Kineska kompanija ulaže u fabrike širom sveta

BYD planira da prodaje polovinu automobila u inostranstvu do 2030.

AutomobiliSvetVesti

8.5.2025 15:17 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

BYD planira da prodaje polovinu automobila u inostranstvu do 2030. BYD planira da prodaje polovinu automobila u inostranstvu do 2030.
Kineski proizvođač automobila BYD planira da do 2030. godine prodaje polovinu svojih vozila izvan Kine, oslanjajući se na ekspanziju u Evropi i Latinskoj Americi.... BYD planira da prodaje polovinu automobila u inostranstvu do 2030.

Kineski proizvođač automobila BYD planira da do 2030. godine prodaje polovinu svojih vozila izvan Kine, oslanjajući se na ekspanziju u Evropi i Latinskoj Americi. Ovo bia svrstalo kinesku kompaniju među najveće svetske proizvođače automobila, rame uz rame s brendovima Toyota i Volkswagen.

Iako je BYD ostvario ogroman rast na domaćem tržištu zahvaljujući pristupačnim električnim i hibridnim modelima, ostaje isključen s američkog tržišta zbog visokih carina i ograničenja. Međutim, rukovodstvo kompanije veruje da može ponoviti kineski uspeh i u inostranstvu, prenosi Reuters.

Globalna prodaja vozila BYD naglo je porasla od manje od 430.000 automobila 2020. do nivoa blizu kompanija Ford i GM. U 2024. godini BYD je nadmašio Volkswagen i postao najprodavaniji brend u Kini. Takođe je na putu da prestigne Teslu po broju prodatih električnih vozila.

Kompanija ulaže u fabrike širom sveta, u Mađarskoj, Turskoj, Tajlandu i Brazilu, šireći prisustvo na evropskom tržištu, gde je u prvom kvartalu 2025. prodata više od 37.000 vozila, uz udeo od 4,1 odsto na tržištu EV vozila.

Uspeh kompanije BYD izaziva zabrinutost kod konkurenata poput Tesle i Forda, dok inostrane vlade, posebno u EU i SAD, pokušavaju da zaštite domaće proizvođače uvođenjem tarifa i ograničenja na kineske automobile i tehnologije.

Iako su izazovi brojni, analitičari veruju da BYD ima realne šanse da ostvari cilj od 50 odsto prodaje van Kine, naročito ako nastavi da koristi svoju prednost u troškovima i brzini razvoja EV tehnologije. Međutim, konkurencija u Kini postaje sve žešća.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.