Alibaba deli poslovanje na domaći i međunarodni sektor
6.12.2021 09:30 Autor: Redakcija Biznis.rs
Iz kompanije Alibaba saopšteno je da će reorganizovati svoje internacionalno i domaće poslovanje, te da će njen finansijski direktor biti smenjen. Razlog za ovakve promene je cilj tehnološkog giganta da parira sve većem broju rivala, nakon usporavanja ekonomije i donošenja novih regulativa vezanih za velike tehnološke kompanije u Kini.
Kako se navodi, Alibaba će formirati dva sektora, za internacionalno i kinesko digitalno poslovanje, što bi trebalo da učini poslovanje efikasnijim i ubrza rast kompanije.
Sektor za međunarodno poslovanje uključuje AliExpress, maloprodajnu internet radnju specijalizovanu za prodaju u Evropi i Severnoj Americi, južnoazijski e-commerce biznis Lazada i Alibaba.com, koji je fokusiran na prekomorsku prodaju.
Ovaj sektor će biti predvođen Điang Fan (Jiang Fan), koji je do sada bio zadužen za glavna maloprodajna tržišta u Kini. Promena je viđena kao cilj Alibabe da se fokusira na globalizaciju poslovanja, zajedno sa cloud servisima i domaćom potrošnjom.
Sektor za kineski digitalni biznis uključuje dva velika tržišta, od kojih je jedan Taobao tržni centar (Tmall) za poznate brendove i Taobao za sve vrste prodavaca. Šef ovog sektora će biti Trudi Dai (Trudy Dai), koja je ranije nadgledala platforme kompanije.
Iz kompanije Alibaba je takođe najavljeno da će u aprilu na mesto finansijskog direktora Megi Vu (Maggie Wu) doći njen zamenik Tobi Su (Toby Xu), koji se kompaniji pridružio pre tri godine.
Deonice kompanije listirane u Hong Kongu pale su za šest odsto u jutarnjoj trgovini, prateći tako pad u Sjedinjenim Američkim Državama.
Akcije kompanije listirane u SAD pale su zbog bojazni koju je nova regulativa za kineske firme izazvana, posebno nakon što su otkriveni planovi za delistiranje sa Njujorške berze.
Pročitajte još:
Kineski zakonodavci su propisali stroža pravila za tehnološki i druge sektore, posebno nakon problema sa antimonopolizacijom koji su nastali kada je Alibaba zahtevala od prodavaca da postavljaju prodavce isključivo na njenim platformama. Kompanija je zbog toga u aprilu kažnjena rekordnih 18 milijardi juana (2,8 milijardi dolara).