Rast usluga manji od očekivanog

Naglo usporavanje ekonomija evrozone u julu

EU

24.7.2024 16:08 Autor: Vladimir Jokanović 0

Naglo usporavanje ekonomija evrozone u julu Naglo usporavanje ekonomija evrozone u julu
Ekonomija evrozone je naglo usporila zbog slabijeg rasta usluga od očekivanog i velikih padova u proizvodnji, posebno u Nemačkoj, pokazali su rezultati poslovnog istraživanja... Naglo usporavanje ekonomija evrozone u julu

Ekonomija evrozone je naglo usporila zbog slabijeg rasta usluga od očekivanog i velikih padova u proizvodnji, posebno u Nemačkoj, pokazali su rezultati poslovnog istraživanja koje je u sredu objavio S&P Global.

Anketa menadžera za nabavku u evrozoni ukazala je na to da je poslovna aktivnost skoro stala ovog meseca, jer je kompozitni indeks (PMI) pao na petomesečni minimum od 50,1, što ga ostavlja tek nešto iznad granice od 50 koja razdvaja rast od kontrakcije, prenosi Financial Times.

Analitičari upozoravaju da su trgovinske tenzije i politička nesigurnost verovatno izazvali usporavanje rasta u drugom kvartalu, a zvanični podaci biće objavljeni sledeće nedelje. To dovodi u sumnju prognoze o ekonomskom oporavku u drugoj polovini godine. Zabrinutost se posebno odnosi na Nemačku, najveću ekonomiju evrozone.

Detaljni rezultati PMI pokazali su nastavak divergencije između proizvodnje i većeg sektora usluga. Indeks za usluge pao je sa 52,8 na 51,9, dok je indeks proizvodnje pao sa 45,8 na 45,6.

Rezultati istraživanja za Nemačku bili su značajno slabiji od očekivanih. Nemački PMI pao je sa 50,6 na četvoromesečni minimum od 48,7, što signalizira kontrakciju poslovne aktivnosti zemlje. Nemačka fabrička proizvodnja pala je najbržim tempom u poslednjih devet meseci.

Perspektiva se poboljšala u Francuskoj, gde su neke kompanije iz sektora usluga prijavile porast aktivnosti uoči Olimpijskih igara. Francuski PMI porastao je sa 48,2 na tromesečni maksimum od 49,5, iznad prognoza ekonomista.

Ipak, poverenje nemačkih potrošača poraslo je više od očekivanog ovog meseca, prema rezultatima posebnog istraživanja koje su u sredu objavili GfK i Institut za tržišne odluke iz Nirnberga. Oni su naveli da je nedavno završeno Evropsko prvenstvo u fudbalu možda pomoglo da se podigne raspoloženje potrošača za 3,2 poena na minus 18,4.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.