Zarada koju je bilo teško propustiti

Disney uvodi sportsko klađenje

U fokusu

13.10.2023 16:51 Autor: Redakcija Biznis.rs 9

Disney uvodi sportsko klađenje Disney uvodi sportsko klađenje
Početkom 2019. godine, jedan analitičar je pitao čuvenog direktora kompanije Disney Boba Ajgera (Bob Iger) da li bi sportsko klađenje moglo da postoji pod... Disney uvodi sportsko klađenje

Početkom 2019. godine, jedan analitičar je pitao čuvenog direktora kompanije Disney Boba Ajgera (Bob Iger) da li bi sportsko klađenje moglo da postoji pod krovom ovog giganta industrije zabave. Ajger je tada odgovorio da ne veruje da će se kompanija na bilo koji način upuštati u kockanje.

Samo četiri godine kasnije, Disney je najavio da će u svoju ponudu uvrstiti i sportsko klađenje.

U avgustu je kompanija sklopila desetogodišnji ugovor sa kompanijom za sportsko klađenje Penn Entertainment o uvođenju mogućnosti za klađenje preko najveće sportske mreže na svetu ESPN, koja je u vlasništvu Disney-a.

Ljubitelji sporta moći će da se klade na igre na svojim telefonima putem nove aplikacije pod nazivom ESPN Bet koja zapravo prihvata opklade putem Penn-ove kladionice, piše Wall Street Journal.

Ideja o kockanju uznemirila je pojedine rukovodioce u kompaniji Disney i zaposlene koji smatraju da će to oštetiti brend koji je sinonim za porodičnu zabavu, superheroje, princeze i životinje koje govore. U prošloj godini, najmanje jedan veliki investitor je upozorio upravni odbor kompanije da će možda prodati svoj udeo u njoj ukoliko započne sa klađenjem.  

Ali za Ajgera i predsednika ESPN-a Džimija Pitara (Jimmy Pitaro), šansa da privuku mlađu mušku publiku i njihov novac, na kraju bila je previše dobra da bi bila propuštena. Penn će platiti Disney-u 1,5 milijardi dolara u gotovini, dok će ESPN zauzvrat dobiti naloge vredne oko 500 miliona dolara za kupovinu akcija u kockarskoj kompaniji. Penn će upravljati aplikacijom, a Disney će pomoći u njenom plasiranju na široko rasprostranjenim platformama ESPN-a.

U Sjedinjenim Amerićkim Državama navijači vole da se klade uživo dok traje neki sportski događaj – posebno mladići između 18 i 34 godine starosti – često prave višestruke komplikovane opklade tokom nekog meča. Na primer, oni se mogu kladiti na to koliko će trojki neki košarkaš dati do kraja meča ili ko će uhvatiti poslednju loptu u bejzbol utakmici.

Sportsko klađenje posebno je poraslo nakon što je presuda američkog Vrhovnog suda iz 2018. otvorila put državama da ga usvoje. Ono je sad legalno u 38 država i u okrugu Kolumbija. Prošle godine je sportsko kockanje na internetu donelo prihod od 7,6 milijardi dolara – iznos koji su kompanije dobile nakon što su isplatile pobedničke opklade. Očekuje se da će sledeće godine prihod porasti na 11,8 milijardi dolara, prema Eilers & Krejcik Gaming, konsultantskoj firmi u industriji.

U isto vreme, ESPN, kao i tradicionalnije TV mreže, bore se sa padom pretplatnika kablovske televizije i rastućim troškovima prava na sportsko emitovanje.

  • Lelica

    14.10.2023 #1 Author

    Samo jos to je falilo.

    Odgovori

  • Kaya

    14.10.2023 #2 Author

    Zasto sve uvek mora da se vrti oko novca? Disney koji je zaista bio neizostavni deo odrastanja i detinjstva postaje sinonim za kladjenje…Uzas!

    Odgovori

  • Kaca

    14.10.2023 #3 Author

    Sportska takmicenja su porasla u odnosu na ranije, sto znaci da ce im se to isplatiti, ali deci pokazujemo da je kladjenje normalna stvar iako je to ozbiljna zavisnost

    Odgovori

  • Kata

    14.10.2023 #4 Author

    Strasno

    Odgovori

  • Maraja

    15.10.2023 #5 Author

    Mislim da to nije dobar primer za decu

    Odgovori

  • SHALIMAR

    15.10.2023 #6 Author

    Vremena se menjaju,gleda se samo zarada…

    Odgovori

  • ŽIZI

    15.10.2023 #7 Author

    Pametan potez… Ali samo za Disney

    Odgovori

  • DUCA

    15.10.2023 #8 Author

    Sve je izgubilo smisao.

    Odgovori

  • REA

    15.10.2023 #9 Author

    Pih

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.