Još uvek nije dogovoren mehanizam obračuna najavljene takse

Brodski prevoznici predlažu globalnu naknadu za emisiju ugljenika

EkologijaSvetU fokusuVesti

6.9.2021 14:10 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Brodski prevoznici predlažu globalnu naknadu za emisiju ugljenika Brodski prevoznici predlažu globalnu naknadu za emisiju ugljenika
Veliko udruženje pomorske industrije podržalo je danas planove za uvođenje globalne naknade za emisiju ugljenika u brodskom saobraćaju, kako bi se finansirao prelazak tog... Brodski prevoznici predlažu globalnu naknadu za emisiju ugljenika

Veliko udruženje pomorske industrije podržalo je danas planove za uvođenje globalne naknade za emisiju ugljenika u brodskom saobraćaju, kako bi se finansirao prelazak tog sektora na goriva koja ne ugrožavaju klimu.

Međunarodna komora brodara (ICS) saopštila je da predlaže Ujedinjenim nacijama da sva plovila koja globalno emituju ugljenične gasove iznad određenog nivoa treba da plaćaju izvesnu naknadu po metričkoj toni ugljen-dioksida, prenosi AP.

Ovo udruženje, koje zastupa brodovlasnike i operatere koji pokrivaju preko 80 odsto svetske trgovačke flote, nije navelo, doduše, koju bi cenu po metričkoj toni ugljenika podržalo.

Procenjuje se da pomorska industrija ima udeo od skoro 3,0 odsto u globalnoj emisiji gasova sa efektom staklene bašte, koji izazivaju globalno zagrevanje.

Aktivisti za zaštitu životne sredine pozdravili su predlog ICS, napominjući da se udruženje nije izjasnilo o visini naknade. „Znaćemo da su ozbiljni po ovom pitanju kada prihvate nivo naknade koji su klimatski ugrožene ostrvske zemlje već predložile“, poručili su iz Fonda za zaštitu okoline (EDF).

Maršalova i Solomonska ostrva, dve zemlje sa velikim brodskim flotama, koje su ozbiljno ugrožene klimatskim promenama, predložile su da namet na ugljenik iznosi 100 dolara po toni.

Iz ICS su poručili da se protive pojedinačnim regionalnim merama, poput onih koje je predložila Evropska unija, i založili se da novac prikupljen od naknada ide u klimatski fond iz kog bi se subvencionisala čistija alternativna goriva, kao što je vodonik, dok god njihova cena ne postane konkurentna konvencionalnim gorivima.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...