UBS: zakonito naplaćivana naknada koja je bila predmet svih sporova

Dužnici odustaju od tužbi, banke traže najbolje rešenje

BankeNovacSrbijaVesti

11.2.2022 13:52 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Dužnici odustaju od tužbi, banke traže najbolje rešenje Dužnici odustaju od tužbi, banke traže najbolje rešenje
Povodom navoda da će oko 30.000 građana morati da vrati novac bankama po revizijskim presudama Vrhovnog kasacionog suda, a po osnovu pravosnažno presuđenih sporova,... Dužnici odustaju od tužbi, banke traže najbolje rešenje

Povodom navoda da će oko 30.000 građana morati da vrati novac bankama po revizijskim presudama Vrhovnog kasacionog suda, a po osnovu pravosnažno presuđenih sporova, oglasilo se i Udruženje banaka Srbije kako bi bliže pojasnilo situaciju i pomoglo da se pronađe najbolje rešenje, prihvatljivo za sve strane.

U Udruženju banaka podsećaju da je dopunom pravnog stava Vrhovnog kasacionog suda od 16. septembra prošle godine konstatovano da banke ne moraju da dokazuju strukturu svojih troškova u ceni naknade za obradu kredita, što je do te Dopune stava bilo od strane sudske prakse presuđivano na različite načine.

Kako navode u UBS, do donošenja Dopune stava VKS-a korisnici kredita su masovno bili pozivani da tuže svoje banke, neretko uz garantovanje uspeha u sporu i uz protivpravno pribavljanje na hiljade klijenata.

“Banke su u svim ili skoro svim predmetima, koje su pravosnažno izgubile, ulagale vanredni pravni lek, reviziju, pa je Vrhovni kasacioni sud zbog argumenata iznetih u tim revizijama i zbog njihovog velikog broja, odlučio da dopuni svoj Pravni stav iz 2018. godine po istom pitanju na način da razjasni jednu rečenicu, koja nije bila dovoljno jasna, a dovodila je do presuđenja protiv banaka, tako da je sada nedvosmisleno jasno da su banke zakonito naplaćivale naknadu koja je bila predmet svih ovih sporova”, ističu u UBS.

Odmah posle dopune stave VKS-a, 29. septembra prošle godine, Udruženje banaka Srbije izdalo je saopštenje kojim je pozvalo sve korisnike kredita koji su tužili banke da se odreknu tužbenih zahteva, posle čega banke neće zahtevati naplatu svojih troškova koje su imale u sudskim postupcima, odnosno da neće preduzimati pravnu akciju protiv klijenata za povraćaj isplaćenih sredstava po tim presudama.

“Jedan značajan broj korisnika kredita se već odazvao tom pozivu i odrekao se tužbenih zahteva. Udruženje banaka Srbije insistira da je jedini pravi put za sve koji imaju bilo kakvu dilemu o svom odnosu sa bankom, da se toj banci i obrate radi iznalaženja obostrano prihvatljivog rešenja”, savetuju u Udruženju banaka Srbije.

  • STEFAN

    11.2.2022 #1 Author

    Bilo bi lepo da banke pomognu zaista duznicima

    Odgovori

    • SNEZANA

      11.2.2022 #2 Author

      Nazalost I banke gledaju svoje interese.

      Odgovori

  • Milovan94

    11.2.2022 #3 Author

    Po mom mišljenju treba naći kompromisno rešenje kako bi nezadovoljstvo bilo što manje

    Odgovori

  • Ika

    11.2.2022 #4 Author

    Besmislene odluke i promene, da bi se na kraju opet vratili na isto

    Odgovori

  • GOCA BG

    11.2.2022 #5 Author

    Banke ce se zastiti svakako,a duznici-to cemo tek da vidimo…

    Odgovori

  • ZVE84

    12.2.2022 #6 Author

    Korupcija i dalje vlada, sramotna odluka po građane Srbije!!!!

    Odgovori

  • MARE

    12.2.2022 #7 Author

    Da nije bilo naglasavanja da se ne naplacuju troskovi obrade kredita ne bi ni postojao osnov, a ako se naplacuju troskovi obrade ne postoji razlog nemogucnosti navodjenja osim ako troskovi ne postoje

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.