Amazon pod istragom zbog navodne zloupotrebe položaja u Indiji
14.10.2021 12:21 Autor: Redakcija Biznis.rs
Američka kompanija Amazon je više puta do sada optuživana da je svesno pomerala nadole tuđe proizvode koje prodaje preko svog online servisa za e-trgovinu i da je koristila ogromnu količinu internih podataka za promociju sopstvene robe na račun drugih prodavaca.
Kompanija je odbacila ranije optužbe, ali danas su objavljeni rezultati istraživanje koje su mesecima sprovodili analitičari agencije Reuters, na osnovu hiljade stranica internih Amazonovih dokumenata, uključujući mejlove, strateške dokumente i poslovne planove. Oni pokazuju da je kompanija vodila sistematsku kampanju manipulacije rezultatima pretraživanja kako bi povećala vidljivost sopstvenih linija proizvoda u Indiji, jednom od najvećih I najbržerastućih tržišta na svetu.
Dokumenti otkrivaju kako je Amazonov tim za promociju brendova u Indiji tajno iskoristio interne podatke sa Amazon.in kako bi kopirao proizvode koje prodaju druge kompanije, a zatim ih ponudio na svojoj platformi. Zaposleni su takođe uvećavali prodaju Amazonovih robnih marki tako što su namestili Amazonove rezultate pretraživanja kako bi se proizvodi kompanije pojavili na višoj poziciji, kako je rečeno u jednom izveštaju o strategiji za Indiju za 2016. godinu, „u prva dva ili tri rezultata pretrage“ kada su kupci kupovali na Amazon.in.
Naravno, ovakva praksa je u protivnosti sa lokalnom i međunarodnom antimonopolskom praksom, kada je u pitanju poslovanje učesnika na tržištu koji ionako imaju dominantnu poziciju.
Na svom delu svog portala Reuters Investigates, britanska novinska agencija je stavila na uvid deo istraživanja i nalaza iz brojnih dokumenata.
Pročitajte još:
Podsetimo, kompanija koju je osnovao Džef Bezos (Jeff Bezos) – konstantno listiran u tri najbogatija čoveka na planeti u poslednje dve godine – zbog sličnih navoda već je pod istragom u Indiji, Evropskoj uniji, ali i Sjedinjenim Američkim Državama.
Bezos je u julu prošle godine čak bio ispitivan pred članovima komisije američkog Kongresa, kada je decidno odbio takve navode, rekavši da je „zaposlenima u kompaniji u potpunosti zabranjeno da koriste interne podatke kako bi promovisali sopstvene robne marke“.