AVIOKOMPANIJE ČEKAJU VELIKI GUBICI Nemoguća primena mera socijalnog distanciranja

BiznisSvetTurizamVesti

29.4.2020 14:36 Autor: Marija Jovanović 0

AVIOKOMPANIJE ČEKAJU VELIKI GUBICI Nemoguća primena mera socijalnog distanciranja AVIOKOMPANIJE ČEKAJU VELIKI GUBICI Nemoguća primena mera socijalnog distanciranja
Mere socijalnog distanciranja, uvedene radi sprečavanja širenja novog korona virusa, teško će se primenjivati u avionima, saopštile su evropske aviokompanije u trenutku kada mnoge... AVIOKOMPANIJE ČEKAJU VELIKI GUBICI Nemoguća primena mera socijalnog distanciranja

Mere socijalnog distanciranja, uvedene radi sprečavanja širenja novog korona virusa, teško će se primenjivati u avionima, saopštile su evropske aviokompanije u trenutku kada mnoge avioindustrije i vlade širom sveta razmatraju kako da vrate avione na nebo.

Pandemija virusa Covid-19 prizemljila je mnoge avione, a aviokompanije se trude da ne potonu dok troše rezerve novca, piše briselski portal Euroaktiv, prenosi Tanjug. Većina kompanija rastrzana je između obavljanja operativnih službi, traženja državne pomoći i planiranja opstanka tokom karantina.

Pojedine kompanije već su uvele određene mere, poput ukidanja srednjeg sedišta na pojedinim letovima i obaveznog nošenja maski. Međutim, glavne aviokompanije, uključujući “Air France-KLM”, “Lufthansa” i “International Airlines Group” oprezno se odnose prema najavljenim smernicama, a u pismu koje je industrijska grupa A4E poslala ministrima insistira se na tome da „društveno distanciranje nije potrebno ili održivo u avionu“.

Foto: Pixabay.com

„Mere i propisi moraju da budu proporcionalni i da odražavaju stvarne nivoe rizika“, piše u pismu kao i to da putnicima mora biti zagarantovan pristup ličnoj zaštitnoj opremi, poput maski.

Kako se navodi, svaka mera koja se uvede radi sprečavanja širenja korona virusa mora da bude privremena i plaćena od strane države, dok preventivne mere, poput merenja temperature moraju da sprovode samo kvalifikovani službenici. Prema zdravstvenim radnicima, putnici bi trebalo da drže distancu od dva metra, međutim s obzirom na veličinu modernih kabina aviona, za jednog putnika bi trebalo odvojiti otprilike sedam sedišta kako bi imali dovoljno prostora.

Ministri za saobraćaj zemalja članica EU trebalo bi da održe video konferenciju na kojoj će raspravljati o nastavku rada, a Evropska komisija priprema strategiju za koju se nadaju da će biti objavljena do sredine maja.

U ovom trenutku najveća briga aviokompanija su troškovi, pa tako “Lufthansa” kaže da je na gubitku milion evra po satu. Izvršni direktor “Ryanair” Majkl O’Liri (Michael O’Leary) nedavno je rekao da njegova kompanija neće nastaviti sa radom ukoliko se ukine srednje sedište i istakao da bi to uništilo ovu irsku kompaniju.

Prema pisanju ruskog sajta „Vedomosti“, avionske karte u Rusiji poskupele su i više nego duplo. U ovoj zemlji saobraćaju samo letovi kojima se ruski građani vraćaju iz inostranstva. Ipak, neke kompanije počele su on-line prodaju karata, a ruski sajt je analizirajući cene primetio da su avionske karte poskupele i u zemlji i u inostranstvu.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...