EU uvodi zakon o digitalnim uslugama za Big Tech
24.8.2023 16:17 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Više desetina najvećih svetskih tehnoloških kompanija suočava se sa pravnim nadzorom bez presedana, pošto sveobuhvatni Zakon o digitalnim uslugama (DSA) Evropske unije (EU) ovog meseca nameće nova pravila o moderiranju sadržaja, privatnosti korisnika i transparentnosti.
Širom EU, mnoštvo internet giganata – uključujući Facebook i Instagram platforme kompanije Meta, kinesku video-aplikaciju TikTok i pregršt usluga kompanije Google – prilagođava se novim obavezama, uključujući sprečavanje širenja štetnog sadržaja, zabranu ili ograničavanje određenih praksi ciljanja korisnika i deljenje nekih internih podataka sa regulatorima i povezanim pretraživačima, prenosi Reuters.
EU se smatra globalnim liderom u tehnološkoj regulaciji, sa širokim spektrom zakona, kao što su Zakon o digitalnim tržištima i Zakon o veštačkoj inteligenciji, koji je u nastanku. Uspeh Unije u primeni takvih zakona uticaće na uvođenje sličnih pravila širom sveta.
Ali istraživači su postavili pitanje da li su ove kompanije učinile dovoljno da ispune očekivanja zakonodavaca.
Za sada se pravila primenjuju samo na 19 najvećih online platformi, onih sa više od 45 miliona korisnika u EU. Od sredine februara, međutim, primenjivaće se na različite online platforme, bez obzira na veličinu.
Svaka firma za koju se utvrdi da krši Zakon o digitalnim uslugama suočava se sa novčanom kaznom u iznosu do šest procenata njenog globalnog prometa, a ponovljenim prekršiteljima može biti zabranjeno da rade u Evropi.
Pročitajte još:
Reuters je zamolio svaku kompaniju obuhvaćenu ovim zakonom da razgovara o promenama koje su unele. Većina je ukazivala na javne postove na blogu o tom pitanju, odbijajući da dalje komentarišu, ili uopšte nisu odgovorili.
Dve kompanije koje su izdvojene za ranu regulaciju, gigant e-trgovine Amazon i nemački modni trgovac Zalando, trenutno osporavaju njihovo uvrštavanje na listu na sudu.
„Možemo očekivati da će se platforme grčevito boriti kako bi odbranile svoju praksu“, rekao je Kingsli Hejs (Kingsley Hayes), šef odeljenja za sporove u vezi sa podacima i privatnosti u advokatskoj firmi Keller Postman. „Naročito će to biti slučaj kada nova pravila zadru u njihove osnovne poslovne modele.“
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.