fluktuacija ljudi, kao i broj operacija i da samim tim vlasnici i najviši menadžment delegiraju posao.

“Dešava se u tim situacijama da organizacija posla ne podržava kompleksnost razvoja i pravovremeno praćenje realizacije svih zadataka. Nekada najjednostavniji zadatak koji nije izvršen postaje usko grlo i utiče na zastoj celokupnog poslovanja. Ovi momenti se mogu preduprediti korišćenjem akcionog plana kao transparentnog alata”, objašnjava Lazarević.

Ona ističe da je postojanje akcionog plana imperativ za efikasno vođenje bitnijih poslova, odnosno projekata.

Foto: Pexels.com

Veoma često je akcioni plan i jedan od aneksa ugovora o određenom poslu.

“Projekti su poslovni planovi sa definisanim datumima za početak i kraj, zato im je potreban poseban sistem praćenja ne samo na strateškom već i na operativnom nivou. Kada se definiše akcioni plan neophodno je imati u vidu dva nivoa aktivnosti – prvi je vezan za funkcionisanje same kompanije i utiče na sve službe, dok se drugi odnosi na rad samo jednog dela preduzeća”, navodi naša sagovornica.

Postavljanje akcionog plana treba da uključi sve zaposlene u službi, a poseban akcenat je na onima koji će biti zaduženi i odgovorni za realizaciju zadataka. Na ovaj način se postiže motivisanost i posvećenost zaposlenih u timu. Akcije koje treba da budu sprovedene moraju biti jasno definisane, smislene, dostižne po očekivanom kvalitetu i rokovima.

Za svaki zadatak treba da budu obezbeđeni i resursi za rad na zadatku, bilo da je reč o potrebnom broju ljudi, vremenu ili materijalnim resursima, a sve to treba već da bude alocirano budžetom za poslovnu godinu.

“U ovakvim situacijama potreban je dokaz da će se alocirani novac, ljudi i svi resursi dobro iskoristiti, naročito ako se neka aktivnost po prvi put radi u kompaniji. Kontrola i razmatranje realizacije zadataka kroz praćenje akcionog plana na dnevnim ili fiksnim periodičnim sastancima su neizostavan korak, inače suština akcionog plana gubi svrhu. Sve aktivnosti bi trebalo da budu podložne revidiranju”, ocenjuje poslovni konsultant.

Postoje brojni modeli akcionih planova, ali za firmu je najbolji onaj koji je prilagođen njenim potrebama i jednostavnosti praćenja.

“Osnovni modeli akcionog plana treba da odgovore na pitanja koji zadatak se prati, ko je zadužen za realizaciju i koji je krajnji rok za njegov završetak”, zaključuje poslovni konsultant Biljana Lazarević.

  • TATJANA

    18.6.2022 #1 Author

    Dobar plan je osnov uspeha

    Odgovori

  • VOJKAN

    18.6.2022 #2 Author

    Za sve je bitno napraviti dobar plan

    Odgovori

  • Ika

    18.6.2022 #3 Author

    Sve treba isplanirati

    Odgovori

  • GOCA BG

    18.6.2022 #4 Author

    Vecina nasih preduzeca ga nema,zato sve losije rade…

    Odgovori

    • DANIJELA

      19.6.2022 #5 Author

      Jeste, mora se sve dobro planirati da bi poslovanje bilo uspesno.

      Odgovori

  • TINA

    18.6.2022 #6 Author

    Ne bi bilo dobro kad bi se radilo bez ikakavog plana

    Odgovori

  • BOLEK

    19.6.2022 #7 Author

    Sve treba lepo isplanirati

    Odgovori

  • Milovan94

    19.6.2022 #8 Author

    Plan je osnova uspešnog poslovanja

    Odgovori

  • Milisavka

    19.6.2022 #9 Author

    Nije moguće uspeti bez jasnog i dobrog plana

    Odgovori

  • MADMAX

    19.6.2022 #10 Author

    Treba edukovati.

    Odgovori

  • LIMUN ŽUT

    19.6.2022 #11 Author

    Slažem se, to je prvo i osnovno.

    Odgovori

  • NATI29

    19.6.2022 #12 Author

    Na samom pocetku treba sve lepo isplanirati

    Odgovori

  • MARA

    19.6.2022 #13 Author

    Ne treba ni zapocinjati posao bez plana.

    Odgovori

  • DANIJELA

    19.6.2022 #15 Author

    Svakako za bilo koji posao treba da postoji plan i program, to je recept za dobro poslovanje.

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    19.6.2022 #16 Author

    Za sve treba da postoji plan

    Odgovori

  • LUKA

    19.6.2022 #17 Author

    Samo dobar plan treba

    Odgovori

  • BRANA19

    20.6.2022 #18 Author

    Sve treba dobro isplanirati…

    Odgovori

  • MAJA

    20.6.2022 #19 Author

    Dobar biznis plan je zlatan

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.