Dužnici odustaju od tužbi, banke traže najbolje rešenje
11.2.2022 13:52 Autor: Redakcija Biznis.rs 7
Povodom navoda da će oko 30.000 građana morati da vrati novac bankama po revizijskim presudama Vrhovnog kasacionog suda, a po osnovu pravosnažno presuđenih sporova, oglasilo se i Udruženje banaka Srbije kako bi bliže pojasnilo situaciju i pomoglo da se pronađe najbolje rešenje, prihvatljivo za sve strane.
U Udruženju banaka podsećaju da je dopunom pravnog stava Vrhovnog kasacionog suda od 16. septembra prošle godine konstatovano da banke ne moraju da dokazuju strukturu svojih troškova u ceni naknade za obradu kredita, što je do te Dopune stava bilo od strane sudske prakse presuđivano na različite načine.
Kako navode u UBS, do donošenja Dopune stava VKS-a korisnici kredita su masovno bili pozivani da tuže svoje banke, neretko uz garantovanje uspeha u sporu i uz protivpravno pribavljanje na hiljade klijenata.
“Banke su u svim ili skoro svim predmetima, koje su pravosnažno izgubile, ulagale vanredni pravni lek, reviziju, pa je Vrhovni kasacioni sud zbog argumenata iznetih u tim revizijama i zbog njihovog velikog broja, odlučio da dopuni svoj Pravni stav iz 2018. godine po istom pitanju na način da razjasni jednu rečenicu, koja nije bila dovoljno jasna, a dovodila je do presuđenja protiv banaka, tako da je sada nedvosmisleno jasno da su banke zakonito naplaćivale naknadu koja je bila predmet svih ovih sporova”, ističu u UBS.
Pročitajte još:
Odmah posle dopune stave VKS-a, 29. septembra prošle godine, Udruženje banaka Srbije izdalo je saopštenje kojim je pozvalo sve korisnike kredita koji su tužili banke da se odreknu tužbenih zahteva, posle čega banke neće zahtevati naplatu svojih troškova koje su imale u sudskim postupcima, odnosno da neće preduzimati pravnu akciju protiv klijenata za povraćaj isplaćenih sredstava po tim presudama.
“Jedan značajan broj korisnika kredita se već odazvao tom pozivu i odrekao se tužbenih zahteva. Udruženje banaka Srbije insistira da je jedini pravi put za sve koji imaju bilo kakvu dilemu o svom odnosu sa bankom, da se toj banci i obrate radi iznalaženja obostrano prihvatljivog rešenja”, savetuju u Udruženju banaka Srbije.
STEFAN
11.2.2022 #1 AuthorBilo bi lepo da banke pomognu zaista duznicima
SNEZANA
11.2.2022 #2 AuthorNazalost I banke gledaju svoje interese.
Milovan94
11.2.2022 #3 AuthorPo mom mišljenju treba naći kompromisno rešenje kako bi nezadovoljstvo bilo što manje
Ika
11.2.2022 #4 AuthorBesmislene odluke i promene, da bi se na kraju opet vratili na isto
GOCA BG
11.2.2022 #5 AuthorBanke ce se zastiti svakako,a duznici-to cemo tek da vidimo…
ZVE84
12.2.2022 #6 AuthorKorupcija i dalje vlada, sramotna odluka po građane Srbije!!!!
MARE
12.2.2022 #7 AuthorDa nije bilo naglasavanja da se ne naplacuju troskovi obrade kredita ne bi ni postojao osnov, a ako se naplacuju troskovi obrade ne postoji razlog nemogucnosti navodjenja osim ako troskovi ne postoje