Kriza unapredila dropšiping poslovanje
29.10.2021 18:21 Autor: Stanislav Stanišić
Jačanje tražnje za robom široke potrošnje opteretilo je globalne lance snabdevanja i logističke kapacitete, a haos na tržištu avionskog i pomorskog prevoza se nastavlja. Lančano dolazi i do poskupljenja robe bilo one uvezene ili one koju kupujemo online iz uvoza. Stručnjaci upozoravaju da će dosta vremena proći da se uspostavi tržište kakvo smo poznavali.
Popularno dropšing poslovanje (dropshipping) – kada trgovci prodaju robu online, ali je ne proizvode, niti čak imaju na lageru, nego su posrednici između kupca i proizvođača – našlo se pred novim izazovima, a preduzetnici koji se bave ovom vrstom e-tgovine analizirajući potrebe potrošača spremno su odgovorili na probleme.
„Pokidani lanci snabdevanja u velikoj meri uticali su u prvom naletu na ljude kojima je glavni izvor proizvoda AliExpress i uopšte skladišta koja su u Kini. Međutim, vrlo brzo se tržište prilagodilo i svi su počeli da koriste alternativne metode slanja robe i korišćenje skladišta koja su u zemljama u kojim prodaju proizvode. Porastao je broj distributivnih centara širom sveta i tržište ne samo da se oporavilo, već je postalo i mnogo bolje i efektnije za rad, rekao je za Biznis.rs preduzetnik i pokretač Dropšiping Akademije Miloš Vasić.
On o promeni u poslovanju najpre ističe prilagođavanje novim uslovima. „Pored otvaranja novih i modernizacije postojećih distributivnih centara stiče se utisak da se dropšiping model ‘modernizovao’ odnosno podigao na viši nivo. Bitna razlika je i da je broj dropšipera porastao srazmerno i rastu eCommerce industrije“, ističe Vasić.
On naglašava da, bez obzira na sve prepreke sa kojima se njegove kolege i on suočavaju, nema sumnju u budućnost dropšipinga.
„Dokle god postoji bilo kakav vid elektronske trgovine postojaće i dropšiping. Ono što je evidentno to je da će se menjati vremenom i stopiće se sa fulfilment poslovanjem u nekom trenutku (fulfilment biznis – kada jedan centar procesira račune, pakovanje i isporuku narudžbina u ime druge kompanije). E-trgovci su uvek u potrazi za što boljim kvalitetom usluge a distributivni centri kroz svoju logistiku to mogu da im pruže. Oni uglavnom imaju i svoju robu i doći ćemo do toga da se e-trgovcima više isplati da prodaju robu koja je već u centrima nego svoju. A taj način poslovanja je upravo dropšiping“, objašnjava Vasić i podseća da dropšiperi posluju preko svojih online prodavnica, nemaju nikakav lager niti ikada dodirnu robu koju prodaju i bave se isključivo digitalnim marketingom.
Govoreći o online trgovini u Srbiji, samo u poslednja tri meseca 42,3 odsto naših građana kupovalo je robu ili usluge putem interneta.
„Domaće tržište je uvek pratilo svetske trendove, pa je tako i u ovom slučaju. Ogroman je rast eCommerce industrije na globalnom nivou, pa samim tim i kod nas“, zaključuje Vasić.