Izmene pravilnika idu na ruku vozačima čija su kola vraćena zbog neispravnosti

Bez redova i čekanja za tehnički pregled vozila

AutomobiliSrbijaU fokusuVesti

16.6.2022 17:32 Autor: Marija Jovanović 8

Bez redova i čekanja za tehnički pregled vozila Bez redova i čekanja za tehnički pregled vozila
Izmenama i dopunama Pravilnika o tehničkom pregledu, čija primena je počela 4. juna, pregled i registracija vozila za vozače u Srbiji znatno su pojednostavljeni.... Bez redova i čekanja za tehnički pregled vozila

Izmenama i dopunama Pravilnika o tehničkom pregledu, čija primena je počela 4. juna, pregled i registracija vozila za vozače u Srbiji znatno su pojednostavljeni.

Najvažnija novina je to što vozači umesto dosadašnja tri dana sada imaju rok od sedam dana da uklone sve neispravnosti zbog kojih im je vozilo vraćeno sa tehničkog pregleda. Takođe, po novom pravilniku sada može da se vrši i više od jednog pregleda na liniji, ukoliko za to postoje kapaciteti i dovoljan broj kontrolora, pa će na taj način osim čekanja vozači moći da izbegnu i gužve, koje su do sada bile uobičajene.

Najnovije izmene propisa profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić ocenjuje kao pozitivne.

„Dobro je da je rok za otklanjanje nepravilnosti produžen na sedam dana jer vozačima pruža dodatnu fleksibilnost da sve mogu da završe na vreme. Recimo, kada neko od građana ode na tehnički pregled i kažu mu da je farba na vozilu oštećena u većoj meri nego što je to dozvoljeno, on je ranije za tri dana morao da nađe majstora koji će sve da mu uradi – da ofarba auto, sačeka da se farba osuši, pa da ponovo ide na tehnički pregled. Naravno, problem je prvo naći majstora koji u tako kratkom roku sve to može da završi, pa onda bude napeto, a da ne govorimo o tome da sve morate ispočetka i da sve to košta“, objašnjava Vujanić.

Komentarišući veći broj tehničkih pregleda koji može da se radi istovremeno, odnosno u istom prostoru, ako za to postoji mogućnost, naš sagovornik objašnjava da postoje oni koji imaju i po dva-tri kanala za proveru vozila, a da su ranije imali mogućnost da pregledaju samo jedan automobil, što nije bilo u redu.

Tehnički pregled vozila
Foto: Printscreen youtube

„To ne znači da sa jednom ekipom mogu da se vrše dva tehnička pregleda paralelno već da morate da imate i ljude koji to rade. Ako je dovoljan broj ljudi problema nema, jer odgovara realnim uslovima“, smatra Vujanić.

Novim izmenama pravilnika predviđeni su i noviteti kada je reč o poljoprivrednim vozilima. Naime, ukoliko se obavlja tehnički pregled traktora, priključnih vozila za traktor, motokultivatora i radnih mašina namenjenih za radove u poljoprivredi, starijih od deset godina, koja se prvi put registruju u Srbiji stranka ne mora da stavi na uvid uverenje (potvrdu) da vozilo ispunjava propisane uslove.

Pre svega, profesor Saobraćajnog fakulteta ističe da je za njega ova izmena nejasna i ostavlja prostor za razmišljanje zbog nelogične formulacije jer onog momenta kada se tehnički pregled vrši to znači da vozilo mora da ispunjava neke uslove koji su propisani.

„Vozilo neće proći tehnički pregled ako ne rade kočnice ili ako mu priključna veza oruđa za rad koju kači na traktor onemogućava da zakači oruđe“, objašnjava on i podseća da ne postoji obaveza registracije za sva poljoprivredna vozila.

„Radne mašine i poljoprivredna vozila koja se se kreću brzinom od 20 do 30 kilometara na sat ne smeju da razvijaju veću  brzinu, niti to mogu tehnički. Tako mali traktori, koji standardno idu do 22-23 kilometara na sat, ne moraju da se registruju, dok oni koji su veliki i idu preko 40-50 kilometara na sat imaju klasičnu regsitraciju za motorna vozila“, zaključuje Vujanić.

Kazne za neregistrovano vozilo 100.000 dinara

Naš sagovornik navodi da ljudi u Srbiji često nisu upućeni da tehnički pregled, odnosno registracija vozila, može da se uradi do 30 dana pre isteka prethodne i da ne postoji razlog da se čeka poslednji momenat, jer sve može da uradi ranije, i pregled vozila i plaćanje.

„Građani moraju da znaju da nema potrebe da jure i čekaju poslednji dan, da brinu mogu li da stignu sve da završe, da li je red u MUP-u i slično, ili da se dogodi situacija da dođu na tehnički i dobiju informaciju da moraju da otklone kvar. To znači da sledećeg dana voze neregistrovano vozilo, a to je jako skup prekršaj. Kada niste registrovani to košta 100.000 dinara, osam kaznenih poena i tri meseca zabrane upravljanja“, podvlači Vujanić i dodaje da vozačima ne treba takva vrsta rizika.  

  • SNEZANA

    16.6.2022 #1 Author

    To je prava retkost

    Odgovori

  • MARKO7

    16.6.2022 #2 Author

    Pre nije bilo tako…

    Odgovori

  • kaćica

    16.6.2022 #3 Author

    Dobro je da se nesto menja na bolje.

    Odgovori

  • VILENJAK

    16.6.2022 #4 Author

    Malo prihvatljiviji rok…mada je i to kratak period, pogotovo kada se farba auto.

    Odgovori

  • GOCA BG

    16.6.2022 #5 Author

    Znacice svakako,a sto se kazni tice mislim da su previsoke…

    Odgovori

  • BRANA19

    17.6.2022 #6 Author

    Ovo je super , em ce neki ljudi dobiti posao , em ovi drugi nece da cekaju redove…

    Odgovori

  • Anna

    17.6.2022 #7 Author

    Teoretski bez gužvi, malčice je drukčije u praksi.

    Odgovori

  • VOJKAN

    17.6.2022 #8 Author

    Samo da te ne vrate sto puta zbog gluposti

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...