Boing 737 Max 10 još uvek pod znakom pitanja, a naručeno 600 aviona
8.7.2022 11:03 Autor: Redakcija Biznis.rs 3
Izvršni direktor Boinga je upozorio da postoji „rizik“ da će čuveni proizvođač aviona biti primoran da odbaci svoj model 737 Max 10 zbog potencijalnih regulatornih problema. Kompanija se suočava sa rokom do kraja ove godine da dobije odobrenje za ovaj putnički avion od američkih vlasti.
Izvršni direktor Dejv Kalhun (Dave Calhoun) rekao je da je nastojanje da se dobije zeleno svetlo sada veoma neizvesno. Max 10 je najnoviji i najveći avion u porodici 737, koji je pod lupom istražnih komisija nakon dve fatalne nesreće, podseća BBC.
U intervjuu za časopis Aviation Week, Kalhun je rekao da i dalje očekuje povoljan ishod, pošto je Boingov slučaj pokrenut pred Federalnom administracijom za vazduhoplovstvo SAD (FAA) i američkim Kongresom.
„Ne očekujem da ćemo otkazati program proizvodnje i ne želim da to iko pomisli. To je samo postojeći rizik“, dodao je direktor kompanije.
Kompanija je u potonjem saopštenju istakla da je posvećena ispunjavanju zahteva regulatora i „onih da bezbednost ostaje pokretački faktor u ovim naporima“.
Ranije ove godine, FAA je upozorila Boing da možda neće dobiti sertifikat za Max 10 do kraja ove godine. Sertifikacija je neophodna da bi avion mogao da uđe u upotrebu.
Ako Boeing ne dobije odobrenje, morao bi da doda sistem za uzbunjivanje u kokpitima modelima Max 10, u skladu sa propisima koji stupaju na snagu 2023. godine. Uključivanje tog sistema značilo bi da bi Boing morao da redizajnira pilotsku palubu u potpunosti i da obuči pilote da lete pod novom konfiguracijom.
Boing u ovom trenutku ima porudžbine za više od 600 Max 10 aviona od 18 kupaca, uključujući avio-kompanije, kao što su British Airways ili United Airlines.
Pročitajte još:
Zahtevi SAD za dodatnom opsežnom proverom uvedeni su nakon što su drugi modeli iz linije 737 Max učestvovali u fatalnim nesrećama u Indoneziji i Etiopiji, u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi.
Cela globalna flota aviona 737 Max je prizemljena nakon pada Ethiopian Airlinesa 2019. godine. Vlasti širom sveta su od tada dozvolile avionima ove kompanije da ponovo lete.
Milovan94
9.7.2022 #1 AuthorSigurno nije prošao sve provere.
LIMUN ŽUT
10.7.2022 #2 AuthorUvek će postojati dve strane, to je u materijalnom svetu neminovno.
Milicajac
19.5.2024 #3 AuthorKoliko jedna greška jednom može da košta kompaniju.